12/52 drevning
eller
Thrower
12/52 drevning
Vilka munstycken passar?

Runt 100, strax överrieju4life skrev:vad behöver jag på min Rieju mrx från 2010?
setup:
ostrypt ecu/cdi
tk dos salidos
portad arisal 72cc
13-52 drevning
sportluftfilter
19-20mm förgasare
tacksam för svar ^^
PHVA 14 orginal på Derbi Senda R -03KarlssoN^ skrev:Peppenamnlos skrev:Turbokit
12/52 drevning
eller
Thrower
12/52 drevning
Vilka munstycken passar?
mellan 75-90 beror på förgasare.
Uhh beror ju på luftflödet, har du org burk, dragen luftplugg, sportluft kanske?Peppenamnlos skrev:PHVA 14 orginal på Derbi Senda R -03KarlssoN^ skrev:Peppenamnlos skrev:Turbokit
12/52 drevning
eller
Thrower
12/52 drevning
Vilka munstycken passar?
CaToXXo skrev:Uhh beror ju på luftflödet, har du org burk, dragen luftplugg, sportluft kanske?Peppenamnlos skrev:PHVA 14 orginal på Derbi Senda R -03KarlssoN^ skrev:
mellan 80-95 skulle jag säga. Köp en sats med 80-102 så äru säker
Redan svarat på detta i din andra tråd.dennan skrev:Har köpt mig en Rieju rrx och har tänkt att plugga ur den.
Dock så vet jag inte riktigt vilket munstycke jag ska ha,
har sökt runt lite och tror jag ska ta storlek 96(Någon med erfarenhet vet om det är bra?).
Funkar denna ?? http://twostroke.se/product.asp?product=7537
Och ska man ha 5mm eller 6 mm?
Tack för hjälpen!
Vet inte storleken men det är 6mm gängor iafNeosTobbe skrev:Vad har Rieju drac rr för orginal munstycke? tror det är en 01:a
5 eller 6mm och storlek?
5-6mm är storleken på gängan på munstycket har jag för mig. Men vet inte vad en Derbi har. Du bör skaffa ca tio storlekar större munstycke.henkka skrev:Jag har en Derbi Senda xtreme -06, och jag har tänkt köpa ett MK thrower rör så jag måste byta munstycke men jag undrar vilken storlek skall jag ha ungefär och skall jag ha 5 mm eller 6? vad betyder dom siffrorna?
Haru sportluft? runt 85-95, 6mm gängZtraand skrev:Sport Cylinder, Airsal 50cc t6 racing.
MK SP eller Yasuni R2
Vad för munstycken, 17,5mm förgasare
Dom har väl AM6 om jag minns rätt? Borde ju vara dellortofögge på den då, kolla om du inte kan se om det står nånstans på den, alt plocka loss munstyckena o kolla hur dom ser ut o jämför med bilder.joakimgruvman skrev:Jag har en generic trigger och undrar vad det är för förgssare det änd som står på den är leader. Om någon vet så skulle jag vilja veta vart msn köper munstycken
85-95 nånstansTokkul skrev:Jag har en Rieju drac - 00
högvarvningstrimrör ( turbo-kit )
dellorto 19mm förgasare, strl 68 munstycke
sportluftsfilter
resten original
Vad för munstycke bör jag välja,75,80,85,90,95?
Låter extremt stort för att vara original, men om 95 är original så runt 10 strl större..joakimgruvman skrev:Vad ska jag ha för munstycke om jag drar pluggen och byter till ett sport luft filter? jag har en generic trigger med storlek 95 orginal.
Tändstiftet är ganska nytt va? Färgen ser inte ut att ha bränt in i stiftet, du får nog köra några mil o fota igen...Peppenamnlos skrev:Hur ser detta ut ? Får den för mycket/lite/bra med bensin? Har en Derbi med Thrower samt 80 munstycke, PHVA 14, Luftburk (Luftpluggen sitter kvar antar jag), orginal cylinder.
*pics*
Där har ni några bilder, detta var efter att jag körde full gas på gatan ca 100 meter, sedan tog jag av tändstiftet och fotade.
[/spoiler]Ztraand skrev:Jag har 88 i munstycke nu på Gileran, men han skar för ett tag sen, så ska sätta i lite större, samt sätta på ett Yasuni R2 rör, hur mycket bör jag gå upp i storlekar?
Nuvarande setup:
Avstrypt org rör
Malossi VL16 reeds
Dell'orto 17,5 PHVA (88 munstycke)
Ostrypt CDI
Okey tack:) Ska även köpa Airsal 50cc T6 Racing cylinder :) så han ska få gå lite extra fett i början, så han blir smord :)Roxxen96 skrev:[spoiler][/spoiler]Ztraand skrev:Jag har 88 i munstycke nu på Gileran, men han skar för ett tag sen, så ska sätta i lite större, samt sätta på ett Yasuni R2 rör, hur mycket bör jag gå upp i storlekar?
Nuvarande setup:
Avstrypt org rör
Malossi VL16 reeds
Dell'orto 17,5 PHVA (88 munstycke)
Ostrypt CDI
Jag hade börjat med att gå upp 10-15 storlekar större direkt. Sedan märker du om den går skit eller inte, testa också med choken på och av med varje munstycke du testar.
Har hört någonstans att dellorto har 6mm upp til 19mm förgasare och 5 på de större!Sw33t skrev:Någon som vet vad Aprilia sx 50's dellorto 17,5mm förgasare har för storlek på huvudmunstyckesgängan? 5 mm eller 6mm? Skulle va schysst me svar!:)
Okej, tänkte köpa ett munstyckes sätt, men visste inte vilken storlek jag skulle ha...k-skåpet skrev:Har hört någonstans att dellorto har 6mm upp til 19mm förgasare och 5 på de större!Sw33t skrev:Någon som vet vad Aprilia sx 50's dellorto 17,5mm förgasare har för storlek på huvudmunstyckesgängan? 5 mm eller 6mm? Skulle va schysst me svar!:)