Okej men om jag gör det vilka drev ska jag då ha för att lättast gå upp på bakan med. (den är helt orgnial annars)CaToXXo skrev:Nej det låter inte så mycket mer, den får lite stickigare ljud bara, dock fortfarande väldigt tyst.
Dra pluggen i delningen, bara att lossa 3 skruv, dra bort pluggen och sätta tillbaka skruvarna igen.
Du får en topphastighet på ungefär 65-70km/h, ~80-85 på mätaren.
Du bör byta upp munstycket i förgasaren till runt 85.
Vet inte vad som sitter original på rrx sm men många rekommenderar 13-53 som allround-drevning.JurpanS skrev:Okej men om jag gör det vilka drev ska jag då ha för att lättast gå upp på bakan med. (den är helt orgnial annars)CaToXXo skrev:Nej det låter inte så mycket mer, den får lite stickigare ljud bara, dock fortfarande väldigt tyst.
Dra pluggen i delningen, bara att lossa 3 skruv, dra bort pluggen och sätta tillbaka skruvarna igen.
Okej tack för svarCaToXXo skrev:Vet inte vad som sitter original på rrx sm men många rekommenderar 13-53 som allround-drevning.JurpanS skrev:Okej men om jag gör det vilka drev ska jag då ha för att lättast gå upp på bakan med. (den är helt orgnial annars)CaToXXo skrev:Nej det låter inte så mycket mer, den får lite stickigare ljud bara, dock fortfarande väldigt tyst.
Men dra pluggen först o se om du känner att du behöver dreva om den.
Mer värt att bara dra pluggen om han bara vill ha lite mer snurr på den, och han säger att han vill köra bakhjul och det är lättare med originalrör.Seenz skrev:Beställ ett effektrör och säg att det är ett ''styling rör''
Tror det är bara äldre/nyare modeller av Derbimotorer som har stryptCaToXXo skrev:Rätta mig om jag har fel, men ingen Rieju har strypt cdi?kannebanne skrev:Ostrypt cdi
Diskret!Peddobear skrev:modda dit ett ktm 250cc motor <3