Beta RR50, sätta dit 80cc motor?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Beta RR50, sätta dit 80cc motor?

Inlägg av p4ck »

Tjenare, vet inte riktigt om jag lägger denna tråd rätt, men tycker det har med trimning och göra så! :lol: Fick en idé såhär på natten, en äldre Beta med RK6 motorn (KTM-motorn), Borde det inte gå att byta ut den mot en KTM 80/85cc motor? Är det likadana fästen osvosv?

Fick för mig idén nu på kvällen, eftersom det knappt finns trim till RK6 motorn! :)
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

Jag har ingen aning om motorfästena är lika, men jag vet däremot att det kan vara lite jobbigt att få ur el ur motorn, en cross har knappt ett elsystem.
men vad vet jag, bara att testa 8)
Användarens profilbild
smTimpA
Elmoped

Inlägg av smTimpA »

Borde inte rk6 motorn ha samma fästen som ktms 65cc motorer? Har för mig att de har samma block iallafall :) rätta mig om jag har fel!
BetaKTM
Elmoped

Inlägg av BetaKTM »

Shue !
Jag kör med en Beta RR 00 med KTM 65cc! och massa andra godsaker. Men om du går in på 24mx och väljer ktm 65sx som din cross, så finns det ett 80cc big bore cylinderkit som är till 65an. Om 65an passar direkt utan någon slags modifikation så borde den också det :)
Länk http://www.24mx.se/motocross/p|706/big- ... /trim/k17/
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Jag tvivlar vääldigt starkt på att större än 65or har samma motorfästen, då det är större block, rejälare grejer osv.
Skaffa en 80cc cross istället, då får du ju bättre dämpare, chassi osv direkt.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

CaToXXo skrev:Jag tvivlar vääldigt starkt på att större än 65or har samma motorfästen, då det är större block, rejälare grejer osv.
Skaffa en 80cc cross istället, då får du ju bättre dämpare, chassi osv direkt.
Hade inte tänkt o skaffa, fick bara för mig idén! :)
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Skriv svar