nej, det är ett litet tomrum på ungefär en halv centimeter innan gasen börjar ta. handtaget känns löst den första halvcentimetern, innan det börjar göra motstånd. om man sätter två fingrar på handtaget så kan man vicka på handtaget lite grann. det är inte helt stumt, så att säga. jag kan inte minnas att det var så innan, men o andra sidan så kanske jag aldrig tänkte på det?DT50rMacko skrev:Men när du vrider på rullen gasar den på direkten?
hur längesen var det? du tror inte att du kan ha skadat handleden när du åkte i diket och det är därför som de känns så?nybörjaren skrev:hej
nu ska jag ställa en fråga som kanske är jättedum...
kan man på något sätt vrida sönder ett gashandtag så att det fortfarande fungerar, men "känns" annorlunda?
jag råkade köra fast med min speedfight 2 i ett litet dike, och min kompis hjälpte mig att komma upp igen. han gjorde detta genom att ställa sig framför min moppe, ta tag i styret med bägge händerna och sedan trycka - för kung och fosterland - moppen bakåt, så att den släppte och for upp på vägen igen. det såg inte så jättebra ut när han gjorde detta, men jag hann inte stoppa honom.
nu efteråt så inbillar jag mig att gashandtaget känns annorlunda på något sätt. jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men det känns som att det är "lösare". och det känns som att jag måste vrida det längre för att få full gas. dvs, det känns som att gashandtaget går att vrida längre/djupare än tidigare. och jag märker att jag snabbt blir trött i handleden av rörelsen. hade inga problem med detta innan min kompis tryckte mopeden med styret.
jag antar att min fråga är: hur är ett gashandtag konstruerat? är det möjligt att på något sätt vrida sönder det så att det blir såhär?
och går det isåfall att åtgärda så att det blir som förrut?
mvh
nybörjaren
det var ingen krasch, utan jag hade parkerat den på ett väldigt dumt ställe bara. det var utanför en affär där man höll på att bygga om.StylizhRazer skrev:hur längesen var det? du tror inte att du kan ha skadat handleden när du åkte i diket och det är därför som de känns så?
jag ska testa detta imorgon. tack för hjälpen.DiNozzan skrev:Kolla under gashandtaget och skruva på "muttern". Ja, alltså där vajern går in.