hejsan jag har en mh furia och en dag lär jag skulle starta moppen var den jätte svår startad men jag fick i gång den och när jag kom hem så kollade jag tänd stiftet då var det helt blött med vitt vatten och när jag öppnade cylindern var hela loppet och kolven blöt och lite på veven men inte mycket och avgas röret var det nästan en halv liter vatten i. men jag torkade rent allt och när jag startade den utan kylarvatten så blev tändstiftet förtfarande lika blött av vitt vatten :S någon som vet vad detta kan vara? tacksam för snabba svar!
Tjena!
Jag hade samma problem men det kanske inte är samma sak, kylarvätskan kom in i min cylinder men det var för att jag inte dragit åt kolvbultarna ordentligt, kolla det. Varför vattnet är "vitt kan vara för att ditt kylarvatten kan vara smutsigt och legat i cylindern ett tag och blivit dålig. töm ur allt i Hela motorn och spän åt bultarna mycket, byt packningarna etc...
Det är nog ett enkelt proble, men lycka till!
//Marcus
marcusgustafsson skrev:Tjena!
Jag hade samma problem men det kanske inte är samma sak, kylarvätskan kom in i min cylinder men det var för att jag inte dragit åt kolvbultarna ordentligt, kolla det. Varför vattnet är "vitt kan vara för att ditt kylarvatten kan vara smutsigt och legat i cylindern ett tag och blivit dålig. töm ur allt i Hela motorn och spän åt bultarna mycket, byt packningarna etc...
Det är nog ett enkelt proble, men lycka till!
//Marcus
Tror du syftar på pinnbultarna på cylindern... kolvbulten är lite svår att dra åt