Det är så att moppen går riktigt dåligt när den är varm, allt funkar bra när den är kall riktigt gött acc och även jämt acc.
Men så fort den blir varm efter kanske 5min eller nått så går den riktigt dåligt den accar ojämt och går dåligt i både mellan registret, men även igenom hela registret. Det är typ som om den inte vill varva ut riktigt. Men kommer det än nedförsbacke typ då kan den varva ut mycket fortare, NOTERA att detta bara är när den är varm
Det är även en automatchock på den
Setup
Yasuni r
Malossi mellan hårda kopplingsfjädrar
75munstycke
4,25 vikter
Stage 6 drivrem
Original cylinder
Original tryckfjäder
Skulle vara riktigt shysst ifall nån kunde hjälpa till
UPPDATE: Idag när jag körde till skolan så var problemet nästan från början, alltså att den stannar på 30km/h och sen segar upp till 50km/h men sedan drar iväg. Kanske ger er nya ide er
//nicklas
Senast redigerad av Nickarn den 21 mars 2012, 19:33, redigerad totalt 1 gånger.
BlasterKalle skrev:Är den bestyckad rätt? kan ju vara så att när choken stänger får den för lite bränsle vilket gör att den inte går bra varm?
Ja asså men men tanke är att chocken inte stängs av att den typ har hängt sig och den får för mycket bensin eller nått? Kan man testa att koppla bort den?
Annars är nog din tankte bra, men jag har ju ganska stort munstycke endå för
Min setup
Din koppling slirar helt klart Inget fel på bestyckning eller oljan på din moped. Thats it
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
KoNG skrev:Din koppling slirar helt klart Inget fel på bestyckning eller oljan på din moped. Thats it
Såpass?
Men den slirar ju inte i början för då accar den bra när den är varm ju det är typ efter 20km/h då slöar den typ till 50 då accar den som satan upp till tills den inte orkar mer, kan det fortfarande vara kopplingen? För om den slirar borde det väll vara segt hela tiden?
KoNG skrev:Din koppling slirar helt klart Inget fel på bestyckning eller oljan på din moped. Thats it
Såpass?
Men den slirar ju inte i början för då accar den bra när den är varm ju det är typ efter 20km/h då slöar den typ till 50 då accar den som satan upp till tills den inte orkar mer, kan det fortfarande vara kopplingen? För om den slirar borde det väll vara segt hela tiden?
Annars så får ja ta en koll på kopplingen,:)
Den slirar i början för att kopplingen greppar, allt är kallt. Men så fort kopplingen börjar slirar så bildas det värme och den slirar allt mer. Som du säger själv från 20>50 så slöar den, kopplingen greppar inte helt, men den greppar så fort motorn har fått ut varv. Du behöver bara ställa in med fjädrar och variator så löser det sig, om det redan inte har gått så långt så skivan eller kopplingen är bränd vill säga, men det ser du
LUGNARAAAJ
Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information
Såpass?
Annars så får ja ta en koll på kopplingen,:)
Den slirar i början för att kopplingen greppar, allt är kallt. Men så fort kopplingen börjar slirar så bildas det värme och den slirar allt mer. Som du säger själv från 20>50 så slöar den, kopplingen greppar inte helt, men den greppar så fort motorn har fått ut varv. Du behöver bara ställa in med fjädrar och variator så löser det sig, om det redan inte har gått så långt så skivan eller kopplingen är bränd vill säga, men det ser du
Kan det vara så? Nej kopplingen är inte bränd, klockan kanske är lite blå men inte alls mycket
Har ju hårdare fjädrar, slänger ja på hårdare så varvar den sönder och kommer inte framåt..
Det är inte remmen som slirar då? En hårdare tryckfjäder kanske?
Min var exakt likadan, öppna variatorkåpan och så kollar du din koppling om den är dålig. Köp ny isåfall. Fast min gick likadant med en annan koppling malossi koppling. sen byttee jag till original och då gick den skit bra !. Du kan gå upp lite i munstycke också ! Och en lite hårdare tryckfjäder än original ungefär 10 - 15 +