Tjena, nu jävlar ska moppe jäveln trimmas med 70 cc airsal http://twostroke.se/product.asp?product=10231, jag vet att jag behöver köpa större förgasare och för det första undrar jag om jag ska köpa 19mm eller 21mm? Sen för det andra undrar jag om jag behöver köpa insug, membran eller liknande?
EDIT: eller behöver jag verkligen skaffa större förgasare med tanke på att det ändå inte är den vassaste cylindern?
Fem Myror är fler än fyra elefanter
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
AndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?!
Shue men det beror helt enkelt på hur mycket du vill lägga ut
Om du vill få ut mycket så bör du ju köpa ett tex
19 mm räcker men 21 mm blir nog bättre effekt om du köper ett rejält rör.
Membranet gör ganska stor skillnad men börja först med det viktigaste som rör, förgasare och sådant men som sagt beror helt enkelt på hur mycket du vill lägga ut !
BetaKTM skrev:Shue men det beror helt enkelt på hur mycket du vill lägga ut
Membranet gör ganska stor skillnad men börja först med det viktigaste som rör, förgasare och sådant men som sagt beror helt enkelt på hur mycket du vill lägga ut !
Okej härligt, rör har jag. Så det skulle fungera bra med orginal förgasare till en början iallafall? Behöver jag byta insug om jag skaffar större förgasare då? har aldrig fått det klart för mig.
EDIT: fick svar på mina frågor av killen ovanför
Fem Myror är fler än fyra elefanter
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
AndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?!
Okej härligt, rör har jag. Så det skulle fungera bra med orginal förgasare till en början iallafall? Behöver jag byta insug om jag skaffar större förgasare då? har aldrig fått det klart för mig.
Njaa inte orginal förgasare eller jo klart det skulle funka men då får du ha ett jävligt stort munstycke beroende på vad för förgasare du har orginal. Men jag rekomenderear 21 mm förgasare, för när jag bara körde med effektrör turbokit hq så gjorde det en jävla skillnad när jag bytte ifrån 12mm orginal förgasare till 17.5 mm. Du kommer märka lite i hastigeten men mest i accet och styrkan
Nej det tror jag inte det, beror på vad den förgasaren du ska köpa har för en insugsanslutning orginal. När jag köpte 17.5mm behövde jag inte det för den hade 24 mm i diameter på insuget vilket oftast är orginal, iaf på min. Men gör så här kolla upp den förgasaren du vill ha och se hur stor anslutning den kräver. Om du ska ha typ 19mm är det oftast typ org anslutning men om du tar 24 som jag har nu då fick jag byta från 24 till 35, men men hoppas du fick svar på det du undra tack och haaaaj
Senast redigerad av BetaKTM den 6 april 2012, 12:01, redigerad totalt 1 gånger.
Njaa inte orginal förgasare eller jo klart det skulle funka men då får du ha ett jävligt stort munstycke beroende på vad för förgasare du har orginal men jag rekomenderear 21 mm förgasare för när jag bara körde med effektrör turbokit hq så gjorde det en jävla skillnad när jag bytte ifrån 12mm orginal förgasare till 17.5 mm. Du kommer märka lite i hastigeten men mest i accet och styrkan
Nej det tror jag inte det beror på vad den förgasaren du ska köpa har för en insugsanslutning orginal men när jag köte 17.5mm behövde jag inte det för den hade 24 mm i diameter på insuget vilket oftast är orginal iaf på min men gör så här kolla upp den förgasaren du vill ha och se hur stor anslutning den kräver men om du ska ha typ 19mm är det oftast typ org anslutning men om du tar 24 som jag har nu då fick jag byta från 24 till 35 men men hoppas du fick svar på det du undra tack och haaaaj
Det där orkade jag verkligen inte läsa igenom utan en enda punkt, men visst det blir säkert jättebra. Som simon sa, du behöver egentligen bara byta munstycke.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Swe2FX skrev:
Njaa inte orginal förgasare eller jo klart det skulle funka men då får du ha ett jävligt stort munstycke beroende på vad för förgasare du har orginal men jag rekomenderear 21 mm förgasare för när jag bara körde med effektrör turbokit hq så gjorde det en jävla skillnad när jag bytte ifrån 12mm orginal förgasare till 17.5 mm. Du kommer märka lite i hastigeten men mest i accet och styrkan
Nej det tror jag inte det beror på vad den förgasaren du ska köpa har för en insugsanslutning orginal men när jag köte 17.5mm behövde jag inte det för den hade 24 mm i diameter på insuget vilket oftast är orginal iaf på min men gör så här kolla upp den förgasaren du vill ha och se hur stor anslutning den kräver men om du ska ha typ 19mm är det oftast typ org anslutning men om du tar 24 som jag har nu då fick jag byta från 24 till 35 men men hoppas du fick svar på det du undra tack och haaaaj
Det där orkade jag verkligen inte läsa igenom utan en enda punkt, men visst det blir säkert jättebra. Som simon sa, du behöver egentligen bara byta munstycke.
Haha okej, sket i det men ändrade nu till punkter osv om du hade problem med det. Försökte bara hjälpa han ju