Varför vägrar min slider gå bra med öppet filter? jag har gått igenom alla munstycken från 84 till 110 bara för att vara säker, ja har även lekt me luftskruven när ja bytt munstycke. den har bra tomgång, men den sviker vid gaspådrag
Setup:
Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
Setup är ZX rör och stage6 koppling samkt Hebo variator
Setup:
Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
roppin_96 skrev:Varför vägrar min slider gå bra med öppet filter? jag har gått igenom alla munstycken från 84 till 110 bara för att vara säker, ja har även lekt me luftskruven när ja bytt munstycke. den har bra tomgång, men den sviker vid gaspådrag
Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
Asså när du byter till sportluft så får den mer luft, då får du byta upp i munstycke så den får mer bensin också, det är bara att pilla på tills det blir bra
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
som jag skrev i nån av din tidigare tråd, det kanske helt enkelt inte fungerar med sportluft hur mycket du än pillar på förgasaren, så var det när jag testade sportluft till en sånn klen setup, om du byter upp så att den får rätt blandning luft/bensin så får den ändå för mycket av båda och vägrar gå bra...
men köper ja helt ny förgasare (17mm) där rekomenderar dom sportfilter, funkar de då?
Setup:
Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
ArvidsZon skrev:Ingen höjdare att köra på 17 förgasare till original cylinder
Fungerar hur bra som helst!
Till TS Du har ett för litet huvudmunstycke.
Jo, men blir ju dyrare än att bestycka förgasaren han har.
Och ? Du menar ju att den inte skulle gå bra med en 17mm förgasare!
Såklart att det är billigare att köpa några munstycken än att köpa en ny förgasare!
Min polare hade ett jävla klabb med precis samma sak, dock en Derbi gp1 rev. Vi testade munstycken och luftskruv men med mycket små förbättringar. Slutade med att vi drog sladden till autochoken och nu funkar den!
Hur gick det? Ah, den var lite seg i växlarna! Förfan, det är en scooter.
Nutbreaker skrev:som jag skrev i nån av din tidigare tråd, det kanske helt enkelt inte fungerar med sportluft hur mycket du än pillar på förgasaren, så var det när jag testade sportluft till en sånn klen setup, om du byter upp så att den får rätt blandning luft/bensin så får den ändå för mycket av båda och vägrar gå bra...
Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)