Droppa moppen när jag var ute och stuntade idag så att växelpetaren böjdes och kopplingen blev helt mjuk så jag få dra in handtaget helt för att den ens ska göra något.
Skruven vid handtaget är nästan helt utskruvad så hur ska jag spänna vajern?
Följ kopplingsvajern hela vägen från handtaget ner till kopplingsarmen och se om den har lossnat någonstans! Jag hade samma problem när jag monterade ihop hela hojen nu för ca en vecka sedan och då upptäckte jag att jag bara hade monterat den fel vid en krökning som vajern gick vid
Aprilia-Mx skrev:Följ kopplingsvajern hela vägen från handtaget ner till kopplingsarmen och se om den har lossnat någonstans! Jag hade samma problem när jag monterade ihop hela hojen nu för ca en vecka sedan och då upptäckte jag att jag bara hade monterat den fel vid en krökning som vajern gick vid
Okej visste inte att man kunde montera en vajer mitt på fel :S Ska ut och kolla direkt
Edit: Ända jag hittade var att kopplingsarmen hade ett litet glapp upp och ner på ngn mm men jag tror knappast att det är felet? Så fall om den gått av inne i? :S
Aprilia-Mx skrev:Följ kopplingsvajern hela vägen från handtaget ner till kopplingsarmen och se om den har lossnat någonstans! Jag hade samma problem när jag monterade ihop hela hojen nu för ca en vecka sedan och då upptäckte jag att jag bara hade monterat den fel vid en krökning som vajern gick vid
Okej visste inte att man kunde montera en vajer mitt på fel :S Ska ut och kolla direkt
Det gjorde inte jag heller när jag stod där och jävlades med den där jävla vajern i ca 1 timme tills pappa kom och fixade det på två sekunder
Edit: Ända jag hittade var att kopplingsarmen hade ett litet glapp upp och ner på ngn mm men jag tror knappast att det är felet? Så fall om den gått av inne i? :S
Vet inte hur det ser ut på CPI? Den har AM6 motor va? Glappet ska vara där.
Aprilia-Mx skrev:Följ kopplingsvajern hela vägen från handtaget ner till kopplingsarmen och se om den har lossnat någonstans! Jag hade samma problem när jag monterade ihop hela hojen nu för ca en vecka sedan och då upptäckte jag att jag bara hade monterat den fel vid en krökning som vajern gick vid
Okej visste inte att man kunde montera en vajer mitt på fel :S Ska ut och kolla direkt
Det gjorde inte jag heller när jag stod där och jävlades med den där jävla vajern i ca 1 timme tills pappa kom och fixade det på två sekunder
Edit: Ända jag hittade var att kopplingsarmen hade ett litet glapp upp och ner på ngn mm men jag tror knappast att det är felet? Så fall om den gått av inne i? :S
Vet inte hur det ser ut på CPI? Den har AM6 motor va? Glappet ska vara där.
Asså du menar att din vajer är 2 delad och den var av på mitten?
Den har CPI´s AM6 kopia
ServerError skrev:Okej visste inte att man kunde montera en vajer mitt på fel :S Ska ut och kolla direkt
Det gjorde inte jag heller när jag stod där och jävlades med den där jävla vajern i ca 1 timme tills pappa kom och fixade det på två sekunder
Edit: Ända jag hittade var att kopplingsarmen hade ett litet glapp upp och ner på ngn mm men jag tror knappast att det är felet? Så fall om den gått av inne i? :S
Vet inte hur det ser ut på CPI? Den har AM6 motor va? Glappet ska vara där.
Asså du menar att din vajer är 2 delad och den var av på mitten?
Den har CPI´s AM6 kopia
Nej, nej! Min vajer går ner från styret in under alla kåpor och skit, delar sig och den delen som går till förgasaren "svänger" och är fäst i ett slags fäste nere vid insuget. Vid det fästet kan man placera själva "svängningen" av vajern på ena eller andra sidan. Jag monterade på fel sida vilket gjorde att kopplingen inte tog någonting alls! (nästan!) När pappa sedan tittade på det räckte det med han bara flyttade lite på "svängingen" så tog den hur bra som helst!
Aprilia-Mx skrev:
Det gjorde inte jag heller när jag stod där och jävlades med den där jävla vajern i ca 1 timme tills pappa kom och fixade det på två sekunder
Vet inte hur det ser ut på CPI? Den har AM6 motor va? Glappet ska vara där.
Asså du menar att din vajer är 2 delad och den var av på mitten?
Den har CPI´s AM6 kopia
Nej, nej! Min vajer går ner från styret in under alla kåpor och skit, delar sig och den delen som går till förgasaren "svänger" och är fäst i ett slags fäste nere vid insuget. Vid det fästet kan man placera själva "svängningen" av vajern på ena eller andra sidan. Jag monterade på fel sida vilket gjorde att kopplingen inte tog någonting alls! (nästan!) När pappa sedan tittade på det räckte det med han bara flyttade lite på "svängingen" så tog den hur bra som helst!
ServerError skrev:
Asså du menar att din vajer är 2 delad och den var av på mitten?
Den har CPI´s AM6 kopia
Nej, nej! Min vajer går ner från styret in under alla kåpor och skit, delar sig och den delen som går till förgasaren "svänger" och är fäst i ett slags fäste nere vid insuget. Vid det fästet kan man placera själva "svängningen" av vajern på ena eller andra sidan. Jag monterade på fel sida vilket gjorde att kopplingen inte tog någonting alls! (nästan!) När pappa sedan tittade på det räckte det med han bara flyttade lite på "svängingen" så tog den hur bra som helst!
Vadå delar sig?!!!! :S
Vajer delar sig och blir 2! En vajer går till förgasaren och en till oljepumpen!
Aprilia-Mx skrev:Nu blir det en dubbelpost men det skiter jag i för nu!! Helvete mitt huvud fuckade totalt!! Jag började helt plötsligt tänka på gasvajern!!
Det jag skrev om att den delar sig är helt fel! Det gäller inte kopplingsvajern utan gasvajern! Glöm det jag sa om att den delar sig!!
Förlåt!
Hahahaha! :D Dagens.
-vafan tänkte jag, har han gas o kopplingswire på samma?
OnT: Skruva in skruven uppe vid handtaget, sen lossar du på kopplingsarmen och drar den armen så vajern blir spänd. Skruva fast armen, sen spänner du uppe på styret igen Fungera prima på min Gilera SMT.
Aprilia-Mx skrev:
Nej, nej! Min vajer går ner från styret in under alla kåpor och skit, delar sig och den delen som går till förgasaren "svänger" och är fäst i ett slags fäste nere vid insuget. Vid det fästet kan man placera själva "svängningen" av vajern på ena eller andra sidan. Jag monterade på fel sida vilket gjorde att kopplingen inte tog någonting alls! (nästan!) När pappa sedan tittade på det räckte det med han bara flyttade lite på "svängingen" så tog den hur bra som helst!
Vadå delar sig?!!!! :S
Vajer delar sig och blir 2! En vajer går till förgasaren och en till oljepumpen!
Haha, hade ingen anning, min går ner vid framdelen av ramen sen svänger över motorn i ett sånt fäste på förgasaren som du sa och sedan till kopplingsarmen. ingen vajer går till förgasaren elr oljepumpen på min
Aprilia-Mx skrev:
Nej, nej! Min vajer går ner från styret in under alla kåpor och skit, delar sig och den delen som går till förgasaren "svänger" och är fäst i ett slags fäste nere vid insuget. Vid det fästet kan man placera själva "svängningen" av vajern på ena eller andra sidan. Jag monterade på fel sida vilket gjorde att kopplingen inte tog någonting alls! (nästan!) När pappa sedan tittade på det räckte det med han bara flyttade lite på "svängingen" så tog den hur bra som helst!
Vadå delar sig?!!!! :S
Vajer delar sig och blir 2! En vajer går till förgasaren och en till oljepumpen!