Tja alla idag satt jag på min 70cc och min 17,5 förgasare.
Nu när jag kör så kommer det blixtar ur avgasröret. Vad fan är det?
Vill gärna ha snabbt svar!!
DerbiDrdLimitedEdition skrev:Förmodligen går den så fort att den spräcker ljudvallen, för då kommer det blixtar ibland. Händer mig väldigt ofta.
Skärp dig.
Har flottören möjligen hängt sig så den flödar över och när du kickar så baktänder den elelr nåt? eller beskriv NÄR det uppstår ochifall mopeden går bra nu och allt dedär.
DerbiDrdLimitedEdition skrev:Förmodligen går den så fort att den spräcker ljudvallen, för då kommer det blixtar ibland. Händer mig väldigt ofta.
Skärp dig.
Har flottören möjligen hängt sig så den flödar över och när du kickar så baktänder den elelr nåt? eller beskriv NÄR det uppstår ochifall mopeden går bra nu och allt dedär.
Det händer när jag får upp lite fart, sen när jag saktar ner så blir det likadant hela tiden.... (
Den går skit bra i början?!
smäller de? isåfall är de (oftast) för mycket bensin/för lite luft. ställ in förgasarn rätt så ska de nog inte vara några problem.
fall de är på tomgång/lågvarv så är det absolut förgasarn som är fel inställd
Senast redigerad av david96 den 27 mars 2012, 20:12, redigerad totalt 1 gånger.
david96 skrev:smäller de? isåfall är de (oftast) för mycket bensin/för lite luft. ställ in förgasarn rätt så ska de nog inte vara några problem.
fall de är på tomgång/lågvarv så är det absolut förgasarn som är fel inställd
Exakt samma för mig när jag hållt full gas ett tag. Och stiftet är till och med mer mot vit en svart från brunt. Men inte hel vit utan ljus brun. Och ändå kommer det.
ska jag gå ner i munstycke ändå?
Skyliner34 skrev:
joar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
Exakt samma för mig när jag hållt full gas ett tag. Och stiftet är till och med mer mot vit en svart från brunt. Men inte hel vit utan ljus brun. Och ändå kommer det.
Asså bööar den o dör vid fullt gaspådrag så får den ju för lite, blöddrar den så får den för mycket. Väldigt svårt att hjälpa dig när man inte vet hur den låter...
Men testa att köra med choke på och se om den går bättre eller sämre?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Asså bööar den o dör vid fullt gaspådrag så får den ju för lite, blöddrar den så får den för mycket. Väldigt svårt att hjälpa dig när man inte vet hur den låter...
Men testa att köra med choke på och se om den går bättre eller sämre?
Vad jag känner blir den ingen skillnad. men den där sen smäller det till och den går som den ska tills nästa gång.
Har även prövat luftskruven 2 varv ut till 0.5 varv ut. ingen skillnad :S
Skyliner34 skrev:
joar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
Tror jag vet vad problemet är! Min kompis som hjälpte mig med att sätta dit cylllen va dum nog att använda vanligt hushållspapper som skydd ner i vevhustet. Så när vi skulle ta bort pappret ramlade det säkert ner massa delar av pappret i vevhuset. Pappret antänder och åker ut ur avgasröret.
Kan detta stämma?
Mvh
Marucs G skrev:Tror jag vet vad problemet är! Min kompis som hjälpte mig med att sätta dit cylllen va dum nog att använda vanligt hushållspapper som skydd ner i vevhustet. Så när vi skulle ta bort pappret ramlade det säkert ner massa delar av pappret i vevhuset. Pappret antänder och åker ut ur avgasröret.
Kan detta stämma?
Mvh
Skulle mycket väl kunna vara så. Dock så tvivlar jag att det skulle komma "blixtar" ur röret om det är små pappers tussar som antänds. Pluss att jag är nästan säker på att veven skulle säcka ihop och åtminstone ge mindre prestanda åt dig innan det börjar komma blixtar ur röret.
Nu spekulerar jag bara men det är en teori. Fråga mamma om något gammalt lakan du får riva sönder nästa gång att använda som trasor!
Edit: Hur stora var pappersbitarna ungefär? Om det endast var små molekyler känns det nästan som att det inte skulle vara någon fara. Men om det är bitar stora som typ en tumme eller liknande är det nog bara att plocka loss och inspektera! I vevhuset skall det vara klinisk rent iprincip. Olja är dock bra att ha där! (Y)