Derbi Senda avskalat elysystem, tips med lampa

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Derbi Senda avskalat elysystem, tips med lampa

Inlägg av k-skåpet »

Tjena! har en Derbi Senda DrD som helt saknar elsystem och skulle behöva framlampa! Den behöver bara lysa när man varvar, gör inte så mycket om den håller sig på samma volt hela tiden, bara den inte går över 12v. Den behöver inte gå att stänga av lr blända av, bara helljus hela tiden. Mätt ut och rakt på pluskabeln ger den ut 16v. ska köra med husaberg 650 lyse på den.
Min fundering är att koppla in ett batteri direkt från generatorn och sedan dra vidare det till lyset, kommer batteriet då reducera strömmen till 12v? :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Bara sätta dit en laddregulator ;)

Tror 16v blir lite mycket för batteriet, en bil laddar runt 14v normalt, och batteriet reducerar inte volttalet i systemet nej ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

bensinskalle skrev:Bara sätta dit en laddregulator ;)

Tror 16v blir lite mycket för batteriet, en bil laddar runt 14v normalt, och batteriet reducerar inte volttalet i systemet nej ;)
Okey, tråkigt för hade behövt det typ imorrn, men får väl ta o köpa mig en sådan då!
Beta v1.0 Ktm edition.

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Borde de inte bara gå o sätta en spänningsregulator mellan kabeln och lampan? :roll: Eller skulle de steka regulatorn?
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

MrAndersson skrev:Borde de inte bara gå o sätta en spänningsregulator mellan kabeln och lampan? :roll: Eller skulle de steka regulatorn?
det ska gå

fast skulle då måste man lista ut vilke som är vilken .....
jag ska ta mig en titt på elsystemet om några veckor ....

kan återkomma med mer info
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

willemedDERBIN skrev:
MrAndersson skrev:Borde de inte bara gå o sätta en spänningsregulator mellan kabeln och lampan? :roll: Eller skulle de steka regulatorn?
det ska gå

fast skulle då måste man lista ut vilke som är vilken .....
jag ska ta mig en titt på elsystemet om några veckor ....

kan återkomma med mer info
Men om man bara köper sig en universal spänningsregulator på typ elfa då?
Beta v1.0 Ktm edition.

Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Bumpar upp tråden med en ny fråga! morsan ska in på biltema imorrn och kunde plocka med sig saker hem om jag bara gav henne ett artikelnr! kan någon vara snäll att länka ett laddningsrelä/spänningsregulator lr vafan som helst som gör att den inte bränner lamperna så fort man varvar lite :)
Beta v1.0 Ktm edition.

Användarens profilbild
räzerdracen
Elmoped

Inlägg av räzerdracen »

Testat att bara söka på biltema? kan inte va jättesvårt annars kan du säkert använda elsystemet från voutian där måste de ju finnas nått sådant? :)
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

det allra bästa är att du letar upp en orginal voltreg

då är det bara en ända gul kabel som ska in och ska till vidare till lampan
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Skriv svar