kommer väl göra runt de ^^ tror de är 3 dagar innan du får bumpa i sådan tråd och lite onödigt att göra en till tråd när du redan har en där elr? ^^ elr är de väldigt viktigt att du vet de just nu kl 01.08 ? ^^
Då min var urpluggag, drevad och hade ett metra kit thrower på, kollade vad den fick för snittfart på 1,2mil. Fick 92km/h så 70km/h ska inte vara några problem, den drog iväg helt okej
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!
Bergsten skrev:Då min var urpluggag, drevad och hade ett metra kit thrower på, kollade vad den fick för snittfart på 1,2mil. Fick 92km/h så 70km/h ska inte vara några problem, den drog iväg helt okej
Hrm, snittfart på 92 med thrower NJAAA...
Min Derbi gjorde runt 85 med thrower, uppborrad luftburk, ostrypt cdi o lite sånt småplock.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Känner inget behov att den ska gå över 75 så jag tror jag kör på den setupen som jag nämnde tidigare.
Finns det någon bättre Drevning eller är 12/53 bra för att få bra acc och ändå en toppfart på 70-75km/h?
Och ungefär vilket munstycke ska man slänga på? Så jag vet vilket munstykesats jag ska köpa
Mura skrev:köp en ostrypt cdi med sen är nog inte 80 helt omöjligt :)
Om det är en SM är det omöjligt. Drevad med 13-53 med mk toppar den 81,5 vid 10 000 rpm :) Skulle gissa på 75 vid 10 000 varv. Finns en gammal guide för hur du kan räkna ut topphastighet :)
GW skrev:Okej, så jag kan alltså byta drev och ha samma kedja som innan?
Måste man kapa den eller något sånt då? :D
En fråga till, Kan man köra 12/56 drevning?
Vad blir toppfarten då ungefär? och de borde bli ganska bra axx då?
Med 12-56 går den ungefär 68-72, men då kommer den varva som satan, tycker att du ska köra med 12 eller 13 fram och 53 bak. Om du har 12-65 nu (original) då kan du ha original kedjan, men då får du kapa den lite. Men köp ett 12 eller 13 fram drev, 53 bak och munstycken 76-86. Jag hade storlek 82 i min och körde med 13-53. Den gick som en dröm och toppade 80! :D
Måste man kapa den eller något sånt då?
Med 12-56 går den ungefär 68-72, men då kommer den varva som satan, tycker att du ska köra med 12 eller 13 fram och 53 bak. Om du har 12-65 nu (original) då kan du ha original kedjan, men då får du kapa den lite. Men köp ett 12 eller 13 fram drev, 53 bak och munstycken 76-86. Jag hade storlek 82 i min och körde med 13-53. Den gick som en dröm och toppade 80!
Okej, hade du gött axx då?
Vet du vad original drev brukar vara på Derbi Senda?
OM du vill köra i ~75 km/h då ska du köra med thrower 13/56 drevning o strypt cdi!
Eller mk thrower 12/65 och ostrypt cdi!
O nej, det är inte omöjligt o köra med thrower o ha en genomsnitts hastighet på 92km/h! DÅ jag själv har vart uppe över 100 ÄRLIGA med thrower! Låter orimligt men sant!
Måste man kapa den eller något sånt då? :D
Med 12-56 går den ungefär 68-72, men då kommer den varva som satan, tycker att du ska köra med 12 eller 13 fram och 53 bak. Om du har 12-65 nu (original) då kan du ha original kedjan, men då får du kapa den lite. Men köp ett 12 eller 13 fram drev, 53 bak och munstycken 76-86. Jag hade storlek 82 i min och körde med 13-53. Den gick som en dröm och toppade 80! :D
Okej, hade du gött axx då? :)
Vet du vad original drev brukar vara på Derbi Senda? :)
Original har du 12-65. Köp 12-53 då räcker original kedjan och den kommer den få ett jävla gött axx och den toppar 75.
torskad skrev:Altså snälla..
Google is your friend!
Det kan väl inte vara så svårt att räkna ut vad den kommer gå i?
Ca 70-75 Km/h som dom andra har sagt!