Hjälp med Trottelnål

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
battis333
Svårstartad skrothög

Hjälp med Trottelnål

Inlägg av battis333 »

Om man har bytt till en smalare nål i förgasaren ska man då ha ett mindre munstycke. För just nu så har jag samma och det droppar bensin ur slangen under flotörhuset.

Förgasare: PHBN

Moped: Rieju rrx 06 sm
Senast redigerad av battis333 den 29 mars 2012, 18:57, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Ändra topic tills nästa inlägg i denna tråden, annars låses den tyvärr. :roll: Endast trottelnål som rubrik, är inte särskilt informativt!

RUBRIKER:

[spoiler]-För att en tråd ska accepteras av moderatorer i forumet så måste den ha ett vettigt topic ( rubrik ).

-Orden "hjälp" och "problem" är därför förbjudna p.g.a. att dom är 0% informativa. Att använda mer än ett ( 1 ) utropstecken och/ eller frågetecken på rad är ej tillåtet. Att endast använda versaler är ej tillåtet. (Gäller ej projekttrådar som har fri topic:sättning.)[/spoiler]
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

asså får man fråga varför du har bytt nål ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
battis333
Svårstartad skrothög

Inlägg av battis333 »

Min förra blev skev när jag tog ut den en gång.
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

såpass känsliga är dem inte .....

anyway

det är nålventile som har hängt sig om det sipprar ur slangen på sidan
om det kommer underifrån äre dreneringskoppen
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
battis333
Svårstartad skrothög

Inlägg av battis333 »

Det kommer underifrån ska jag köpa en ny sådan där kopp grej då? Eller kan man skruva lite på den?
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

battis333 skrev:Det kommer underifrån ska jag köpa en ny sådan där kopp grej då? Eller kan man skruva lite på den?
du har med all säkerhet lyckats sätta ihop det knas, eller inte spänt tillräckligt. startar den och går?

Vad jag hade gjort : spänt allt i första hand, sen öppnat o satt ihop det igen o kollat så allt verkligen är rätt :)
bibapeolola
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

AxxxeL skrev:
battis333 skrev:Det kommer underifrån ska jag köpa en ny sådan där kopp grej då? Eller kan man skruva lite på den?
du har med all säkerhet lyckats sätta ihop det knas, eller inte spänt tillräckligt. startar den och går?

Vad jag hade gjort : spänt allt i första hand, sen öppnat o satt ihop det igen o kollat så allt verkligen är rätt :)
Yes, med största sannolikhet felmonterat. Skulle inte bli förvånad om den lilla axeln till flottören glidit ur utan att TS märkt det, eller något sådant.

Annars kan det ha kommit ner lite skit som satt sig ovanför flottörnålen.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
battis333
Svårstartad skrothög

Inlägg av battis333 »

Jag har tagit ut nålen ett flertag ggr och förgasaren är ren vad jag kan se. Sedan så sitter stiftet till flotören rätt och mopeden går ganska bra i typ 1km då börjar den att dö då måste man stanna och börja växla upp igen. Och såklart så droppar det bensin ur slangen.

Och sedan vad menar du med att spänna? jag har dragit åt alla munstycken i förgasarhuset.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Låter ju helt klart som flottören har hängt sig.
Plocka loss förgasaren ta av flottörkoppen håll upp flottören och blås i bensinslangen, då ska det vara helt tätt. Är det inte tätt så sipprar bensin ner i förgasaren flödar och det kommer ut bensin ur dräneringsslangen.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
battis333
Svårstartad skrothög

Inlägg av battis333 »

Om det inte är tät vad ska jag då göra?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

battis333 skrev:Om det inte är tät vad ska jag då göra?
Har du kollat om den är tät eller inte?
Men plocka av flottören och gör rent alla grejer grundligt, kolla om det är hål i flottören (lägg flottören, den plastgrejen i en mugg vatten eller bensin och kolla om den flyter eller sjunker)
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
battis333
Svårstartad skrothög

Inlägg av battis333 »

Har nu testat dessa saker nu, tog av förgasaren.

Om man har den upp och ner och blåser i bensinslangen så är det stopp

Om man blåser i den upprätt så är det inte stopp

Det måste vara nålen då det enda jag kunde hitta i förgasaren var att den låspinnen som håller flotören var lite böjd i ena ändan men det är väll bara för att den inte ska glida ur. För flotören rör sig som den ska.

För den nålen jag har nu har ju inte alls samma form som den gamla.

Den nya är ju konformad och den gamla är nästan rak hela vägen.
battis333
Svårstartad skrothög

Inlägg av battis333 »

En sådan här ser ut som min original innan den blev skev :( : http://www.racing-planet.se/reservdelar ... 67da2c2c27

Den här ser ut som den jag köpte: http://www.racing-planet.se/reservdelar ... 67da2c2c27

Ska jag köpa en så lik original som möjligt?

Original storlek är a39
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

Köp ny, köp rätt.. :roll:
battis333
Svårstartad skrothög

Inlägg av battis333 »

Kan inte köpa rätt nål då INGEN säljer original nålar till rrx till ock med garage24 som jag beställde min nål från var fel och det var från en sprängskiss under kategorin Originaldelar.

Men om ngn vet vart man kan hitta a39 nålar så säg gärna till.
Skriv svar