Derbi Senda cdi vs membran?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
johanberg15
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 13 mars 2012, 12:34

Derbi Senda cdi vs membran?

Inlägg av johanberg15 »

tjenare har en Derbi Senda som är omdrevad och har trimkrök gör ca 75-80:)
nu funderar jag på om jag ska köpa en ostrypt cdi box eller ett membran.
nu till frågan vilken borde jag köpa för att den ska gå bärs och göra skillnad eller borde jag sätta på någonting annat?
MVH
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Cdi helt klart, membran är inte värt föräns du kommer upp till 70 cc osv. Iallafall enligt mig...
johanberg15
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 13 mars 2012, 12:34

Inlägg av johanberg15 »

okej tack!:)
johanberg15
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 13 mars 2012, 12:34

Inlägg av johanberg15 »

sorry för dubbelposten nu men bör jag byta till ett högre munstycke?
Användarens profilbild
ThePowerDerbi
Derbi Crew
Inlägg: 508
Blev medlem: 21 juni 2011, 23:50
Ort: Inte för att skryta men Värmdö ;)

Inlägg av ThePowerDerbi »

johanberg15 skrev:sorry för dubbelposten nu men bör jag byta till ett högre munstycke?

Inte om du byter cdi! :wink:
Bild

Svarar gärna på frågor via pm :) Pm:a också för mer info angående Derbi Crew :D
johanberg15
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 13 mars 2012, 12:34

Inlägg av johanberg15 »

okej tack blev lite orolig nu när jag redan hade bästellt. men hur mycket skillnad kommer det göra ungefär?
och kommer det inte bli påfrästningar på veven,kolv och cylindern?
tack!:)
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

johanberg15 skrev:okej tack blev lite orolig nu när jag redan hade bästellt. men hur mycket skillnad kommer det göra ungefär?
och kommer det inte bli påfrästningar på veven,kolv och cylindern?
tack!:)
Nej dom kommer klara de fint ;)
johanberg15
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 13 mars 2012, 12:34

Inlägg av johanberg15 »

okej återigen stort tack!:O)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Vad har du för effektrör då?
Och jag antar att du har bytt munstycke när du bytte till det röret?

Det kommer inte göra nån speciellt stor skillnad, du får lite extra långt register bara, på dom högsta varven.

Min Senda med thrower gjorde 48 på 3an med strypt cdi, och 52 med ostrypt (Enligt hastighetsmätaren), så visst lite skillnad blir det väl
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

CaToXXo skrev: Min Senda med thrower gjorde 48 på 3an med strypt cdi, och 52 med ostrypt (Enligt hastighetsmätaren), så visst lite skillnad blir det väl
Men sen är ju ett Thrower rör gjort för acc och inte toppfart? :P
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

p4ck skrev:
CaToXXo skrev: Min Senda med thrower gjorde 48 på 3an med strypt cdi, och 52 med ostrypt (Enligt hastighetsmätaren), så visst lite skillnad blir det väl
Men sen är ju ett Thrower rör gjort för acc och inte toppfart? :P
Det vet jag, ville bara visa lite vad han kan förvänta sig på ett ungefär. :)
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
johanberg15
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 13 mars 2012, 12:34

Inlägg av johanberg15 »

okej, själva röret är inte bytt bara kröken som går från cylindern och sen är resten orginal.. har precis köpt moppen så det är inte jag som har gjort någe med den..men hoppas för guds skull att han har gjort det;D
men jag försöker ta reda på nu vad det är för orginal förgasare,munstycke och så.. är det ingen som vet det nu?_D
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

johanberg15 skrev:okej, själva röret är inte bytt bara kröken som går från cylindern och sen är resten orginal.. har precis köpt moppen så det är inte jag som har gjort någe med den..men hoppas för guds skull att han har gjort det;D
men jag försöker ta reda på nu vad det är för orginal förgasare,munstycke och så.. är det ingen som vet det nu?_D
Original förgasare Dellorto phva 14 mm, original munstycke 64 om jag inte minns fel (iallafall de med D50BO motorn) Dvs från 05 och framåt (?) Inte helt hundra, men 14 mm fögg är det iallafall om det är en Senda som du angiver i överskriften. Dock vet jag inte vilken årsmodell du har?
johanberg15
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 13 mars 2012, 12:34

Inlägg av johanberg15 »

okej tack, jo det är en hedlig 02;)
Användarens profilbild
Ztraand
Kinaraket
Inlägg: 893
Blev medlem: 5 juli 2010, 00:49

Inlägg av Ztraand »

Du kommer inte märka särskilt stor skillnad, förrutom att du kan dra något längre på växlarna, och i nerförsbackar, där börjar de roliga. Ligga fullgas tills de känns som att hela moppen ska falla isär, inte särskilt smart. Men som sagt, du kommer märka skillnad på de högsta växlarna och i backar :)
Gilera SMT 07 säljes!: http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... ra-smt-07/

Vila i frid Derbimann1 (F)

Qui rogat, non errat -- "Den som frågar har inte fel"
johanberg15
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 13 mars 2012, 12:34

Inlägg av johanberg15 »

okej men på plan mark kommer den gå snabbare då eller?...:D
Skriv svar