Det var så att jag och några kompisar åkte några mil på grusväg med blandning av asfalt och allt gick bra
Men ja ser dagen efter i garaget att det läcker någon vätska under moppen, och jag såg att det var från oljeslangen som går från oljetanken ner till motorblocket. Det är i själva änden av slangen som går in i motorblocket som det läcker ifrån, och jag vet inte hur ja ska fixa det.
Är det som en nippel man sätter i slangen i motorblocket? Vill inte röra nått än
Eller är måste ja ta bort vattenpumpskåpan för att komma åt den, isåfall hur gör jag? Måste ja tömma ut vattnet först va?
Tror nog att du måste ta av vattenpumpskåpan och de grejjerna där för att kunna pilla bättre! skruva först loss de 3 skruvarna på den lilla grejen över vattenpumpskåpan, var beredd med en spann för det kommer att rinna ut kylarvatten direkt!
Sen tar du av resten av grejerna. Tändningen sitter bakom vattenpumpskåpan om du inte visst det. Sedan kan du se hur du ska lösa problemet!
Du ska bara behöva skruva lös det svarta locket som sitter där slangen går in och bakom locket så ska du finna oljepumpen och det är troligtsvis vid anslutningen till oljepumpen som det läcker.
Roxxen96 skrev:Tror nog att du måste ta av vattenpumpskåpan och de grejjerna där för att kunna pilla bättre! skruva först loss de 3 skruvarna på den lilla grejen över vattenpumpskåpan, var beredd med en spann för det kommer att rinna ut kylarvatten direkt!
Sen tar du av resten av grejerna. Tändningen sitter bakom vattenpumpskåpan om du inte visst det. Sedan kan du se hur du ska lösa problemet!
Okej, ja ska kolla lite närmare på det, är det bara fylla på vatten sen igen?eller måste man lufta eftersom det kommer att komma luft i systemet?
Älg: nea inte vad ja kan se den gör in i motorblocket
Det är inte bara slangen som tömmer ut överflödig olja från oljetanken och växellådan vi pratar om? Eller den kanske bara finns på cross moppar o crossar? ;o
demmuus95 skrev:Du ska bara behöva skruva lös det svarta locket som sitter där slangen går in och bakom locket så ska du finna oljepumpen och det är troligtsvis vid anslutningen till oljepumpen som det läcker.
Det finns ju inga skruvar vad jag kan se.
Ja förmodligen är det så
Tror jag måste ta bort vattenpumpskåpan, men ja ska kolla lite närmare ifall det finns några skruvar, lite skitigt där just nu
demmuus95 skrev:Du ska bara behöva skruva lös det svarta locket som sitter där slangen går in och bakom locket så ska du finna oljepumpen och det är troligtsvis vid anslutningen till oljepumpen som det läcker.
Ja förmodligen är det så
Tror jag måste ta bort vattenpumpskåpan, men ja ska kolla lite närmare ifall det finns några skruvar, lite skitigt där just nu
Nej och skruva bort vattenpumpskåpan tjänar du inget på för då är ändå tändningen ivägen och å ta bort den är bara onödigt jobb. Men det är ju som ett plastlock och den ska sitta fast med två skruvar om jag inte minns fel. sen är oljepumpen där bakom, och är det trångt och fixa med slangarna så är det bara och lossa på oljepumpen. Du lär nog förstå när du öppnar upp allt.
Ja förmodligen är det så
Nej och skruva bort vattenpumpskåpan tjänar du inget på för då är ändå tändningen ivägen och å ta bort den är bara onödigt jobb. Men det är ju som ett plastlock och den ska sitta fast med två skruvar om jag inte minns fel. sen är oljepumpen där bakom, och är det trångt och fixa med slangarna så är det bara och lossa på oljepumpen. Du lär nog förstå när du öppnar upp allt.
Okej tack, ska kolla på det ikväll, kommer en bild på hur det ser ut om ja inte fattar