Hjälper ejpotog skrev:gummi hamare?
Provade med lite grann men jag ska prova mata på meraMattyyy skrev:Enda tipset jag kan komma på är att testa och spraya en jävla massa 5-56/wd-40 och låta det suga in sen spraya på mer. Det funkade på min gamla ktm iaf så kan kanske hjälpa dig
Så det är ingen fara med att trycka ihop den? Isåfall borde jag få loss den med domkraftenStylizhRazer skrev:slå på skiten tills den lossnar
ValoPallo skrev:Så det är ingen fara med att trycka ihop den? Isåfall borde jag få loss den med domkraften[/quoteStylizhRazer skrev:slå på skiten tills den lossnar
klart det inte är, den trycks ju ihop när du kör över en bula
MrAndersson skrev:Jonå, men jag tänkte att när det small och hadde sig när jag tryckte ihop den med domkraften, ifall det har skurit fast eller nått, aja, ska provaValoPallo skrev:Så det är ingen fara med att trycka ihop den? Isåfall borde jag få loss den med domkraften[/quoteStylizhRazer skrev:slå på skiten tills den lossnar
klart det inte är, den trycks ju ihop när du kör över en bula
VARNING! Meckaren i detta garaget är ett proffs. Metoderna som används här är mycket väl beprövade och utförs endast säkert med utbildad personal! Pröva INTE detta hemma!marcusgustafsson skrev:Hej!
Mitt förslag är att du skruvar lös hela gaffeln, skruvar ur skruven i botten som håller ihop paketet. Sedan kopplar du två spännband i varja ände. Sedan är det bara att spänna upp paketet så att alla bitar flyger åt olika håll. Sedan smörjer du in allt och sätter ihop igen. Enkelt, lätt, smart, min idé!
Lycka till// Marcus
Tja... kan funka, men jag tror det blir svårt att fästa nånting så att man kan dra ut dem, mitt enda hopp just nu är nog domkraften och 5-56marcusgustafsson skrev:Hej!
Mitt förslag är att du skruvar lös hela gaffeln, skruvar ur skruven i botten som håller ihop paketet. Sedan kopplar du två spännband i varja ände. Sedan är det bara att spänna upp paketet så att alla bitar flyger åt olika håll. Sedan smörjer du in allt och sätter ihop igen. Enkelt, lätt, smart, min idé!
Lycka till// Marcus
Ah, borde ha nämn det tidigare, men jag har redan loss framgaffeln, det är hela stöten jag vill ha isärHondaPojkeN skrev:platt mejsel i ''spåret'' som dras ihop när du skruvar, när du har satt platt mejseln så bonkar du med en hammare så det blir större glipa, ta av hjul å annat ondöigt,
Aprilia-Mx skrev:VARNING! Meckaren i detta garaget är ett proffs. Metoderna som används här är mycket väl beprövade och utförs endast säkert med utbildad personal! Pröva INTE detta hemma!marcusgustafsson skrev:Hej!
Lycka till// Marcus
Det där var nog den mest farliga metod jag nånsin hört talas om om jag förstod den rätt!