har ett problem att jag inte har ett avgas system til min honda och när man kör spotar han låger så att man tror att hela skiten ska gå åt helvete och bygde nyligen om tänd plattan till brytar löst kan deta bero på för sen tändning ??? eller måste jag sätta dit ett avgas rör med ett litet mot stånd som kompen serar för under tryck ??? har aldrig pyslat med såna här problem innan första gången jag håler på med en 4 takt 80 cc
bondtrim skrev:har ett problem att jag inte har ett avgas system til min honda och när man kör spotar han låger så att man tror att hela skiten ska gå åt helvete och bygde nyligen om tänd plattan till brytar löst kan deta bero på för sen tändning ??? eller måste jag sätta dit ett avgas rör med ett litet mot stånd som kompen serar för under tryck ??? har aldrig pyslat med såna här problem innan första gången jag håler på med en 4 takt 80 cc
ja det kan vara nåt med tändningen.. det är det oftast. dra på ett rör och ställ tändningen bara så löser det väl sig?
Tog av ljuddämparen på en honda gx200 och det sprutade "blå eld" och small som fan när man släppte gasen. är väl ganska vanligt gissar jag.
Samuel Johnson skrev: "Nästan allt absurt uppförande kommer
sig av att imitera dem vi inte kan efterlikna"
att han spottar och har sig när man släpper gasen är vanligt på lite vassare 4t, men själva motorgången ska vara normal också. så de kan mkt väl vara felinställd tändning omhan går dåligt och spottar som fan.
sedan på med ett rör fortast möjligt. 4t brukar också oftast behöva ett visst motstånd i röret med. något man kan erfara om man tex tappar avgasröret på tex en 740 så blir han slöare.
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd