Hej. En kompis bytte Airsal cylinder och kolv åt mig och när man startar den så är den först normal så börjar den sakta gasa mer och mer av sig själv. När man sätter på choken blir den normal igen. Vad är det för fe? Det händer heller inget om man skruvar på tomgångsskruven.
Senast redigerad av Apriliarx07 den 9 april 2012, 16:28, redigerad totalt 2 gång.
Apriliarx07 skrev:Hej. En kompis bytte Airsal cylinder och kolv åt mig och när man startar den så är den först normal så börjar den sakta gasa mer och mer av sig själv. När man sätter på choken blir den normal igen. Vad är det för fel? Det händer heller inget om man skruvar på tomgångsskruven
låter som den tar tjuvluft starta den å spruta startgas mellan cylindern å motorn och melln förgasaren börjar den rusa eller varva när du gör detta tar den tjuvluft
ts_jonte skrev:låter som den tar tjuvluft starta den å spruta startgas mellan cylindern å motorn och melln förgasaren börjar den rusa eller varva när du gör detta tar den tjuvluft
den lär dock dö istället för att varva upp av startgasen.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
ts_jonte skrev:låter som den tar tjuvluft starta den å spruta startgas mellan cylindern å motorn och melln förgasaren börjar den rusa eller varva när du gör detta tar den tjuvluft
nej du, den varvar upp av startgasen. det blir precis samma effekt som att spruta in lite direkt i förgasaren.
nej du, den varvar upp av startgasen. det blir precis samma effekt som att spruta in lite direkt i förgasaren.
Helvete....
De kan hända precis vad som helst. Frågan är OM det blir en reaktion överhuvudtaget
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
ja nu var inte den här tråden om den rusar upp eller dör av startgas. Ska prova imorgon med det. Tror ni att det är tjuvluft eller för litet munstycke? har redan 94 i munstycke (var 78 från början)
Kan även va att lågfartsmunstycket är för litet då vart det så för mig på en dt50mx. Den hade ojämn tomgång och ville inte gå ner i varv Ett förslag om den inte drar tjuvluft
Testade spruta stargas runt cylindernfoten, topplocket och insuget men inget hände. Kan det va munstycket då som är för litet? har red 94 och det var 78 org.
Apriliarx07 skrev:Testade spruta stargas runt cylindernfoten, topplocket och insuget men inget hände. Kan det va munstycket då som är för litet? har red 94 och det var 78 org.
Apriliarx07 skrev:Testade spruta stargas runt cylindernfoten, topplocket och insuget men inget hände. Kan det va munstycket då som är för litet? har red 94 och det var 78 org.
märkte att den varvar inte lika mycket och går bättre om jag skruvar in luftskruven helt :O den borde ju inte få luft alls då? Måste ju alltså vara tjuvluft, men hittar inte var ..
Apriliarx07 skrev:märkte att den varvar inte lika mycket och går bättre om jag skruvar in luftskruven helt :O den borde ju inte få luft alls då? Måste ju alltså vara tjuvluft, men hittar inte var ..
http://www.twostroke.se/product.asp?product=24176
saxat från guiden:
"Optimalt är när skruven är ungefär 1-3 varv utskruvad från bottenläget
Om du har skruven längre utskruvad så har du för litet lågfartsmunstycke.
Om du har skruven kortare inskruvad så är lågfartsmunstycket för stort."
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Apriliarx07 skrev:märkte att den varvar inte lika mycket och går bättre om jag skruvar in luftskruven helt :O den borde ju inte få luft alls då? Måste ju alltså vara tjuvluft, men hittar inte var ..
http://www.twostroke.se/product.asp?product=24176
saxat från guiden:
"Optimalt är när skruven är ungefär 1-3 varv utskruvad från bottenläget
Om du har skruven längre utskruvad så har du för litet lågfartsmunstycke.
Om du har skruven kortare inskruvad så är lågfartsmunstycket för stort."
ska det inte va '' om du har skruven längre INskruvad så har du för litet lågfartsmunstycke''?? är inte längre utskruvad och kortare inskruvad samma sak -.-? har jag för stort eller för litet lågfartsmunstycke då eller??