Munstycke-tråden - Scooter.

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
draceN96
Farsans gamla zündapp

HJÄLP

Inlägg av draceN96 »

Tja behöver hjälp har en peguot vivacity 00 (eu) med tungre vikter , dragen vring ohc ska sätta på detta effektrör och sport luffilter, vad ska jag ha för munstycke? länka finns många olicka 5mm och 6mm tex? tack på förhand! http://www.twostroke.se/product.asp?product=7698
kolla mitt Derbi Senda x-race 04 projekt: http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=31150
>(ångrar mej att jag inte la upp Rieju drac / hyper projektet :( men kolla mitt galeri så ser du LITE av det )
Användarens profilbild
robinkarlssson
Svårstartad skrothög

Inlägg av robinkarlssson »

original strl huvudmunstycke för gurtner förgasaren på speedfight 2 LC - 2001 ?
Enligt mig så är snutar en bra sak att ha!
filip.a
Elmoped

Inlägg av filip.a »

tja nån som vet om det finns nån större storlek än 128 5mm munstycke till dellorto? :)
Användarens profilbild
krillepille
Svårstartad skrothög

Inlägg av krillepille »

vad är det för milimeter stor lek på yamaha neos 00:a
6mm eller 5mm?
tacksam för svar
Användarens profilbild
rexzo
The king of the forest

Inlägg av rexzo »

Är det 5mm munstycken eller 6mm i en gurtner 12mm som sitter på en snake 08?
Full gas inge knas
Rieju mrx 2006
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av gandih500 »

rexzo skrev:Är det 5mm munstycken eller 6mm i en gurtner 12mm som sitter på en snake 08?
6 mm.
neosen tror jag det är 6mm också på om du har en gurtner eller dellorto 12mm
Användarens profilbild
krillepille
Svårstartad skrothög

Inlägg av krillepille »

jag har en dellorto 12mm är det 6mm då eller
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av gandih500 »

krillepille skrev:jag har en dellorto 12mm är det 6mm då eller
Ja jag skrev just det annars kan du ju alltid kolla upp det på exv ts?
http://twostroke.se/product.asp?product=16958 :roll: [/url]
Användarens profilbild
Quk
Elmoped

Inlägg av Quk »

Hallå grabbar, Skulle kolla mitt tändstift igår och fick se något märkligt (enligt mig) Halva tändstiftet var oboybrunt, halva var svart? Någon som vet vad detta beror på? Kör bara med ett leovince zx
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

Quk skrev:Hallå grabbar, Skulle kolla mitt tändstift igår och fick se något märkligt (enligt mig) Halva tändstiftet var oboybrunt, halva var svart? Någon som vet vad detta beror på? Kör bara med ett leovince zx
kan du lägga upp bild? :D
Användarens profilbild
Quk
Elmoped

Inlägg av Quk »

Snusjolle
Elmoped

Inlägg av Snusjolle »

Quk skrev:Hallå grabbar, Skulle kolla mitt tändstift igår och fick se något märkligt (enligt mig) Halva tändstiftet var oboybrunt, halva var svart? Någon som vet vad detta beror på? Kör bara med ett leovince zx
Så såg mitt också ut, Dock fick jag aldrig reda hur det blev så :) Skicka ett PM om du får reda på de är du snäll :)
NeosJocke
Elmoped

Inlägg av NeosJocke »

Vad har en yamaha neos för förgasare orginal?? Och vad det är för huvudmunstycke orginal??
Original är för gubbjävlar!
Användarens profilbild
krillepille
Svårstartad skrothög

Inlägg av krillepille »

Vad är det fär års model och är det 30 eller eu?
Användarens profilbild
marcusgustafsson
Varnad

Inlägg av marcusgustafsson »

TJENA Jocke!
Jag vet att Aerox r -09 har en Gurtner förgasare med munstycke 62 från 03>
Kanske samma på neos?
//Marcus :wink:
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket

Inlägg av D3nnis »

NeosJocke skrev:Vad har en yamaha neos för förgasare orginal?? Och vad det är för huvudmunstycke orginal??
TK heter förgasaren i min neos var de 80 i org munstycke ( 98 ) års modl
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig

PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

tja undrar vad orginal munstycke är på en yamaha slider 09?
och har den gurtner eller dellorto förgasare?
Rakie
Elmoped

Inlägg av Rakie »

Tja har en Gilera Runner 1999 med weber 12mm förgasare och jag undrar om nån kan länka till en hemsida där man kan köpa munstycken till den förgasaren eller om det finns någon affär i Stockholms området som säljer det.
PGO-Smurf
Elmoped

Inlägg av PGO-Smurf »

Rakie skrev:Tja har en Gilera Runner 1999 med weber 12mm förgasare och jag undrar om nån kan länka till en hemsida där man kan köpa munstycken till den förgasaren eller om det finns någon affär i Stockholms området som säljer det.
Du kan ju kolla med piggio-center, gmc(GlobenMC), sen är ju mc-varuhuset rätt välsorterade, å e du sugen på att få en utskällning kan du ju alltid ringa STIBO-motor(general agent för mikuni, och enligt dom e ALLT annat rent skit!)
Men som regel blir det bra mycket dyrare att köpa munstycken över disk, jag köpte nu i veckan ett 72munsycke för 50kr och det satt ett sånt i redan, suck!(PGO Big-Max)
Rakie
Elmoped

Inlägg av Rakie »

Haha jag tror jag skippar STIBO-motor då ;) Men finns Piaggio-center i stockolms området då?
PGO-Smurf
Elmoped

Inlägg av PGO-Smurf »

Dom låg i birkastan sist jag hade kontakt med dom!
Men nu vart jag osäker om dom heter vespa-center!
Men dom hade gott utbud av piggio delar då!(25år sedan!)
Annars e väl raceway general agenter för weber men dom har flyttat till gottland nu mera!

Men globen´s e fan bra, så hör med honom!
MoppeKillen97
Avstängd

Inlägg av MoppeKillen97 »

Ska köpa en 06 Aerox med denna setupen

Setup:
Stage 6 "streetrace" 70cc
Yasuni c20
Stage 6 PWK förgasare 21mm
Malossi koppling svart tfjäder och gula kfjädrar
Stage 6 3g vikter
Stage 6 insugninskit med original membran
Stage 6 HPC vev (10mm)
SKF lager

Men han säger man behöver byta ner munstycke det sitter 100munstycke på nu vad tror ni man ska byta till?

Mvh
MoppeKillen97 skrev:
Stage6 - Cylinderkit (Sport Pro) 70cc
Stage6 - Avgassystem (Pro Replica) Krom
Stage6 - Kopplingsfjädrar (Medium) Orange
Hebo - Variatorvikter 15 X 12 Gul (4,70g) (lättade till ca 3,5g)
Förgasarmunstycke är jag inte säker på men jag tror jag använde 75 kan vara 78 eller 80.

Vad går den i

derbeyy:100-110? ^^
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

Tjenare! har precis bytt från 12mm förgasare till 17,5 på min yamaha slider 00a, och när jag hade 12mm så hade jag 132 i munstycke men nu när jag har 17,5 så undrar jag om jag ska gå ner eller upp i munstycke? för nu har jag testa från 135-128 och den har skit gött bottendrag och mellan registret är det inget fel på heller men så fort jag gasar 3/4 gas och mer så börjar den låta mörkt och tappar varv, vad beror detta på tror ni?
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Nutbreaker skrev:Tjenare! har precis bytt från 12mm förgasare till 17,5 på min yamaha slider 00a, och när jag hade 12mm så hade jag 132 i munstycke men nu när jag har 17,5 så undrar jag om jag ska gå ner eller upp i munstycke? för nu har jag testa från 135-128 och den har skit gött bottendrag och mellan registret är det inget fel på heller men så fort jag gasar 3/4 gas och mer så börjar den låta mörkt och tappar varv, vad beror detta på tror ni?
För litet munstycke. Varför? Jo, en större förgasare har inte bara ett bättre bensinflöde, utan också ett bättre luftflöde/avgasflöde. Därav behöver du större munstycke då den tillför mer luft!
Senast redigerad av Roxxen96 den 29 april 2012, 19:19, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

Roxxen96 skrev:
Nutbreaker skrev:Tjenare! har precis bytt från 12mm förgasare till 17,5 på min yamaha slider 00a, och när jag hade 12mm så hade jag 132 i munstycke men nu när jag har 17,5 så undrar jag om jag ska gå ner eller upp i munstycke? för nu har jag testa från 135-128 och den har skit gött bottendrag och mellan registret är det inget fel på heller men så fort jag gasar 3/4 gas och mer så börjar den låta mörkt och tappar varv, vad beror detta på tror ni?
För litet munstycke. Varför? Jo, en större förgasare har inte bara ett bättre bensinflöde, utan också ett bättre luftflöde/avgasflöde. Därav behöver du större munstycke då den tillför mer luft!
okej tack! :)
Emil
Elmoped

Inlägg av Emil »

Tja!

Har en aerox 07. Kör med Leovince ZX, 4,3 vikter och gula Malossi kopplingsfjädrar. Original munstycke är 62 och jag har gått upp till 74. Dom första metrarna (5-7 meter) så axxar den helt ok, men efter det så drar den på som ett as. Men om jag vill ha ett jämnare gas register från botten, tror ni att man ska experimentera lite granna med munstycken? Upp eller ner? :D

/Emil
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

Emil skrev:Tja!

Har en aerox 07. Kör med Leovince ZX, 4,3 vikter och gula Malossi kopplingsfjädrar. Original munstycke är 62 och jag har gått upp till 74. Dom första metrarna (5-7 meter) så axxar den helt ok, men efter det så drar den på som ett as. Men om jag vill ha ett jämnare gas register från botten, tror ni att man ska experimentera lite granna med munstycken? Upp eller ner? :D

/Emil
tror du ska ner lite :) kolla stiftet så ser du hur förbränningen är :)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Nutbreaker skrev:

/Emil
Jag hade storlek 74 till bara mitt effektrör (Leovince TT) Funkade fint. Det var samma sak som du beskriver, den drar okej i början, inte jätte bra dock.. Sen drar den på som ett as. Det har väl mer eller mindre att göra med variator inställningar. Tycker du ska testa 4 grams vikter så kan du se om det blir bättre.
Användarens profilbild
SeelOfQuality
Avstängd

Vilket munstycke för Yamaha Jog R?

Inlägg av SeelOfQuality »

Tja jag har en Yamaha Jog R 07 med detta:
-Stage 6 pro replica effektrör
- Dragen V-ring
-5,1 g vikter (6,2 original)
- En grön tryckfjäder om det nu betyder något den är iaf mycket hårdare än original
- Och jag har ingen aning om vilket munstycke jag har (runt 20 mm skulle jag tro)
Grejen är det att moppen blöddrar en del när den är kall och det har ju med munstycket att göra har jag hört, så min fråga är vilket munstycke skall jag köpa? På andra forum står det 15,5 mm men det är olika för olika mopeder. Moppen gör 80 kmh max om det nu hjälper er, Mvh Sebbe :)
Emil
Elmoped

Inlägg av Emil »

Nutbreaker skrev:

/Emil
Kollade stiftet idag och det så fint och torrt ut, men kommer antagligen gå ner 2 steg ändå för att se om det hjälper(tycker den går blött). Så ska jag även köpa ett variatorviktsätt. Tror det kommer fungera bättre med 3,5 eller 4,0 istället för 4,3. :D
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Re: Vilket munstycke för Yamaha Jog R?

Inlägg av Roxxen96 »

SeelOfQuality skrev:Tja jag har en Yamaha Jog R 07 med detta:
- Dragen V-ring
- En grön tryckfjäder om det nu betyder något den är iaf mycket hårdare än original
- Och jag har ingen aning om vilket munstycke jag har (runt 20 mm skulle jag tro)
Grejen är det att moppen blöddrar en del när den är kall och det har ju med munstycket att göra har jag hört, så min fråga är vilket munstycke skall jag köpa? På andra forum står det 15,5 mm men det är olika för olika mopeder. Moppen gör 80 kmh max om det nu hjälper er, Mvh Sebbe :)

Om den blöddrar när det är kall så kan det bero på lite för stort munstycke, vad säger stiftet? Du kan också testa flytta nålen till mindre bensin om den inte redan är det ( dvs längst upp ) Om den är det så är det munstycket!
Användarens profilbild
SeelOfQuality
Avstängd

Re: Vilket munstycke för Yamaha Jog R?

Inlägg av SeelOfQuality »

Roxxen96 skrev:
SeelOfQuality skrev:Tja jag har en Yamaha Jog R 07 med detta:
- Dragen V-ring

Om den blöddrar när det är kall så kan det bero på lite för stort munstycke, vad säger stiftet? Du kan också testa flytta nålen till mindre bensin om den inte redan är det ( dvs längst upp ) Om den är det så är det munstycket!
Har inte kollat ännu och imorgon så reser jag bort i en vecka så får kolla efter det ;) (Men sist jag kollade för 2 månader sedan såg det bra ut.)
wennyy
Elmoped

Inlägg av wennyy »

Tjenare! Nån som har en aning vad slider 2010 har för lågfartare original? :D
Användarens profilbild
Hebbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hebbe »

Yamaha Slider 2007

Cylinder: Stage6 70cc Sport pro.
Avgasrör: Yasuni R.
Förgasare: 21mm Dellorto Black Editoin
Membran: Original med Stage6 läppar.
CDI: Ostrypt Motoface.
Luftfilter: Ck sportluft.

Lågfart? tomgång? huvud?
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

Hebbe skrev:Yamaha Slider 2007

Cylinder: Stage6 70cc Sport pro.
Avgasrör: Yasuni R.
Förgasare: 21mm Dellorto Black Editoin
Membran: Original med Stage6 läppar.
CDI: Ostrypt Motoface.
Luftfilter: Ck sportluft.

Lågfart? tomgång? huvud?
mellan 100-130 skulle jag tippa på i huvudmunstycke :)
Skriv svar