Är detta lagligt?

Diskussioner och frågor om hemsidor, återförsäljare, affärer mm. Obs, inga annonser här!

Är det lagligt att byta till

Snabbgashandtag
14
82%
Racing luftfilter
3
18%

Antal röster: 17

Användarens profilbild
Boban xD
Elmoped
Kontakt:

Är detta lagligt?

Inlägg av Boban xD »

Hallå alla TSR:are Jag vet inte om detta är rätt ställe som jag ska lägga upp denna tråd. Min fråga är om någon vet om man får byta till snabbgashandtag eller Byta till ett nytt luftfilter.

Länkarna till de två delarna:

Luftfilter: http://www.twostroke.se/product.asp?product=11447

Snabbgas: http://www.twostroke.se/product.asp?product=10952

JAG ÄR VÄLDIGT TACKSAM FÖR SERIÖSA SVAR ;D
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

Nej, sportluftfilter är inte lagligt att byta till. Du får faktiskt inte byta en enda grej motormässigt. :/

Snabbgas är jag lite osäker över. Det får nån annan svara på.
Och detta är helt fel del i forumet att posta denna fråga. :evil:
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
Derbi_MackaN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Derbi_MackaN »

jag har snabbgas och det är lagligt. Hade fått anmärkning om det inte var det när ja besikta den. jag kör med sportfilter och stoppad en gång med det och inget hände. :lol:
Bild
PM om ni har frågor om Derbi crew :D
Kommentera så blir allt roligare och update oftare!:)
Projekt Derbi
A-traktorn
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Det är väl så att man inte får modifiera en enda grej på sin moped egentligen om man inte besiktar om den som man måste göra då.
Skulle dock vilja se den personen som blir fälld för att ha snabbgas för att TSW sa att den skulle accerlera snabbare :roll: :lol:
Har ju hänt att folk tror på det

Sportluftfilter är också inte heller lagligt, vilket är lättare att upptäcka, och höra jämfört med snabbgasen.

Men får du värsta bitterpitten till polis som vart påkörd på vägen till jobbet, spillde varmt kaffe på sina byxor, satte munken i halsen och hostade upp den på chefens ansikte, fick en utskällning, lönesänkning och blev dumpad utav frugan så finns chansen att du åker dit på det minsta lilla, men hur stor är chansen liksom?
Derbi_MackaN skrev:jag har snabbgas och det är lagligt. Hade fått anmärkning om det inte var det när ja besikta den. jag kör med sportfilter och stoppad en gång med det och inget hände. :lol:
Är väl så att man inte får modifiera mopeden något överhuvudtaget?
Ser man ens att man har snabbgas? Tror att det kan vara ganska svårt att se det om det inte står, alla fordon har ju olika lång rullar ändå så.. :roll:
Användarens profilbild
Derbi_MackaN
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Derbi_MackaN »

p0d1 skrev:Det är väl så att man inte får modifiera en enda grej på sin moped egentligen om man inte besiktar om den som man måste göra då.
Skulle dock vilja se den personen som blir fälld för att ha snabbgas för att TSW sa att den skulle accerlera snabbare :roll: :lol:

Sportluftfilter är också inte heller lagligt, vilket är lättare att upptäcka, och höra jämfört med snabbgasen.

Men får du värsta bitterpitten till polis som vart påkörd på vägen till jobbet, spillde varmt kaffe på sina byxor, satte munken i halsen och hostade upp den på chefens ansikte, fick en utskällning, lönesänkning och blev dumpad utav frugan så finns chansen att du åker dit på det minsta lilla, men hur stor är chansen liksom?
Derbi_MackaN skrev:jag har snabbgas och det är lagligt. Hade fått anmärkning om det inte var det när ja besikta den. jag kör med sportfilter och stoppad en gång med det och inget hände. :lol:
Ser man ens att man har snabbgas? Tror att det kan vara ganska svårt att se det om det inte står, alla fordon har ju olika lång rullar ändå så.. :roll:

Man får inte röra moppen igentligen :roll: snabbgas upptäcks inte om man inte kolla riktigt noga för ser ser ut som ett vanligt
:roll:
Bild
PM om ni har frågor om Derbi crew :D
Kommentera så blir allt roligare och update oftare!:)
Projekt Derbi
A-traktorn
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

sportluftfilter är ej lagligt + det blir massa jobb med att ställa in+ ingen effekt
+ om det regnar så kommer moppen antagligen gå skit/ inte starta
snabbgas handtag är ju igenligen olagligt i med att du inte får ändra något på en moppe(som är gjort efter år 2000) men inget som suten kommer bry sig om...
Användarens profilbild
Boban xD
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Boban xD »

p0d1 skrev:Det är väl så att man inte får modifiera en enda grej på sin moped egentligen om man inte besiktar om den som man måste göra då.

Tack för allas svar :)
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Som jag har förstått det är det så att en eu-klassad moped får du inte ändra något på men en 30 moped får du det inom vissa riktlinjer?
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp

Inlägg av p4ck »

k-skåpet skrev:Är väl så att man inte får modifiera mopeden något överhuvudtaget?
Som jag har förstått det är det så att en eu-klassad moped får du inte ändra något på men en 30 moped får du det inom vissa riktlinjer?[/quote]

Man får väl inte ändra nåt maskinellt men man får ta bort blinkers och liknande?
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
MoppeKillen97
Avstängd

Inlägg av MoppeKillen97 »

p4ck skrev:
k-skåpet skrev:Är väl så att man inte får modifiera mopeden något överhuvudtaget?
Som jag har förstått det är det så att en eu-klassad moped får du inte ändra något på men en 30 moped får du det inom vissa riktlinjer?
Man får väl inte ändra nåt maskinellt men man får ta bort blinkers och liknande?[/quote]

Nej man får inte ta av blinkers, reflexer om du ska köra på almänna vägar.
MoppeKillen97 skrev:
Stage6 - Cylinderkit (Sport Pro) 70cc
Stage6 - Avgassystem (Pro Replica) Krom
Stage6 - Kopplingsfjädrar (Medium) Orange
Hebo - Variatorvikter 15 X 12 Gul (4,70g) (lättade till ca 3,5g)
Förgasarmunstycke är jag inte säker på men jag tror jag använde 75 kan vara 78 eller 80.

Vad går den i

derbeyy:100-110? ^^
Skriv svar