Peugeot - ingen besin ur slangarna

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Peugot Blaster Farsan
Elmoped

Peugeot - ingen besin ur slangarna

Inlägg av Peugot Blaster Farsan »

Hej Peugeot Blaster Farsan här!
Hämtade hem scotern till sonen, en Peugeot Blaster, den krånglade redan innan vi vinterförvarade den.
Den startade svårt och nu inte alls. Även om det är bensin i tanken (ca 3 liter) kommer det inget ur slangarna som går till förgasaren.
Gjorde rent hela tanken med det hjälpte inte. Undrar om det är en elektronisk bensinspärr eller bensinpump som krånglar.

Tack för all hjälp
Kon
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Re: HJÄLP!!! Peugeot - ingen besin ur slangarna

Inlägg av Mattyyy »

Peugot Blaster Farsan skrev:Hej Peugeot Blaster Farsan här!
Hämtade hem scotern till sonen, en Peugeot Blaster, den krånglade redan innan vi vinterförvarade den.
Den startade svårt och nu inte alls. Även om det är bensin i tanken (ca 3 liter) kommer det inget ur slangarna som går till förgasaren.
Gjorde rent hela tanken med det hjälpte inte. Undrar om det är en elektronisk bensinspärr eller bensinpump som krånglar.

Tack för all hjälp
Kon
Det låter som samma fel jag hade på min Peugeot Speedfight och det var bensinkranen/vakuumkranen som hade satt igen sig så ingen soppa kunde rinna genom.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Testa sug i den ena slangen och se om det kommer bensin ur den andra. Det är så kallad vakuum-bensinkran på moppen.
Du har en vakuumslang-anslutning långt fram på förgasaren, alt. på insuget och så har du en bensinanslutning på förgasaren.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Välkommen till TSR. Kan börja med att vara en satkärring, men bättre att få in reglerna ifrån början istället. Ändra topic, du har satt en ogiltig topic, därav om du inte ändrar den så kommer jag att låsa tråden tills nästa inlägg.

RUBRIKER:

[spoiler]-För att en tråd ska accepteras av moderatorer i forumet så måste den ha ett vettigt topic ( rubrik ).

-Orden "hjälp" och "problem" är därför förbjudna p.g.a. att dom är 0% informativa. Att använda mer än ett ( 1 ) utropstecken och/ eller frågetecken på rad är ej tillåtet. Att endast använda versaler är ej tillåtet. (Gäller ej projekttrådar som har fri topic:sättning.)

-Topic:et ska vara informerande och tala om för läsaren vad tråden handlar om, inte tigga läsare. Ex:
Dåligt topic = HJÄLP!!!! Derbi problem!?!?!?!?!SNABBA SVAR FFS
Bra topic = Derbi läcker kylarvatten!

I de tre mopedforumen ( cross/sm, scooter och veteran ) gäller även att en regelrätt, och därigenom acceptabel, rubrik ska innehålla:

- Problemets art
- Mopedens/ fordonets modell

-Ej godkänt topic behandlas som felpost.[/spoiler]
Peugot Blaster Farsan
Elmoped

Stort Tack till
Mattyyy
och
CaToXXo
ett blås i slangen räckte och moppen startade :D

och till dig Roxxen96

jag försökte verkligen att hitta rätt topic
mitt första inlägg i dag sorry!
tycker du ska ändra lite på forumindex
till ex Mopeder - felsökning då skulle har varit rätt direkt!

Tack iaf
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Peugot Blaster Farsan skrev:Stort Tack till
Mattyyy
och
CaToXXo
Tänk vilka lätta fel det kan va ibland :)

[spoiler]och ta inte åt dig så mycket av roxxen, han leker moralkärring nu när han är med i crew :roll:

Heej roxxie :oops: [/spoiler]
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Peugot Blaster Farsan skrev:Stort Tack till
Mattyyy
och
CaToXXo

och till dig Roxxen96

jag försökte verkligen att hitta rätt topic
mitt första inlägg i dag sorry!
tycker du ska ändra lite på forumindex
till ex Mopeder - felsökning då skulle har varit rätt direkt!

Tack iaf
Du har postat i rätt kategori, det är din rubrik (HJÄLP!!! Peugeot - ingen besin ur slangarna) som han syftade på. Enligt reglerna får man inte ha ordet "Hjälp" i rubriken. Hjälpte dig lite och tog bort "Hjälp" från din rubrik ;)

[spoiler]RUBRIKER:

-För att en tråd ska accepteras av moderatorer i forumet så måste den ha ett vettigt topic ( rubrik ).

-Orden "hjälp" och "problem" är därför förbjudna p.g.a. att dom är 0% informativa. Att använda mer än ett ( 1 ) utropstecken och/ eller frågetecken på rad är ej tillåtet. Att endast använda versaler är ej tillåtet. (Gäller ej projekttrådar som har fri topic:sättning.)

-Topic:et ska vara informerande och tala om för läsaren vad tråden handlar om, inte tigga läsare. Ex:
Dåligt topic = HJÄLP!!!! Derbi problem!?!?!?!?!SNABBA SVAR FFS
Bra topic = Derbi läcker kylarvatten!

I de tre mopedforumen ( cross/sm, scooter och veteran ) gäller även att en regelrätt, och därigenom acceptabel, rubrik ska innehålla:

- Problemets art
- Mopedens/ fordonets modell

-Ej godkänt topic behandlas som felpost. [/spoiler]
Peugot Blaster Farsan
Elmoped

ok, nu vet jag
Tack en gång till :D
PS: ska skriva "Hilfe Bitte" nästa gång !
riejumikäl
Farsans gamla zündapp

Inlägg av riejumikäl »

Peugot Blaster Farsan skrev:ok, nu vet jag
Tack en gång till :D
PS: ska skriva "Hilfe Bitte" nästa gång !
Hahaha :D Gör det!!

Mein Mofa ist kaputt!
Skriv svar