Idag har varit en rätt skumm dag i bromsbänken. Det nya röret suger verkligen (bokstavligt talat), och inte så lite heller, kört både utan nål och munstycke och ändå så går den fruktansvärt snålt. Så snålt så den käkar upp tändstift samt glödtänder.
Vi provade att montera en förgasare med borttagen trottel utanpå turbon som den fick suga igenom. Med 200 munstycke i den så gick det fortfarande snålt så tog bort flottören och pluggade överflödningskanalerna samt matade den med trycksatt soppa från pumpen så det stod en stor stråle med bränsle rätt in men det hjälpte inte heller. Eller ja, då gick den iaf inte så snålt så stiften gick sönder..
Det i mitten överlevde bara i 30sek..
Förgasaren som den sög igenom
Imorgon blir det till att riva ner alltihopa och kolla hur den överlevt dagen. Ska bli "kul" att öppna motorn, gissar på att kolven och toppen är helt sönderslagna. Dock har nog cylindern klarat sig utan skador då den fortfarande har utmärkt kompression.