Tjaba ja undrar om de finns något effekt/trimrör som ärlagligt
jag själv har ett leovince ZX handmade pluggat men de saknas katalysator i den är den fortfarande laglig?
reelzet skrev:Tjaba ja undrar om de finns något effekt/trimrör som ärlagligt
jag själv har ett leovince ZX handmade pluggat men de saknas katalysator i den är den fortfarande laglig?
Röret är " godkänt " för användning inom EU om det levereras med intyg. Men är inte lagligt att köra med monterat innan du har besiktat mopeden med röret.
Senast redigerad av macbang den 11 april 2012, 00:35, redigerad totalt 1 gånger.
Cylinder: Malossi 70cc sport
Förgasare: Dellorto 17.5mm
Membran: Stage 6 VForce3
Rör : stage6 pro replica
Vev: Original
Variator: Polini speedcontrol 6.0g
Koppling: Malossi fly clutch röda race fjädrar
Röret är " godkänt " för användning inom EU. Men är inte lagligt att köra med innan du har besiktat mopeden med röret.
men ett trimrör ger ju oftast mycket mer effekt än ett orginal rör med pluggar än ett trimrör med pluggar?
Röret är " godkänt " för användning inom EU. Men är inte lagligt att köra med innan du har besiktat mopeden med röret.
men ett trimrör ger ju oftast mycket mer effekt än ett orginal rör med pluggar än ett trimrör med pluggar?
lär ju inte vara lagligt?
Stämmer att ett trirmrör ger mer effekt " ostrypt ". men ett pluggat trimrör går " oftast " mycket sämre än ett original rör.
Senast redigerad av macbang den 11 april 2012, 01:07, redigerad totalt 1 gånger.
Cylinder: Malossi 70cc sport
Förgasare: Dellorto 17.5mm
Membran: Stage 6 VForce3
Rör : stage6 pro replica
Vev: Original
Variator: Polini speedcontrol 6.0g
Koppling: Malossi fly clutch röda race fjädrar
Strypta system är CE-godkända och levereras med ett intyg.
Trots denna CE-märkning måste din moped ombesiktigas med det nya systemet innan den blir laglig att framföra på allmän väg.
Tillverkarna gör ofta CE-godkända versioner av sina effektrör, med skillnaden att de strypta rören har en punktsvetsad bricka i mynningen till kröken.
CaToXXo skrev:
Det borde ju funka? eller om man stoppar ner röret i fickan, godkänner dom det då?
om man bara tar med pappret att det är godkännt går det igenom då? eller kan man förfalska ett sånt papper? behvöer svar !!!111!!1
Man borde ju kunna skriva ett eget intyg med bläckpenna?
vad ska man skriva då? "alla moppepojkar på tsr säger att detta rör är ok att köra med, går inte mer än 150 för det är pluggat. röret tillhör widell och den som rör det får stryk. det är 100%lagligt!!!!" funkar det?
axel, the one and only... (17:04:30) AxxxeL: jag har inget emot vegetarianer sålänge de inte betar på min gräsmatta
widell skrev:om man bara tar med pappret att det är godkännt går det igenom då? eller kan man förfalska ett sånt papper? behvöer svar !!!111!!1
Man borde ju kunna skriva ett eget intyg med bläckpenna?
vad ska man skriva då? "alla moppepojkar på tsr säger att detta rör är ok att köra med, går inte mer än 150 för det är pluggat. röret tillhör widell och den som rör det får stryk. det är 100%lagligt!!!!" funkar det?
Borde ju funka, testa? Annars får du ju gå hem och hämta det, och komma med röret i handen (eller i fickan!) för det kom vi ju fram till att det fungerar!
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan