änkte kolla hur dagens mopeder går trimma rent för skojs skull

köpte mig en PGO big max igår kvällst för 5500kr (är en 2008) så tyckte det var bra pris! men nu skall den vässas så har redan beställt lite delar , men för att det skall gå fortare till jobbet mitt mål är inte att göra den till en racingmaskin

gillar ej att puffa i 45-47 trots mätaren visar nästan 60..
nåväl köpt följande för riktigt bra pris ( har 25% rabatt)
1 st. Malossi - Cylinderkit (MHR Replica) 70cc
1 st. Giannelli - Avgassystem (Reverse)
1 st. Dellorto - Förgasare (PHVA TS) 17,5mm
så hur många knyck kan ja få upp skrället i med detta ? 75 vore ju fint men 65 skulle duga tro ni det går ? har originalvikter i variatorn samt allt annat original, borde ja köpa ny racing variator ist för dra v-ringen ? är det viktigt med öppet "sport luftfilter" ?