Går dåligt me öppet filter

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
roppin_96
Varnad
Inlägg: 204
Blev medlem: 24 mars 2012, 14:28
Ort: Luleå

Går dåligt me öppet filter

Inlägg av roppin_96 »

Varför vägrar min slider gå bra med öppet filter? jag har gått igenom alla munstycken från 84 till 110 bara för att vara säker, ja har även lekt me luftskruven när ja bytt munstycke. den har bra tomgång, men den sviker vid gaspådrag
Setup:

Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
Användarens profilbild
roppin_96
Varnad
Inlägg: 204
Blev medlem: 24 mars 2012, 14:28
Ort: Luleå

Inlägg av roppin_96 »

Jag måste ha på luftburken för att den ska gå :s
Setup:

Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
jesperwadeborn
Elmoped
Inlägg: 32
Blev medlem: 7 augusti 2011, 16:03
Ort: Uddevalla

Inlägg av jesperwadeborn »

Samma för mig, fast min rör sig inte ens med sportluftfilter...
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Inlägg av Nutbreaker »

vad har du för setup?
Stuntriding is not a crime!
nAn
Svårstartad skrothög
Inlägg: 244
Blev medlem: 27 mars 2011, 17:53
Ort: Åkers styckebruk

Inlägg av nAn »

Jag har öppet luftfilter och jag har munstycke 75 eller 70 ^^,
Användarens profilbild
roppin_96
Varnad
Inlägg: 204
Blev medlem: 24 mars 2012, 14:28
Ort: Luleå

Inlägg av roppin_96 »

Setup är ZX rör och stage6 koppling samkt Hebo variator
Setup:

Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
Användarens profilbild
PhryxuZ
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 18 mars 2012, 20:12
Ort: Mariehamn, Åland

Re: Går dåligt me öppet filter

Inlägg av PhryxuZ »

roppin_96 skrev:Varför vägrar min slider gå bra med öppet filter? jag har gått igenom alla munstycken från 84 till 110 bara för att vara säker, ja har även lekt me luftskruven när ja bytt munstycke. den har bra tomgång, men den sviker vid gaspådrag
På vilket sätt "sviker" den?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Kolla tändstiftet hur det ser ut.
blöddrar den till döds?
Användarens profilbild
roppin_96
Varnad
Inlägg: 204
Blev medlem: 24 mars 2012, 14:28
Ort: Luleå

Inlägg av roppin_96 »

den typ braaap sen ba brööööööööööö
Setup:

Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
Användarens profilbild
roppin_96
Varnad
Inlägg: 204
Blev medlem: 24 mars 2012, 14:28
Ort: Luleå

Inlägg av roppin_96 »

inte nå hjälp.. ;d
Setup:

Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

roppin_96 skrev:inte nå hjälp.. ;d
Asså när du byter till sportluft så får den mer luft, då får du byta upp i munstycke så den får mer bensin också, det är bara att pilla på tills det blir bra :)
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Inlägg av Nutbreaker »

som jag skrev i nån av din tidigare tråd, det kanske helt enkelt inte fungerar med sportluft hur mycket du än pillar på förgasaren, så var det när jag testade sportluft till en sånn klen setup, om du byter upp så att den får rätt blandning luft/bensin så får den ändå för mycket av båda och vägrar gå bra...
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
roppin_96
Varnad
Inlägg: 204
Blev medlem: 24 mars 2012, 14:28
Ort: Luleå

Inlägg av roppin_96 »

men köper ja helt ny förgasare (17mm) där rekomenderar dom sportfilter, funkar de då?
Setup:

Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
Användarens profilbild
ArvidsZon
Avstängd
Inlägg: 479
Blev medlem: 3 juli 2009, 16:17
Ort: Kilafors
Kontakt:

Inlägg av ArvidsZon »

roppin_96 skrev:men köper ja helt ny förgasare (17mm) där rekomenderar dom sportfilter, funkar de då?
Ingen höjdare att köra på 17 förgasare till original cylinder
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

ArvidsZon skrev:
roppin_96 skrev:men köper ja helt ny förgasare (17mm) där rekomenderar dom sportfilter, funkar de då?
Ingen höjdare att köra på 17 förgasare till original cylinder

Fungerar hur bra som helst!


Till TS Felet ligger i huvudmunstycket. troligt vis för stort.
Senast redigerad av KarlssoN^ den 6 april 2012, 18:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
ArvidsZon
Avstängd
Inlägg: 479
Blev medlem: 3 juli 2009, 16:17
Ort: Kilafors
Kontakt:

Inlägg av ArvidsZon »

KarlssoN^ skrev:
ArvidsZon skrev:
roppin_96 skrev:men köper ja helt ny förgasare (17mm) där rekomenderar dom sportfilter, funkar de då?
Ingen höjdare att köra på 17 förgasare till original cylinder

Fungerar hur bra som helst!


Till TS Du har ett för litet huvudmunstycke.
Jo, men blir ju dyrare än att bestycka förgasaren han har.
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

ArvidsZon skrev:
KarlssoN^ skrev:
ArvidsZon skrev:Ingen höjdare att köra på 17 förgasare till original cylinder

Fungerar hur bra som helst!


Till TS Du har ett för litet huvudmunstycke.
Jo, men blir ju dyrare än att bestycka förgasaren han har.
Och ? Du menar ju att den inte skulle gå bra med en 17mm förgasare!
Såklart att det är billigare att köpa några munstycken än att köpa en ny förgasare!
Användarens profilbild
Lövets
Elmoped
Inlägg: 33
Blev medlem: 12 februari 2012, 14:38

Inlägg av Lövets »

Har du autochoke?

Min polare hade ett jävla klabb med precis samma sak, dock en Derbi gp1 rev. Vi testade munstycken och luftskruv men med mycket små förbättringar. Slutade med att vi drog sladden till autochoken och nu funkar den!
Hur gick det? Ah, den var lite seg i växlarna! Förfan, det är en scooter.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Nutbreaker skrev:som jag skrev i nån av din tidigare tråd, det kanske helt enkelt inte fungerar med sportluft hur mycket du än pillar på förgasaren, så var det när jag testade sportluft till en sånn klen setup, om du byter upp så att den får rätt blandning luft/bensin så får den ändå för mycket av båda och vägrar gå bra...
Då sänker man ju nålen?
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
roppin_96
Varnad
Inlägg: 204
Blev medlem: 24 mars 2012, 14:28
Ort: Luleå

Inlägg av roppin_96 »

De är manuell choke på slider
Setup:

Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
Skriv svar