peugeot speedfight 2

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
ossi303
Svårstartad skrothög

peugeot speedfight 2

Inlägg av ossi303 »

hej har en speedfight 2 eu-moppe ja har ett effektrör på den å den är svårstartad när ja har den på men har ja på orginal så startar den lätt och om moppeden inte har varit igång på mer en 4 dagar måste ja ha startgas (spelar ingen roll vilket rör som e på):S
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bredmar »

du måste byta munstycke... det är ett måste med effektsystem... om du kör med orginal munstycke så kan du få hemska cylinder skador!
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
ossi303
Svårstartad skrothög

Inlägg av ossi303 »

Bredmar skrev:du måste byta munstycke... det är ett måste med effektsystem... om du kör med orginal munstycke så kan du få hemska cylinder skador!
ja har gjort det!
Användarens profilbild
Bredmar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bredmar »

ok. låter ändå som den inte får rätt bensinblanding... har du testat många olika munstycken och filter?
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Peterlindgren
Elmoped

peugot speedfight

Inlägg av Peterlindgren »

e det samma ram på en peugeot viva city & speedfight 2? thomas tror det:P
ossi303
Svårstartad skrothög

Inlägg av ossi303 »

Bredmar skrev:ok. låter ändå som den inte får rätt bensinblanding... har du testat många olika munstycken och filter?
okey aa det kanske är förstor nu för när ja har kört kankse 1 mil me orginalavgasröret men ja har dragit variatorn och blindröret är borta så smäller d när ja stänger av den:S
Låst