Aerox måste gå bättre i axx, hjälp!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
hasteone
Elmoped

Aerox måste gå bättre i axx, hjälp!

Inlägg av hasteone »

Tja, har en aerox med effektrör hårdare kopplingsfjädrar 50% blåa, 3 st 4,4g vikter, vad kan jag mer göra för att den ska bli piggare förutom att byta cylinder, det e en 30 moppe, inte så stark, vill börja göra ringar på bakhjul, så behöver bra axx, den vart seg med 50% hårdare kopplingsfjädrar, men tror det e för att jag bytte till blå tryckfjäder, vilket e onödigt, tror det e tryckfjädern som e seg.. vad tror ni?
Tänkte om tryckfjädern klämmer åt remmen för hårt, eller skjuts ut för snabbt så att moppen inte orkar? Det e lite onödigt på original moppe, det används ju bara för att remmen inte ska slira när man har vråltrimmat. Det var en jag känner som trodde att den skulle få bättre axx.
2stroke
Gasres

Inlägg av 2stroke »

Byta tryckfjäder var onekligen rätt onödigt, om jag vore du så skulle jag testa att byta tillbaka till original till att börja med, funkar inte det så testa lite lättare vikter (ca 4g) och till sist kopplingsfjädrarna, men tvekar på att det är deras fel den här gången.

Vad har du för rör samt munstycke?
hasteone
Elmoped

K, ty

Inlägg av hasteone »

2stroke skrev:Byta tryckfjäder var onekligen rätt onödigt, om jag vore du så skulle jag testa att byta tillbaka till original till att börja med, funkar inte det så testa lite lättare vikter (ca 4g) och till sist kopplingsfjädrarna, men tvekar på att det är deras fel den här gången.

Vad har du för rör samt munstycke?
Har "Tecnigas next R" högvarvigt rör, original munstycke, aerox modell 2001, har ej bytt munstycke, dessutom e det en 30 moppe, tänkte om det kan va att motorn e för slö för att driva hårdare kopplingsfjädrar? :P
Användarens profilbild
Börniee
Gasres

Inlägg av Börniee »

Jag tycker 3st 4,4g är lite för lite så det kan resultera i sämre acc :-D
Testa och dra i 6 st 3,5g vikter eller liknande!
Skriv svar