Datan fryser pga router (Video)

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Datan fryser pga router (Video)

Inlägg av xytoo »

NU vill jag verkligen gå till botten med detta... laggandet har slutat lite på sista tiden men det är där ibland..

vill bli av med det och alla säger att det är min data men direkt jag tar en annan router så slutar det.. och det kan hända över allt när jag bara tex bytar låt går in på en hemsida men det händer ca 1-3 gånger i timmen om jag bara surfar runt men spelar jag css händer det oftare..

men om jag spelar något som inte kräver internet så mycket så händer det inte, hjälp plz!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cdyjAVjc8Jw[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SnWuBmEaX0A[/youtube]

Bild

Visa nu hur data kunniga ni är !
Senast redigerad av xytoo den 24 mars 2012, 19:42, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

kan det inte vara routern som helt enkelt är för gammal/dålig för och klara av och föra över den mängden data då? :)

edit:för eftersom att problemet försvinner när du byter router så är det ju troligtsvis den det är fel på! :)
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

demmuus95 skrev:kan det inte vara routern som helt enkelt är för gammal/dålig för och klara av och föra över den mängden data då? :)
nej det är det, den gammla routern (DIR-600) den pallar inte med när vi är flera datorer här hemma så köpte en ny (DIR-635) och datan laggar inte med den gammla men den tappar internet hela tiden, men med den nya så är det bara min av ca 5 datorer här hemma som laggar och ibland spelar jag och några kompisar och det är bara min data som gör så :(
Användarens profilbild
DerbiMoppe
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiMoppe »

kör du wifi eller sladd?

kanske lite off topic men va för bilspel spelar du?

edit : hur snabbt bredband har du?
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

DerbiMoppe skrev:kör du wifi eller sladd?

wifi men det är bara min data som gör det, min kompis ( likadan data som mig) och min andra kompis med en acer deras gör inte det om vi sitter och lanar :(

Jag spelar LFS 0.6B cracked :)

Edit: mamma beställde 10/10 men jag laddar ner ca 14 och laddar upp ca 15-16mbit/s men får 100 mbit/s om två dagar för beställde det för ca 1 vecka sen nu :D

Edit2: kan säga att jag har en server som går på routern med och det är inga problem med den, alltid stadig ping på ca 30-40 på dom flesta spelarna (counter strike source) srcds server :) står dock på en server data med kabel anslutning till routern :)
Användarens profilbild
DerbiMoppe
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiMoppe »

xytoo skrev:

wifi men det är bara min data som gör det, min kompis ( likadan data som mig) och min andra kompis med en acer deras gör inte det om vi sitter och lanar :(

testa och dra en sladd då så inte wifi delen i din data är paj.

antar att du har testat att starta om routern?
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

DerbiMoppe skrev:
xytoo skrev:

men om den är paj hade det väll inte funkat om jag byta till en annan router ? :S

japp :)
Användarens profilbild
DerbiMoppe
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiMoppe »

xytoo skrev:
DerbiMoppe skrev:
xytoo skrev: wifi men det är bara min data som gör det, min kompis ( likadan data som mig) och min andra kompis med en acer deras gör inte det om vi sitter och lanar :(

men om den är paj hade det väll inte funkat om jag byta till en annan router ? :S

paj va nog fel ord av mig skulle ha använt glappar. testa dra en sladd i alla fall.

cs använder ju internet men inte lfs, stämmer det? testa spela cs offline om det nu går och se om det laggar då ( har aldrig spelat cs).
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

DerbiMoppe skrev:
xytoo skrev:
DerbiMoppe skrev: testa och dra en sladd då så inte wifi delen i din data är paj.

paj va nog fel ord av mig skulle ha använt glappar. testa dra en sladd i alla fall.

cs använder ju internet men inte lfs, stämmer det? testa spela cs offline om det nu går och se om det laggar då ( har aldrig spelat cs).
Okej använder jag sladd slutar det :) men om jag bytar router slutar det med, kan även till lägga att jag har samma namn, samma password, samma kryptering på båda routerna! :)

har testat att spela offline och då slutar det med det är direkt jag gör något som använder internet :)

men asså det går upp och ner ibland är det mycket och ibland händer det inte kan även tilllägga att ibland när det kommer en uppdatering till datan så laggar datan fast tills uppdateringen är klar :S
Användarens profilbild
DerbiMoppe
Svårstartad skrothög

Inlägg av DerbiMoppe »

[spoiler]
xytoo skrev:
DerbiMoppe skrev:
xytoo skrev: men om den är paj hade det väll inte funkat om jag byta till en annan router ? :S

Okej använder jag sladd slutar det :) men om jag bytar router slutar det med, kan även till lägga att jag har samma namn, samma password, samma kryptering på båda routerna! :)

har testat att spela offline och då slutar det med det är direkt jag gör något som använder internet :)

men asså det går upp och ner ibland är det mycket och ibland händer det inte kan även tilllägga att ibland när det kommer en uppdatering till datan så laggar datan fast tills uppdateringen är klar :S
[/spoiler]

ta och kör på sladd då. sladd löser många problem och det går oftast snabbare med sladd :)

det verkar som att wifi delen är inte som den ska.
vet inte varför din data funkar på en router men inte en annan.
Användarens profilbild
xytoo
Xytoo The One And Only
Kontakt:

Inlägg av xytoo »

DerbiMoppe skrev:[spoiler]
xytoo skrev:
DerbiMoppe skrev: paj va nog fel ord av mig skulle ha använt glappar. testa dra en sladd i alla fall.

[/spoiler]

ta och kör på sladd då. sladd löser många problem och det går oftast snabbare med sladd :)

det verkar som att wifi delen är inte som den ska.
vet inte varför din data funkar på en router men inte en annan.
jo men har ca 15 meter till routern och det är på andra sidan lägenheten xd

haha ja hoppas den nya telia routern löser mitt problem :) bara den pallar flera datorer och det är lätt att öppna portarna till min server så får jag väll använda den :)
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

köp ett usb nätverkskort av märket D-LINK (det bästa inom trådlöst nätverk) så kommer det lösa sig.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
macbang
Svårstartad skrothög

Inlägg av macbang »

Trådlöst + gaming = fail.

Kör alltid trådat när du lira. Då du tappar mycket information och får högre ping genom att köra med wireless i spel.
Cylinder: Malossi 70cc sport
Förgasare: Dellorto 17.5mm
Membran: Stage 6 VForce3
Rör : stage6 pro replica
Vev: Original
Variator: Polini speedcontrol 6.0g
Koppling: Malossi fly clutch röda race fjädrar

toppfart 80km/h och stark som ett as
Användarens profilbild
tjeniss
Svårstartad skrothög

Inlägg av tjeniss »

du har förmodligen för dåligt nätverkskort när det gäller trådlöst tror jag :)
Skriv svar