Slider går piss! (urpluggat) Munstycket?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
RobinLjus
Elmoped

Slider går piss! (urpluggat) Munstycket?

Inlägg av RobinLjus »

Kapade blindröret på min Slida för nån dag sen, gick med bra axx i början men sen bah bööööööh när man hade kört ett tag!

Fattade ju direkt att jag lära juh byta upp munstycke, bytte upp till 88, bra axx i början men sen böööööööh, låter stå i ca 5 min, sen går den bra i 2 min kanske

Sen om jag kör på bakhjulet för länge så stängs den typ av (för lite soppa troligtvis)

har 88a i (har provat 90), ska jag behöva byta upp mig ännu mer? :O
Har en polare med samma setup (utom fly clutch), och den går bra!

Setup: Kapat blindrör, 88 munstycke, skorsten, V-ring 5,5gr v-vikter, fly clutch

Tacksam för svar
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Re: Slider går piss! (urpluggat) Munstycket?

Inlägg av Piitus96 »

RobinLjus skrev:Kapade blindröret på min Slida för nån dag sen, gick med bra axx i början men sen bah bööööööh när man hade kört ett tag!

Fattade ju direkt att jag lära juh byta upp munstycke, bytte upp till 88, bra axx i början men sen böööööööh, låter stå i ca 5 min, sen går den bra i 2 min kanske

Sen om jag kör på bakhjulet för länge så stängs den typ av (för lite soppa troligtvis)

Setup: Kapat blindrör, 88 munstycke, skorsten, V-ring 5,5gr v-vikter, fly clutch

Tacksam för svar
Låter lite som om att den får för mycket bensin, så att tändstiftet dränker sig, så när du låter den stå ett tag så hinner det torka lite, sedan så lär den väl tillslut då igen, o vara svårstartad ett tag. Du får helt enkelt testa dig fram, men kolla gäna färgen på tändstiftet
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
pojkvasker
Elmoped
Kontakt:

Re: Slider går piss! (urpluggat) Munstycket?

Inlägg av pojkvasker »

RobinLjus skrev:Kapade blindröret på min Slida för nån dag sen, gick med bra axx i början men sen bah bööööööh när man hade kört ett tag!

Tacksam för svar
som piitus96 säger kolla färg på tändstiftet (att börja med).
vit/gråfärgad = den får för lite soppa
svart = den får för mycket
gyllen brunt = då får den lagom bensin

anledningen till att moppen dör är för att förgasaren arbetar i fel vinkel när du åker på bakan.
dä har du svaren :)
Skriv svar