tjaa , jag har ett litet problem med min moppe.. den dör när man inte gasar.
det är inte tomgången för den är perfekt inställd , men kan dt möjligtvis vara tändstiftet ?
eller vad tror ni
inte så kul att stå och varva varje gång man måste stanna
Jag vet vad du menar, För mig är det samma sak! Även hur fasen tomgångs eller luftskruven är skruvade så finns det ingen tomgång! det har jag gått å grubblat på riktigt länge! jag kan tex ha bårda längst in och det funkar inte, jag kan ha dom mellan inskruvade och det funkar inte... jag har testat allt! men det vill sig inte... kan det möjligen vara tomgångs-skriven som måste bytas?
Bredmar skrev:Tror jag säkert, om vi nu ska skryta så kör du säkert runt med en trimmad Derbi, och jag kör runt med en trimmad BMW...
Testa rensa förgasaren, samidigt som du kollar att inte luftburken tjuvnyper luft, kan finnas många orsaker .. men tror nog att det ligger nå skit i förgasaren som gör att den inte orkar hålla igång ?
Aja , det är vad jag tror, skadar inte att testa iaf =)
/ Glenn
Dracen skrev:
KoNG skrev:Han är lite vilsen bara
Men du är ju vilsen om du inte märker vad som händer!
HeboFreak12589 skrev:.....luftskruven e det du måste skruva på. För om du bara skruvar på tomgången tar det en bra stund innan den varvar ner efter att du släppt på gasen
Foozoo skrev:min var också så, att den dör om man inte gasar, och de hjälper inte att skruva på luft och tomgångsskruvarna.
jag löste det genom att spänna gasvajern. kanske finns en bättre lösning men de funka för mig:P
Spänna gasvajern är ingen lösning på problemet. Det är ett sätt att skippa tomgången o istället lyfta trotteln för att den ska gå. Ingen bra lösning alls !
Kolla först så du har rätt munstycke genom att köra en fullgasrepa på 10 min o sen läsa av stiftet. När du fått munstycket rätt , så justerar du in luftskruven o efter det tomgången. När det är gjort så ska moppen svara direkt när du rappar till på gasen , annars får du höja/sänka nålen o justera luftskruv igen.....
Min förra moped höll på sådär med, fast ganska dåligt med information fick man... Felet på min var att säkringen hade gått, dvs min choke fungerade inte, eftersom det är elchoke på dessa. Värt ett försök iaf...