tjenare har en Derbi Senda som är omdrevad och har trimkrök gör ca 75-80:)
nu funderar jag på om jag ska köpa en ostrypt cdi box eller ett membran.
nu till frågan vilken borde jag köpa för att den ska gå bärs och göra skillnad eller borde jag sätta på någonting annat?
MVH
okej tack blev lite orolig nu när jag redan hade bästellt. men hur mycket skillnad kommer det göra ungefär?
och kommer det inte bli påfrästningar på veven,kolv och cylindern?
tack!:)
johanberg15 skrev:okej tack blev lite orolig nu när jag redan hade bästellt. men hur mycket skillnad kommer det göra ungefär?
och kommer det inte bli påfrästningar på veven,kolv och cylindern?
tack!:)
CaToXXo skrev: Min Senda med thrower gjorde 48 på 3an med strypt cdi, och 52 med ostrypt (Enligt hastighetsmätaren), så visst lite skillnad blir det väl
Men sen är ju ett Thrower rör gjort för acc och inte toppfart?
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?
CaToXXo skrev: Min Senda med thrower gjorde 48 på 3an med strypt cdi, och 52 med ostrypt (Enligt hastighetsmätaren), så visst lite skillnad blir det väl
Men sen är ju ett Thrower rör gjort för acc och inte toppfart?
Det vet jag, ville bara visa lite vad han kan förvänta sig på ett ungefär.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
okej, själva röret är inte bytt bara kröken som går från cylindern och sen är resten orginal.. har precis köpt moppen så det är inte jag som har gjort någe med den..men hoppas för guds skull att han har gjort det;D
men jag försöker ta reda på nu vad det är för orginal förgasare,munstycke och så.. är det ingen som vet det nu?_D
johanberg15 skrev:okej, själva röret är inte bytt bara kröken som går från cylindern och sen är resten orginal.. har precis köpt moppen så det är inte jag som har gjort någe med den..men hoppas för guds skull att han har gjort det;D
men jag försöker ta reda på nu vad det är för orginal förgasare,munstycke och så.. är det ingen som vet det nu?_D
Original förgasare Dellorto phva 14 mm, original munstycke 64 om jag inte minns fel (iallafall de med D50BO motorn) Dvs från 05 och framåt (?) Inte helt hundra, men 14 mm fögg är det iallafall om det är en Senda som du angiver i överskriften. Dock vet jag inte vilken årsmodell du har?
Du kommer inte märka särskilt stor skillnad, förrutom att du kan dra något längre på växlarna, och i nerförsbackar, där börjar de roliga. Ligga fullgas tills de känns som att hela moppen ska falla isär, inte särskilt smart. Men som sagt, du kommer märka skillnad på de högsta växlarna och i backar :)