vad blir konsekvenserna om man blir tagen om man kört ifrån snuten? eller iaf försöka.. tar dom körkortet?

dom får väl inte preja än ner i diket tex om man inte har på sig hjälm eller iaf vad jag hört?

MrAndersson skrev:Några tips är och köra lungt, du behöver inte ligga 100 o stan bara för att du är jagad, de räcker med 60-65 o se till så dom ligger bakom dig!
Sedan ska du köra kontrollerat, försöka undvika rödljus, rondeller och stora korsningar där det kommer mycket bilar!
Försök söka dig till en cykelväg, helst med bommar eller några stenblock vid infarten eller liknande!
Annars kör cykelvägar och små stigar o håll dig borta ifrån dom, se till och håll huvudet kallt och gör inga idiot saker där du kan riskera att köra omkull eller köra på någon eller liknande!
Polisen får igentligen varken jaga eller preja mopeder som inte stannar, men detta skiter nästan alla i!
Så dom skulle utan tvekan kunna preja dig, med eller utan hjälm!
Straffet blir vårdslöshet i trafik, flykt, och olovlig körning om du kör trimmat har jag för mig! För mer exakt information fråga järnet60 i katigorin "trafikpolis frågor"
Jo visst, olovlig körning, indraget lämp, böter osv osv... Tror du tjänar rätt mycket mer på o bara köra ifrån dom och ligga lågt ett tag!potog skrev:va du än gör så vinner du ju på att stanna...
Tror jag inte. Har man en trimmad moppe som saknar de detaljer som gör den trafiksäker samt är oförsäkrad, föraren har varken hjälm, körkort eller liknande så tror jag inte man vinner ett dugg på att stanna. Krävs inte mycket talang för att ta sig ifrån polisen inte. In på en gångväg bara, så brukar de åka vidarepotog skrev:va du än gör så vinner du ju på att stanna...
Kanske inte om man kan vägarna väl , kan köra hyffsat bra och håller huvudet kallt då är det ganska lät att smita ifrån snuten. Andersson har redan gett tips gällande tätorter/städer så då kan jag ge lite tips om vad man kan göra på landet.potog skrev:va du än gör så vinner du ju på att stanna...
Ska man resonera så är det ju inte speciellt ämpligt att smita heller. Blåser genom en korsning och då blir bilar tvugna att bromsa och dom kör in i varandra, det kommer et litet barn på trottoaren som du kör i 80km/h på....-ReM- skrev:Tror jag inte. Har man en trimmad moppe som saknar de detaljer som gör den trafiksäker samt är oförsäkrad, föraren har varken hjälm, körkort eller liknande så tror jag inte man vinner ett dugg på att stanna. Krävs inte mycket talang för att ta sig ifrån polisen inte. In på en gångväg bara, så brukar de åka vidarepotog skrev:va du än gör så vinner du ju på att stanna...Så arbetar åtminstone Järfälla-polisen.
Konstigt att dom jagade dig när du körde Fiddy på gatan då..streamjr skrev:kanske bara var jag som mötte dåliga snutar men när jag blev jagad på min fiddy så lyckades jag dra ifrån dom på samma ställer 2 gånger å det var på en större skogsväg som de brukar åka mycket bilar på. dom åkte efter mig båda gångerna men jag svängde bar ut på en avfart ställde mig där, såg att dom åkte förbi och fortsatte köra
Kul å se någon som resonerar som jag2stroke skrev:Jag har då aldrig ens försökt köra ifrån polisen utan stannat och varit trevlig, svarat på alla deras frågor vänligt, dock har jag alltid parkerat moppen snett och gått ifrån den så att dom inte skulle kunna se röret. Har iofs aldrig kört så vårdslöst så att det är det dom vill ta mig för, förstår inte varför alla har så svårt för att hålla hastigheter?![]()
Det är inte direkt tillåtet för dig att köra ifrån polisen, och polisen får INTE jaga då dom då riskerar att utsätta föraren för stress och således kan föraren krascha och skada sig själv och/eller andra. Men alla poliser följer ju inte det, men tro mig, kör du på vanliga vägar så kommer du aldrig komma ifrån polisen, dom är redigt duktiga bakom ratten..
gatan och gatan2stroke skrev:Konstigt att dom jagade dig när du körde Fiddy på gatan då..streamjr skrev:kanske bara var jag som mötte dåliga snutar men när jag blev jagad på min fiddy så lyckades jag dra ifrån dom på samma ställer 2 gånger å det var på en större skogsväg som de brukar åka mycket bilar på. dom åkte efter mig båda gångerna men jag svängde bar ut på en avfart ställde mig där, såg att dom åkte förbi och fortsatte köra
Fiddy är rappare, går snabbare och är lite smidigare än en moppe
Inte om han slipper undanpotog skrev:va du än gör så vinner du ju på att stanna...