problem med att göra min strypta leonelli cdi ostrypt

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
jimmy ohlsson
Elmoped

problem med att göra min strypta leonelli cdi ostrypt

Inlägg av jimmy ohlsson »

Tjena ! har en Derbi Senda r 02a 30 moppe som jag tänkte köpa ostrypt cdi till men varken twostroke eller deras leverantörer hade ostrypt cdi till leonelli tändningen. Så i värsta fall måste jag köpa en annan tändning vilket jag inte hade tänkt mig. Har hört att man kan borra bort chipet i cdin tänkte höra om någon vet vart det sitter på min cdi eller om det ens finns något ? eller någon annan lösning så den varvar bättre ? :)
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

Good luck!

Leonelli tändningen ÄR redan ostrypt. :) Så skaffa nåt annat sköj för pengarna!
bibapeolola
jimmy ohlsson
Elmoped

okej tack för svaret ! men när jag kör moppen så är den as slö på dem högre växlana och jag hör att den inte varvar ut ändå är det ny cylinder, vev typ allt är renoveat så vad kan det vara för fel ?
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

jimmy ohlsson skrev:okej tack för svaret ! men när jag kör moppen så är den as slö på dem högre växlana och jag hör att den inte varvar ut ändå är det ny cylinder, vev typ allt är renoveat så vad kan det vara för fel ?
Är den trimmad? om den nu är trimmad har han bytt munstycken? :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
jimmy ohlsson
Elmoped

nej den är inte trimmad bara urpluggat rör , har tänkt att sätta på malossi mhr replica när den är felfri
D3rbiin
Elmoped

Inlägg av D3rbiin »

jimmy ohlsson skrev:nej den är inte trimmad bara urpluggat rör , har tänkt att sätta på malossi mhr replica när den är felfri
Min Derbi har leonelli tändning och när jag körde med original röret så gick den bara skit, den kom inte allt upp i höga varv, men sen när jag fixade metrakit thrower så gick den helt plötsligt i 90km/h med sportluft, munstycke 80 och 13/53 drevning ;) (mätt efter bil, mc, moped)
Skriv svar