b000mpGW skrev:Derbi Senda
12/53 drev
nytt munstycke
Mk Thrower (lågvarviga)
Toppfart och hur kommer axet vara?
Drevning?joakimgruvman skrev:Generic trigger
urpluggad
Hebo power luftfilter
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
zSlider skrev:hej! Har en slider års 2010 med endast dragen v-ring. (kör mycket stunt)
Till sommar funderar jag på skaffa värre setup, tänkte mig typ
polini sport 70cc
zx handmade (eller finns det något bättre?)
dellorto 17,5 förgasare
speedcontroll?
byta vikter, fjädrar, munstycke m.m
Någon som vet om det är en bra setup?? ska jag ha annat rör eller cylinder till någon bättre? eller byta ut något annat? köpa något mera till setupen? (ska va bra axx och en bra topp hastighet)
85 blås brode den väl göra utan att överdrivaprozon skrev:gianelli 2t
13-52
17,5 förgasare
Och vad skulle det bli för skillnad om jag bytte till 13-53 i axx och topphastighet?
75-85.Arvid Svensson skrev:Min Derbi drd racing går i ca 65 km/h med dragen luftplugg & 13-53 drevning, enligt mätaren. Men om jag gör denna setup hur snabbt skulle den gå då tro?
![]()
![]()
Giannelli 2T
Dragen luftplugg
Ostrypt cdi-box
13-53 drevning
Tacksam för svar![]()
![]()
10-52 drevning är alldeles för lätt för att toppa 90 och ingen moppe toppar 100 med bara effektrör. Så är det bara och inget mer tjafs om saken.***MATTE*** skrev:tjena!
undrar om det är normalt att en yamaha dt50R 02 gör 90 med endast gianelli 2t och 10-52 drevning , den varvar ganska bra vid 90och med 12-52 runt 100 ? allt annat tror jag ska vara orginal. (och jag har inte kört ned för någon lång backe och har mätt med gps:P)
tack på för hand
okej , det är org cylinder som sitter på men kan den vara portad?SickRazer skrev:10-52 drevning är alldeles för lätt för att toppa 90 och ingen moppe toppar 100 med bara effektrör. Så är det bara och inget mer tjafs om saken.***MATTE*** skrev:tjena!
undrar om det är normalt att en yamaha dt50R 02 gör 90 med endast gianelli 2t och 10-52 drevning , den varvar ganska bra vid 90och med 12-52 runt 100 ? allt annat tror jag ska vara orginal. (och jag har inte kört ned för någon lång backe och har mätt med gps:P)
tack på för hand
Om inte din gps leker rövare så är det antagligen mer än bara rör som sitter på, skulle inte förvåna mig om det satt på någon större cylinder faktiskt. Det är bara att ta av topplocket och kika
runt 75-80TuZx skrev:vad tror ni min beta gör?
setup
dragen plugg
13/51 drevning
115munstycke
18mm förgasare
70-75 på grund av drevningen.derbeyy skrev:Derbi Senda extreme 06
19mm förgasare
ostrypt cdi
helt urpluggat org rör
15/65 drev
vad tror ni? ^^
80 km/h är ganska rimligt. på mätaren hade den dock visat en bit över 80Peppenamnlos skrev:Thrower ostrypt
12/52
PHVA 14
Inga andra strypningar borta.
Derbi Senda R -03, jag vet vad den går men ni kan ju gissa lite
75 ärliga, 85-90 på mätaren. Close enough?Peppenamnlos skrev:Thrower ostrypt
12/52
PHVA 14
NästanCaToXXo skrev:75 ärliga, 85-90 på mätaren. Close enough?Peppenamnlos skrev:Thrower ostrypt
12/52
PHVA 14
Mätaren går endast upp till 80CaToXXo skrev:75 ärliga, 85-90 på mätaren. Close enough?Peppenamnlos skrev:Thrower ostrypt
12/52
PHVA 14
Trevlig glädjemätare din polare har dåPeppenamnlos skrev:Mätaren går endast upp till 80CaToXXo skrev:75 ärliga, 85-90 på mätaren. Close enough?Peppenamnlos skrev:Thrower ostrypt
12/52
PHVA 14
Derbi Senda R -03, jag vet vad den går men ni kan ju gissa liteDen ligger mellan 72-75 km/h, dock så åker min polare på sin Yamaha DT och på den mätaren står det 80 km/h och jag åker om han utan problem:-)
på mätaren ja men inte ärligaTuZx skrev:SickRazer skrev:runt 75-80TuZx skrev:vad tror ni min beta gör?
setup
dragen plugg
13/51 drevning
115munstycke
18mm förgasare
med 11/51 gjorde min 80
70-75 på grund av drevningen.derbeyy skrev:Derbi Senda extreme 06
19mm förgasare
ostrypt cdi
helt urpluggat org rör
15/65 drev
vad tror ni? ^^
creppish skrev:Turbo Kit - Avgassystem (High Quality) 80cc
Barikit - Cylinderkit (Racing) 80cc (PIA)
IGM - Bakdrev (420) (53-Tandat)
IGM - Framdrev (420) (14-Tandat)
Barikit - Racingförgasare (Keihin) PWK (26mm)
Barikit - Insug (DER) 36 mm
Polini - Lamellsats (Koppling) (DER/PIA)
STR8 - Luftfilter (Power) (Vit)
Barikit - Vevparti (Competition) PIA
va tror ni?
Borde inte vara svår att få upp i 110km/hcreppish skrev:Turbo Kit - Avgassystem (High Quality) 80cc
Barikit - Cylinderkit (Racing) 80cc (PIA)
IGM - Bakdrev (420) (53-Tandat)
IGM - Framdrev (420) (14-Tandat)
Barikit - Racingförgasare (Keihin) PWK (26mm)
Barikit - Insug (DER) 36 mm
Polini - Lamellsats (Koppling) (DER/PIA)
STR8 - Luftfilter (Power) (Vit)
Barikit - Vevparti (Competition) PIA
va tror ni?
Nej, möjligen strax över 90. dock över 100 på mätaren.Ztraand skrev:Gilera SMT (d50b0 blocket)
Airsal 50cc T6 racing
Dell'orto 17,5mm
Malossi VL16 reeds
Yasuni R2
14/52
Ostrypt CDI
Kommer den toppa över 95?:)))
Mahah mätaren går ju bara t 80, så då kan ja välja hur fort'en går ;) tacktack:DCaToXXo skrev:Nej, möjligen strax över 90. dock över 100 på mätaren.Ztraand skrev:Gilera SMT (d50b0 blocket)
Airsal 50cc T6 racing
Dell'orto 17,5mm
Malossi VL16 reeds
Yasuni R2
14/52
Ostrypt CDI
Kommer den toppa över 95?:)))
90 gör den nog men om du drevar den tyngre som kommer den inte orka komma upp i varv och då tappar du både axx och topp. Drevningen som du har på är gränsen verkligen med 50cc. Vill du dreva den tyngre och komma upp i 95+ måste du skaffa 70cc eller någon riktigt vass 50cc samt trim tändningZtraand skrev:Mahah mätaren går ju bara t 80, så då kan ja välja hur fort'en gårCaToXXo skrev:Nej, möjligen strax över 90. dock över 100 på mätaren.Ztraand skrev:Gilera SMT (d50b0 blocket)
Airsal 50cc T6 racing
Dell'orto 17,5mm
Malossi VL16 reeds
Yasuni R2
14/52
Ostrypt CDI
Kommer den toppa över 95?:)))tacktack:D
Edit: kan få upp han runt 95-100 på nåt sätt? förrutom sätta på 70cc, om man drevar ännu tyngre?:)