denna nyheten var uppe på Sporthoj.com förra månaden tror jag... där var det en som sa att man kan köra i mittemellan eller brevid med Mc utan problem (han bor där dom testar dessa fartgupp)
ThePowerDerbi skrev:Säkert samma idiot som kom på att man ska blinka när man kör ur rondellen
Är det idiotiskt? Tycker de är väldigt smart, ändå finns de folk som skiter i att blinka och kör efter arrogans och nonchalerar andra trafikanter.
Livsfarlig ide, tänker mig scenariot om de kommer en scooter me små 10/12" däck som är trimmad o gör närmare 80-90 blås och den där falluckan åker ned..
Svänger man vänster i en rondell, blinkar man vänster. Svänger man höger, blinkar man höger. Men ska man köra rakt fram så ska man ju inte behöva blinka höger när man kör ut ur rondellen Var så jag menade
fa va trögt... man kan inte köra till vänster i en rondell...
jarken skrev: Är det idiotiskt? Tycker de är väldigt smart, ändå finns de folk som skiter i att blinka och kör efter arrogans och nonchalerar andra trafikanter.
Livsfarlig ide, tänker mig scenariot om de kommer en scooter me små 10/12" däck som är trimmad o gör närmare 80-90 blås och den där falluckan åker ned..
Svänger man vänster i en rondell, blinkar man vänster. Svänger man höger, blinkar man höger. Men ska man köra rakt fram så ska man ju inte behöva blinka höger när man kör ut ur rondellen Var så jag menade
fa va trögt... man kan inte köra till vänster i en rondell...
Blir ju kul när man ska förklara skadorna för försäkringsbolaget...
"Ojdå, hur har de här gått till?"
"- Jag körde över ett av de nya (idiotiska) farthinderna.."
Men kommer de använda sådana här farthinder på 100/110vägar,
så lär väl folk använda vägrenen tillslut, om där finns någon förstås.
Det är TYST, Det är SORG, Det är HELSINGBORG!
vet inte riktigt hur du har tänkt att då man kommer i 80 och kör rakt in i den och då flyger man ju av moppen och troligtvis kommer en bil och kör över en och ett liv går inte att ersätta
Tycker denna idén är väldigt smart?, för bil är det inte så farligt ju och man ser dem på en bits håll bara att bromsa in lite isf?, moped för en som läst artiklen.. man kan köra runt den.
Och sen sjunker den kanske 3-5cm inte farligt ju, det är verkligen inte som en jävla trottoarkant
sjoberg skrev:1.skruva av toppen
2.ta en näve singel(går bra med det mesta men hälst smått)
3. släng ner de i cylinder
4.sätt på toppen igen
5.töm kylaren på vatten och slå i bensin
naxx90 skrev:Tycker denna idén är väldigt smart?, för bil är det inte så farligt ju och man ser dem på en bits håll bara att bromsa in lite isf?, moped för en som läst artiklen.. man kan köra runt den.
Och sen sjunker den kanske 3-5cm inte farligt ju, det är verkligen inte som en jävla trottoarkant
trevligt att åka över en 3-5cm kant i 100 med 18-20"
naxx90 skrev:Tycker denna idén är väldigt smart?, för bil är det inte så farligt ju och man ser dem på en bits håll bara att bromsa in lite isf?, moped för en som läst artiklen.. man kan köra runt den.
trevligt att åka över en 3-5cm kant i 100 med 18-20"
'kör runt den'
kolla bilden på aftonbladet där är gott om plats
4.sätt på toppen igen
Victorh skrev:
ja ni sluta diskutera om det där tror detta blir helt bra endå!
varför skulle man sluta diskutera det för att du tror det blir bra? trodde detta var ett forum??
Och tycker vissa har väldig otur när dom tänker, dom fälls ju ner när man kör över hastighetsbegränsningen? så varför skulle man bli sur då? isf på sig själv.. och det var någon som snacka om vad som skulle hända om man körde på den trimmad moppe i 90 knyck, det var ju inte så logiskt sagt.. och med att massa bilar kommer gå sönder?
tänkt på hur mycke man måste sakta ner för en vanlig väg bula? om man måste sakta ner till hastighetsbegränsningen i några sekunder så gör la de inte så mycke?
fungerar säkert bra för bilar och sånt.. Men förstår inte riktigt hur dom ska göra med alla utryckningsfordon? Inte så trevligt om man ligger i ambulans med rygg eller nackskador och flyger över en såndär
Kan väll bli lite småpanik också om man kommer över 100km/h med motorcykel och märker att det är en lucka några meter framför en..
Victorh skrev:
ja ni sluta diskutera om det där tror detta blir helt bra endå!
varför skulle man sluta diskutera det för att du tror det blir bra? trodde detta var ett forum??
Och tycker vissa har väldig otur när dom tänker, dom fälls ju ner när man kör över hastighetsbegränsningen? så varför skulle man bli sur då? isf på sig själv.. och det var någon som snacka om vad som skulle hända om man körde på den trimmad moppe i 90 knyck, det var ju inte så logiskt sagt.. och med att massa bilar kommer gå sönder?
tänkt på hur mycke man måste sakta ner för en vanlig väg bula? om man måste sakta ner till hastighetsbegränsningen i några sekunder så gör la de inte så mycke?
jag tycker iaf att det verkar spännande!
Japp tycker jag med!, tror inte det är så många som kör över hastigheten när dessa är ute på vägarna isf danskar och tyskar som inte vet om det.
och om man kör på en 90väg och kör över hastigheten och skiten fälls ner du trillar täcker väl inte försäkringen det för du körde över hastigheten?
dom fälls ju inte ner annars
4.sätt på toppen igen
det är inga 2-5 cm dom kommer falla ner, det är ca 10 cm! Ungefär en trottoarskant! Inte kul o köra i 100 blås in i en trottoars kant med 12" hjul säger jag bara!
MrAndersson skrev:det är inga 2-5 cm dom kommer falla ner, det är ca 10 cm! Ungefär en trottoarskant! Inte kul o köra i 100 blås in i en trottoars kant med 12" hjul säger jag bara!
Hur vet du det?
och du får egentligen skylla dig själv om du kör över hastigheten, själv skulle jag försökt köra runt skiten
4.sätt på toppen igen
MrAndersson skrev:verkar ju helt livsfarligt! Som o köra över en trottoarskant i 80 kommer ju gå jävligt bra! Eller så snärtar du kopplingen innan, drar bakhjul över
luckan lär ju knappast falla om man kör 80 på en 100 väg?
tror inte att den kan skilja på mopeder och motorcyklar
MrAndersson skrev:det är inga 2-5 cm dom kommer falla ner, det är ca 10 cm! Ungefär en trottoarskant! Inte kul o köra i 100 blås in i en trottoars kant med 12" hjul säger jag bara!
Hur vet du det?
och du får egentligen skylla dig själv om du kör över hastigheten, själv skulle jag försökt köra runt skiten
6cm, det står i artikeln.
Fattar inte hur detta har gått igenom, jag menar Både fartkamara och väggupp är effektivare, billigare och pålitligare! Med en sådan där lucka som dimper ner så kör man ju bara fortare, så märks knappt guppet och personen bakom får också köra ner i den.
Enligt mig helt idiotiskt, tänk er en 4 barns pappa som ex kör en ny Bmw hoj hem från jobbet i stan *exempel*. Han ska klia sig på benet och håller i styret med en hand. Kör några kilometer för fort, luckan fälls ned och han välter. Flyger in med ryggen och huvudet i väggrens skyddsstängslet. Han omkommer av sina skador. Barnen får leva utan sin biologiska pappas närvaro. !Just my opinion!