speedfight 2 vasst/fräsande ljud

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
nybörjaren
Elmoped

speedfight 2 vasst/fräsande ljud

Inlägg av nybörjaren »

hej

någonting har hänt med min speedfight 2 idag efter att dem stod parkerad i stan. jag skjutsade en tjejkompis på den, och den gick precis som vanligt. vi ställde den i ett cykelställ inne i stan, och sedan var vi borta ungefär en timme. när vi kom tillbaka så såg jag att jag hade glömt nyckeln i låset till sadeln..... total ångest. moppen var dock fastlåst i cykelstället med ett kättinglås, så ingen hade ju kunnat ta den ändå. MEN.... direkt när vi skulle åka iväg så hörde jag att motorn lät annorlunda. den har som ett "fräsande" ljud. vasst och stickigt, eller hur man ska säga. det är ett mycket vassare ljud än hur den vanligtvis brukar låta. den verkar dock i övrigt fungera som den ska (än så länge...).

nojjig som jag är så tänker jag såklart att någon har mixtrat med moppen i och med att jag glömde nyckeln i den, men det skulle ju vara maximal otur. och jag vet inte vad de skulle ha gjort? hällt något i tanken? finns det något annat som kan orsaka detta? det är lite småkallt och fuktigt i luften då det har duggat hela dagen, ifall det kan ha betydelse?

man kan säga att motorn låter precis som vanligt, men att den har ett mer stickande, fräsande, vassare ljud, s.a.s. mer "ättrigare", liksom.

blir ju orolig!

mvh
nybörjaren
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Lättare att avgöra om du fixar en video så man kan höra ljudet
Användarens profilbild
Fredd_e
Road-rage

Inlägg av Fredd_e »

asså lägg upp en video på det så får vi se
nybörjaren
Elmoped

Inlägg av nybörjaren »

jag tror att det kan bli svårt att höra ljudet i en video, eftersom jag inte har någon "före"-video så att man kan jämföra. men jag ska se vad jag kan göra imorgon, så får jag väl lägga upp det på youtube.

jag pillade lite på tomgångsskruven igår kväll, men moppen lät ju helt okej när jag körde både igår och tidigare idag. det var först när vi kom tillbaka efter att ha parkerat den och glömt nyckeln i som den lät annorlunda. ljudet är "stickigare", i brist på bättre beskrivning. den varvar precis som vanligt, men det låter liksom knastrigare.
Skriv svar