Tjena, tvättade min moppe för 1 timme sen och nu startar den inte, kicken och elstarten typ låser sig det går inte att röra kicken och elstarten samma sak, vad kan vara fel? borde ju hålla för man tvättar den
Jönköping skrev:Tjena, tvättade min moppe för 1 timme sen och nu startar den inte, kicken och elstarten typ låser sig det går inte att röra kicken och elstarten samma sak, vad kan vara fel? borde ju hålla för man tvättar den
Tror inte tvätten har med det att göra! Kolla så or kittet ligger i rätt läge i första hand ! Förmodligen har något fastnat i motorn. Kan vara att cylindern eller vevlagret skurit.
Jönköping skrev:Mycket möjligt, ska låta den torka tills imon då eller tills på tisdag för då behöver jag den:P
Tack för svar :=)
bästa är att skruv loss tändstiftet och se om du kan kicka då, och då kmr ju vattnet ut med.
men de är inte bra att ställa en motor med vatten i så den kan torka ut sj...
vatnet kan/kmr rinna ner i vevhuset och kan orsaka rost i ram o vev lager= att de måste bytas ut om de blir riktigt jävligt.
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
Jönköping skrev:Mycket möjligt, ska låta den torka tills imon då eller tills på tisdag för då behöver jag den:P
bästa är att skruv loss tändstiftet och se om du kan kicka då, och då kmr ju vattnet ut med.
vatnet kan/kmr rinna ner i vevhuset och kan orsaka rost i ram o vev lager= att de måste bytas ut om de blir riktigt jävligt.
Problemet är att jag inte får av mitt tändhatt
så vette fan hur jag ska göra :S
tilllämpa våld!
[spoiler]i rätt mängd då förstås [/spoiler]
Tog av den med en pologrip nu och det sprutar ut vatten har tagit ut det och satt i det och kickat över 100 gånger ibland imellan men det sprutar fortfarande, ställer den över natten nu på solsidan se om den funkar fin fint imon tack för hjälpen
EDIT: Jag vet inte om det var toppens gängor eller tändstiftet men det sätter sig inte nu det skruvar ut sig själv...
Jönköping skrev:Tog av den med en pologrip nu och det sprutar ut vatten har tagit ut det och satt i det och kickat över 100 gånger ibland imellan men det sprutar fortfarande, ställer den över natten nu på solsidan se om den funkar fin fint imon tack för hjälpen
EDIT: Jag vet inte om det var toppens gängor eller tändstiftet men det sätter sig inte nu det skruvar ut sig själv...
rispa gängorna lite på tändstiftet lite med en polygrip
EDIT; Var nog därför att du har vatten i cylindern, för det kan inte komma via förgasaren iom avgasporten är där ( om du nu inte fyllt röret också. ) det måste kommet ifrån tändstiftet om det var lite löst när du tvätta!