köra ifrån snuten?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp

köra ifrån snuten?

Inlägg av derbeyy »

tjo, lite tips om lättaste sätt köra ifrån snuten? :D

vad blir konsekvenserna om man blir tagen om man kört ifrån snuten? eller iaf försöka.. tar dom körkortet? :?

dom får väl inte preja än ner i diket tex om man inte har på sig hjälm eller iaf vad jag hört? 8)
Användarens profilbild
TuZx
ngt roligare

Inlägg av TuZx »

tror du får böter om man åker i från snuten och dom stannar dig igen,har inte blivit tagen än så vet inte :)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Några tips är och köra lungt, du behöver inte ligga 100 o stan bara för att du är jagad, de räcker med 60-65 o se till så dom ligger bakom dig!

Sedan ska du köra kontrollerat, försöka undvika rödljus, rondeller och stora korsningar där det kommer mycket bilar!

Försök söka dig till en cykelväg, helst med bommar eller några stenblock vid infarten eller liknande!

Annars kör cykelvägar och små stigar o håll dig borta ifrån dom, se till och håll huvudet kallt och gör inga idiot saker där du kan riskera att köra omkull eller köra på någon eller liknande!

Polisen får igentligen varken jaga eller preja mopeder som inte stannar, men detta skiter nästan alla i!

Så dom skulle utan tvekan kunna preja dig, med eller utan hjälm!

Straffet blir vårdslöshet i trafik, flykt, och olovlig körning om du kör trimmat har jag för mig! För mer exakt information fråga järnet60 i katigorin "trafikpolis frågor" :)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

va du än gör så vinner du ju på att stanna...
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp

Inlägg av derbeyy »

MrAndersson skrev:Några tips är och köra lungt, du behöver inte ligga 100 o stan bara för att du är jagad, de räcker med 60-65 o se till så dom ligger bakom dig!

Sedan ska du köra kontrollerat, försöka undvika rödljus, rondeller och stora korsningar där det kommer mycket bilar!

Försök söka dig till en cykelväg, helst med bommar eller några stenblock vid infarten eller liknande!

Annars kör cykelvägar och små stigar o håll dig borta ifrån dom, se till och håll huvudet kallt och gör inga idiot saker där du kan riskera att köra omkull eller köra på någon eller liknande!

Polisen får igentligen varken jaga eller preja mopeder som inte stannar, men detta skiter nästan alla i!

Så dom skulle utan tvekan kunna preja dig, med eller utan hjälm!

Straffet blir vårdslöshet i trafik, flykt, och olovlig körning om du kör trimmat har jag för mig! För mer exakt information fråga järnet60 i katigorin "trafikpolis frågor" :)

haha taack :D
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

potog skrev:va du än gör så vinner du ju på att stanna...
Jo visst, olovlig körning, indraget lämp, böter osv osv... Tror du tjänar rätt mycket mer på o bara köra ifrån dom och ligga lågt ett tag!

Fast du ska aldrig försöka dra om du inte är 85% säker på att du kommer klara de!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp

Inlägg av -ReM- »

Tror jag inte. Har man en trimmad moppe som saknar de detaljer som gör den trafiksäker samt är oförsäkrad, föraren har varken hjälm, körkort eller liknande så tror jag inte man vinner ett dugg på att stanna. Krävs inte mycket talang för att ta sig ifrån polisen inte. In på en gångväg bara, så brukar de åka vidare :P Så arbetar åtminstone Järfälla-polisen.
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Kanske inte om man kan vägarna väl , kan köra hyffsat bra och håller huvudet kallt då är det ganska lät att smita ifrån snuten. Andersson har redan gett tips gällande tätorter/städer så då kan jag ge lite tips om vad man kan göra på landet.

Mitt bästa tips är att söka sig till krokiga grusvägar där det är svårt att köra bil men hyffsat lätt att köra moppe.

Tips 2 finns det inga bra skogsvägar så försök att ta så mycket avfarter och svänga så mycket som går men ta fan inte en återvändsgränd om det inte finns nån hyffsad stig i närheten

Tips 3 Använd dig av skogstigar där du kan köra rätt sakta med moppen men det är omöjligt att ta sig fram med bil.

Detta har fungerat för mig med en avstrypt Vivacity och en effektrörstrimmad Viva.
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp

Inlägg av derbeyy »

aa jo finns många småvägar där jag bor man kan smita sig emellan i.. tack för svar btw 8)
riejumikäl
Farsans gamla zündapp

Inlägg av riejumikäl »

Ta inte av dig hjälmen, det är fan det dummaste som finns. Gör ont om du limmar en lyktstolpe!
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

Visst det är lätt a6tt köra ifrån dom .... om man är på en lämplig platts!

men det är ju inte svårt å vara trevlig å respekt full mot dom å då har man ju möjligheten att komma undan med en varning ;)

å det är väll bättre än å lägga sej i 80 på en liten grusväg å blir du tagen ändå så e det ju större brott
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
DePo
Elmoped

Inlägg av DePo »

riejumikäl skrev:Ta inte av dig hjälmen, det är fan det dummaste som finns. Gör ont om du limmar en lyktstolpe!
Och man blottar även sin identited... :roll:
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

det är inte värt att stanna om du inte är ute på en stor landsväg utan nåra cykelbanor eller liknande, men i stans och lite utanför är det ju hur enkelt som helst, man behöver bara vara lugn, tänka ut en bra väg o köra och INTE köra som en jävla idiot.
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

-ReM- skrev:
Tror jag inte. Har man en trimmad moppe som saknar de detaljer som gör den trafiksäker samt är oförsäkrad, föraren har varken hjälm, körkort eller liknande så tror jag inte man vinner ett dugg på att stanna. Krävs inte mycket talang för att ta sig ifrån polisen inte. In på en gångväg bara, så brukar de åka vidare :P Så arbetar åtminstone Järfälla-polisen.
Ska man resonera så är det ju inte speciellt ämpligt att smita heller. Blåser genom en korsning och då blir bilar tvugna att bromsa och dom kör in i varandra, det kommer et litet barn på trottoaren som du kör i 80km/h på....

Bara älskar alla wannabes som tycker det är så lätt, ni har ju inte testat att köra ifrån enduro-poliser....
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Jag har då aldrig ens försökt köra ifrån polisen utan stannat och varit trevlig, svarat på alla deras frågor vänligt, dock har jag alltid parkerat moppen snett och gått ifrån den så att dom inte skulle kunna se röret. Har iofs aldrig kört så vårdslöst så att det är det dom vill ta mig för, förstår inte varför alla har så svårt för att hålla hastigheter? :roll:

Det är inte direkt tillåtet för dig att köra ifrån polisen, och polisen får INTE jaga då dom då riskerar att utsätta föraren för stress och således kan föraren krascha och skada sig själv och/eller andra. Men alla poliser följer ju inte det, men tro mig, kör du på vanliga vägar så kommer du aldrig komma ifrån polisen, dom är redigt duktiga bakom ratten.. :wink:
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

kanske bara var jag som mötte dåliga snutar men när jag blev jagad på min fiddy så lyckades jag dra ifrån dom på samma ställer 2 gånger å det var på en större skogsväg som de brukar åka mycket bilar på. dom åkte efter mig båda gångerna men jag svängde bar ut på en avfart ställde mig där, såg att dom åkte förbi och fortsatte köra :)
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

streamjr skrev:kanske bara var jag som mötte dåliga snutar men när jag blev jagad på min fiddy så lyckades jag dra ifrån dom på samma ställer 2 gånger å det var på en större skogsväg som de brukar åka mycket bilar på. dom åkte efter mig båda gångerna men jag svängde bar ut på en avfart ställde mig där, såg att dom åkte förbi och fortsatte köra :)
Konstigt att dom jagade dig när du körde Fiddy på gatan då..
Fiddy är rappare, går snabbare och är lite smidigare än en moppe :wink:
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

2stroke skrev:Jag har då aldrig ens försökt köra ifrån polisen utan stannat och varit trevlig, svarat på alla deras frågor vänligt, dock har jag alltid parkerat moppen snett och gått ifrån den så att dom inte skulle kunna se röret. Har iofs aldrig kört så vårdslöst så att det är det dom vill ta mig för, förstår inte varför alla har så svårt för att hålla hastigheter? :roll:

Det är inte direkt tillåtet för dig att köra ifrån polisen, och polisen får INTE jaga då dom då riskerar att utsätta föraren för stress och således kan föraren krascha och skada sig själv och/eller andra. Men alla poliser följer ju inte det, men tro mig, kör du på vanliga vägar så kommer du aldrig komma ifrån polisen, dom är redigt duktiga bakom ratten.. :wink:
Kul å se någon som resonerar som jag ;)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Jag tycker såhär. Om man inte kan hantera sitt fordon och släppa lite på gasen där det inte är tillåtet att ligga full gas så är det bättre för dig själv om du kör original eller gasar på där du verkligen vet att det inte kommer andra trafikanter. Förstår inte vad som är så svårt att släppa på gasen när du ser att det är en 50 väg eller framför allt en 30 väg. Om man håller hastigheterna och följer alla andra regler och uppför sig bra ute i trafiken (som att släppa över gående över övergångsställen) hjälper jätte mycket ifall en polis skulle ligga bakom eller kanske står och kollar en bit bort på dig. Om dom ser att du sköter dig i trafiken fast du kör trim och har all utrustning din moped ska ha så orkar dom OFTAST inte åka efter. Men visst om dom inte har något att göra kanske dom stannar för att kolla om du har körkort och det. Men om dom då ser och frågar om den är trimmad finns ju alltid en chans att bli åtalad för olovlig körning. Men om man sköter sig och är trevlig mot polisen är det mycket större chans att du inte åker dit.
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
riejumikäl
Farsans gamla zündapp

Inlägg av riejumikäl »

Kör som folk, så går det bra. Poliser är sjysta, OM man visar respekt mot det arbete de gör :)
Göransson
Elmoped

Inlägg av Göransson »

Haha man behöver inga tips för att dra snuten bara skills :)
Användarens profilbild
streamjr
epa-raggaren

Inlägg av streamjr »

2stroke skrev:
streamjr skrev:kanske bara var jag som mötte dåliga snutar men när jag blev jagad på min fiddy så lyckades jag dra ifrån dom på samma ställer 2 gånger å det var på en större skogsväg som de brukar åka mycket bilar på. dom åkte efter mig båda gångerna men jag svängde bar ut på en avfart ställde mig där, såg att dom åkte förbi och fortsatte köra :)
Konstigt att dom jagade dig när du körde Fiddy på gatan då..
Fiddy är rappare, går snabbare och är lite smidigare än en moppe :wink:
gatan och gatan :roll: hade åkt längs ett gammalt järnvägsspår som är borttaget och skulle korsa vägen då mötte jag dom, men jag åkte bara ca 100 meter ställde mig breve vägen å såg när dom körde förbi :P
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Inte om han slipper undan :roll:
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Skriv svar