Hej! tänkte ta bort "bögläppen" på min yamaha dt50x men som vissa säkert vet så sitter den fast i massa annan plast.. är det någon som vet hur man kan ta bort bögläppen smidigt och hur jag ska sätta nummer skylten sen? vill helst kunna använda orginal blinkers på något sätt fortfarande
/Jacob
Mura skrev:jag tog av bakkåpan kapa den snyggt så det inte syns sen. om du vill ha regplåt sen så tar en en alminiumplåt och sätter ditt och böjjer ner bara
Mura skrev:jag tog av bakkåpan kapa den snyggt så det inte syns sen. om du vill ha regplåt sen så tar en en alminiumplåt och sätter ditt och böjjer ner bara
hur gjorde du med blinkers och bromsljus?
blinkers sätter du i ramen
fixa en vinkelhake o böj och sätt den i ramen med skaffa en mini led baklampa kolla min tex
PK skrev:Jag har ju samma moppe i stort sett. Det är helt enkelt bara att skruva av den och sen bocka en plåt att skruva dit med fästen för skylt och blinkers.
Kolla med tex ktm-Danielsson eller annat folk som gjort en egen hållare.
ända problemet bara är att jag nog måste kapa loss den för den sitter fast i massa plast under sadeln :/
PK skrev:Jag har ju samma moppe i stort sett. Det är helt enkelt bara att skruva av den och sen bocka en plåt att skruva dit med fästen för skylt och blinkers.
ända problemet bara är att jag nog måste kapa loss den för den sitter fast i massa plast under sadeln :/
Sitter inte bögläppen ihop med batteriet och allting, Min kompis sa också att det verkade svårt att ta bort den och ha kvar allt annat. Och han ville inte kapa för han vill ha allt orginal när han säljer den
Sitter inte bögläppen ihop med batteriet och allting, Min kompis sa också att det verkade svårt att ta bort den och ha kvar allt annat. Och han ville inte kapa för han vill ha allt orginal när han säljer den
Tog bort min polares idag, Vi tog bort batterihållaren och helarubbet och satt fast batteriet i ramen med lite tejp och bundband/stripes. Det gick väldigt bra. Men det viktigaste är att batteriet inte skakar och guppar , För då kan ju både batteri och cdi-boxen gå sönder
Men jag rekomenderar dig att göra de, Blev riktigt snyggt