[spoiler]
antonpg94 skrev:Tjena
bytte vikter för ett tag sen. och nu äre så att den har fint bottendrag upp mot en 30km/h. sen dala det bara den ksk gör max 37..
de är gramtalet 5.0, och jag har en stage6 variator.
va kan de bero på den gick bra med tre st 6,5. men ville ha mer stabilare gång så provade 5,0:erna å den går skräp, ska ja byta ner mig?
ge förslag på vikt.
Jag antar att du inte kör original, och 5 gram isåfall om du har en bra variator är för tungt. Skulle testat med 4.5 eller dylikt, testa dig fram, kan säga att du behöver lättare iallafall troligen. Kanske har missuppfattat hela grejen, men tyngre lär du iallafall INTE behöva, så testa lite lättare. Testa i steg, tex 4,75, sen 4,5, sen 4,25, ja du förstår!
Henow skrev:har en Slider 03 30moppe och är ute efter axx,
Vilka tryckfjädar ska jag ha?
Har 4 grams vikter
Om du har effektrör och 70 cc tex så ska du ha vikter runt 4gram - 4.5 gram. Om du kör original så ska du ha kanske 0,5 - 1 gram lättare än vad org vikterna väger. Hård tryckfjäder ger en extra "knuff" i uppförsbackar. Men sen så ska du inte ha hårdare än vad din setup behöver, dvs om du har en "klen" setup så kanske du inte ens behöver byta ifrån original. Medium kan du sätta i om du känner för det, om du tex kör med effektrör om du vill slippa oroa dig för att den ska slira i framtiden etc!
Granbacka skrev:peugeot trekker -99 skulle vilja ha bra axx så att detr går bra att göra stunttricks med den vad skall jag?
Finns inga speciella grejer som är gjorda för att få bra axx.. Det bästa tips jag har till dig är att testa dig fram, köp lite olika tryckfjädrar / vikter / kopplingsfjädrar osv. Köp vikt set så blir det billigare, tex ifrån 5.5 - 4.0 gram, ja dvs beroende på vad dina org vikter ligger på. Varför det inte finns anpassade grejer för att tex få bra axx, är därför att det beror helt på hur mycket mopeden väger, vad för motor den har, hur fräsch motorn är, hur mycket föraren väger, och hur bra inställd variator och förgasare du har. Så bara att testa sig fram, är nog det alla måste göra tyvärr
/ Roxxen96[/spoiler]