mopeden får int tillräckligt med soppa

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Brising
Elmoped

mopeden får int tillräckligt med soppa

Inlägg av Brising »

tjenare!

Jag har en yamaha dt50r -08. förra veckan så dog mopeden. problemet var att bromsljus kontakten i bak hade fått en smäll och kortslöt, detta gjorde att säkringen gick. jag tog loss kontakten och tejpade runt den ena så att dem inte skulle komma i kontakt med varandra. jag provkörde mopeden på infarten och den fungerade bra :D samma dag fyllde jag på växellådsolja för att den lät högt och röck till när jag växlade, dock utan resultat... inte för att det är huvudproblemet men är det någon som vet vad det beror på?

Nu kommer huvudproblemt, mopeden får inte tillräckligt soppa tror jag. när jag kör på de högre växlarna måste jag ha choken halvt på för att mopeden ska orka... kan detta bero på skit i förgasaren? eller något annat?
är mycket tacksam för svar!
Användarens profilbild
theander
Svårstartad skrothög

Inlägg av theander »

kanske får för lite bensin? testa med ett större munstycke :) original?
,oppe
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres

Re: mopeden får int tillräckligt med soppa

Inlägg av Piitus96 »

Brising skrev:tjenare!

Jag har en yamaha dt50r -08. förra veckan så dog mopeden. problemet var att bromsljus kontakten i bak hade fått en smäll och kortslöt, detta gjorde att säkringen gick. jag tog loss kontakten och tejpade runt den ena så att dem inte skulle komma i kontakt med varandra. jag provkörde mopeden på infarten och den fungerade bra :D samma dag fyllde jag på växellådsolja för att den lät högt och röck till när jag växlade, dock utan resultat... inte för att det är huvudproblemet men är det någon som vet vad det beror på?

Nu kommer huvudproblemt, mopeden får inte tillräckligt soppa tror jag. när jag kör på de högre växlarna måste jag ha choken halvt på för att mopeden ska orka... kan detta bero på skit i förgasaren? eller något annat?
Har du trimmat någonting på den? Kanske för tunga vikter?

BTW FEL TRÅD!
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
theander
Svårstartad skrothög

Inlägg av theander »

Piitus96 skrev:
Brising skrev:tjenare!

BTW FEL TRÅD!

vikter på cross moppe de va nå nytt :o
,oppe
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Felpost, http://www.twostrokerider.se/forum/viewforum.php?f=52 där ska du posta!

O pitti96 snälla va tyst om du inte vet något!

Svara på dessa frågorna!

Har du trimmat?
Hur isf?
Vad är de för färg på röken?
Är de bara på som höga växlarna du måste köra med choken eller är de alla växlar på dom höga varven? :)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Brising
Elmoped

Inlägg av Brising »

det gick snabbt :D jag har inte trimmat något, och röken är samma färg som vanligt, typ vit. det är endast på de högre växlarna! på ettan och tvåan går den precis som vanligt, med undantag då den är precis nystartad och kör i uppförsbacke på tvåan.
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Låter som att du borde sätta i ett lite större munstycke.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Pröva och rengör förgasaren! Borde funka! Eller hade du gjort något på moppen precis innan de hände?
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Brising
Elmoped

Inlägg av Brising »

oki ska ut och kolla på förgasaren nu. som jag skrev i inlägget så ´böt jag säkring och bytte växellådsolja, efter det gick den som jag beskrivit... fast det borde väll inte ha något att göra med byte av säkring eller påfyllning av växellådsolja?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

theander skrev:
Piitus96 skrev:

BTW FEL TRÅD!

vikter på cross moppe de va nå nytt :o
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ironi

Ont: Börja med att göra rent förgasaren, skulle inte det hjälpa så byt upp munstycket ett par strl
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Brising
Elmoped

Inlägg av Brising »

jag och far min var ute i garaget och försökte få bort förgasaren, vi har inte lyckats än... vi lyckades inte lista ut hur man får bort slangen som går från oljemataren, den har typ en konstig slangklämma, någon som vet hur man ska göra? Vi kollade också luftfiltret men det såg ok ut. Men när vi skulle skruva tillbaka luftfiltret så märkte vi att det inte fanns det någonting att skruva fast den ena skruven i,det var bara ett stort håll ner till luftburken. Vi trodde då att vi hade lyckats trycka ner den i luftboxen, men vi fiskade med en magnet och hittade inget. Är det en slags plastmutter eller?

Tack på förhand :)
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew

Inlägg av Victorh »

flyttar så tråden hamnar rätt!
Skriv svar