Bluddrar vid fullgas och grymt svårstartad, HJÄLP

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Slitex
Elmoped

Bluddrar vid fullgas och grymt svårstartad, HJÄLP

Inlägg av Slitex »

Gilera Stalker svårstartad och bluddrar vid fullgas efter byte från 24 mm til 12 mm förgasare på 70 cc cylinder och trimreeds, har läst massor men inte hittat, har jag för fet eller mager blandning när man måste kicka ihjäl sig innan den startar och fyrtaktar vid fullgas
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket

Inlägg av GreckE »

när den fyrtaktar har du för fet blandning oftast, men kör full gas 100 m sen kollar du på stiftet vilken färg det är.
Slitex
Elmoped

Inlägg av Slitex »

Men när jag ska starta den så får jag kicka ihjäl mig, den sartar men rör jag gasen dör den.. där verkar det som att den får för lite soppa och när man kör på lågfart och tvärgasar så sticker den med full effekt i 2 sek sen börjar den bluddra igen
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket

Inlägg av GreckE »

okej, men kolla stiftet och se om du har för fet elr mager blandning?
Slitex
Elmoped

Inlägg av Slitex »

GreckE skrev:okej, men kolla stiftet och se om du har för fet elr mager blandning?
will do..återkommer
Användarens profilbild
DtSnubben
gärna till den titeln jag ville ha

Inlägg av DtSnubben »

Slitex skrev:Men när jag ska starta den så får jag kicka ihjäl mig, den sartar men rör jag gasen dör den.. där verkar det som att den får för lite soppa och när man kör på lågfart och tvärgasar så sticker den med full effekt i 2 sek sen börjar den bluddra igen
att den är svårstartad beror nog på tomgångskruven.
jag fick kicka ihjäl mig på min innan jag ställde in den. nu startar den alltid på första :D
Slitex
Elmoped

Inlägg av Slitex »

DtSnubben skrev:
Slitex skrev:Men när jag ska starta den så får jag kicka ihjäl mig, den sartar men rör jag gasen dör den.. där verkar det som att den får för lite soppa och när man kör på lågfart och tvärgasar så sticker den med full effekt i 2 sek sen börjar den bluddra igen
att den är svårstartad beror nog på tomgångskruven.
jag fick kicka ihjäl mig på min innan jag ställde in den. nu startar den alltid på första :D
tror tyvärr inte det, för när den väl startar så är det på perfekt tomgång.. efter 145 kick
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

För stort munstycke tror jag, byt ner skulle nog göra susen i detta läget :)
Skriv svar