Är det idiotiskt? Tycker de är väldigt smart, ändå finns de folk som skiter i att blinka och kör efter arrogans och nonchalerar andra trafikanter.ThePowerDerbi skrev:Säkert samma idiot som kom på att man ska blinka när man kör ur rondellen
På moped är det väl skitsamma men när man kör traktor och andra bilister inte blinkar blir man riktigt jävla förbannad ibland. Tycker det är bra att man måste blinka i rondeller och jag själv gör alltid det när jag kör t.ex a-traktor eller moppebilThePowerDerbi skrev:Säkert samma idiot som kom på att man ska blinka när man kör ur rondellen
jarken skrev:Är det idiotiskt? Tycker de är väldigt smart, ändå finns de folk som skiter i att blinka och kör efter arrogans och nonchalerar andra trafikanter.ThePowerDerbi skrev:Säkert samma idiot som kom på att man ska blinka när man kör ur rondellen
Livsfarlig ide, tänker mig scenariot om de kommer en scooter me små 10/12" däck som är trimmad o gör närmare 80-90 blås och den där falluckan åker ned..
cykel är den nya mopedenDiNozzan skrev:Denna sak kommer döda många moppeförare. Och vad kommer då regeringen göra? Jo, Eu-mopederna kommer inte få gå i mer än 20, och 30 mopparna får inte gå mer än 10....
Tur att dem flesta av oss har vuxit ur moppeåldern vid det laget!DiNozzan skrev:Denna sak kommer döda många moppeförare. Och vad kommer då regeringen göra? Jo, Eu-mopederna kommer inte få gå i mer än 20, och 30 mopparna får inte gå mer än 10....
kommer alltid komma nya ynglingarAprilia-Mx skrev:Tur att dem flesta av oss har vuxit ur moppeåldern vid det laget!DiNozzan skrev:Denna sak kommer döda många moppeförare. Och vad kommer då regeringen göra? Jo, Eu-mopederna kommer inte få gå i mer än 20, och 30 mopparna får inte gå mer än 10....
Om man inte ser att di förde in på mottsat sida då?ThePowerDerbi skrev:jarken skrev:Är det idiotiskt? Tycker de är väldigt smart, ändå finns de folk som skiter i att blinka och kör efter arrogans och nonchalerar andra trafikanter.ThePowerDerbi skrev:Säkert samma idiot som kom på att man ska blinka när man kör ur rondellen
Livsfarlig ide, tänker mig scenariot om de kommer en scooter me små 10/12" däck som är trimmad o gör närmare 80-90 blås och den där falluckan åker ned..
Svänger man vänster i en rondell, blinkar man vänster. Svänger man höger, blinkar man höger. Men ska man köra rakt fram så ska man ju inte behöva blinka höger när man kör ut ur rondellenVar så jag menade
Du har fortfarande fel! blinka ut ur rondellen! alltid! Sparar så jävla mycket irritation bland andra som tror att du ska fortsätta svänga..ThePowerDerbi skrev:jarken skrev:Är det idiotiskt? Tycker de är väldigt smart, ändå finns de folk som skiter i att blinka och kör efter arrogans och nonchalerar andra trafikanter.ThePowerDerbi skrev:Säkert samma idiot som kom på att man ska blinka när man kör ur rondellen
Svänger man vänster i en rondell, blinkar man vänster. Svänger man höger, blinkar man höger. Men ska man köra rakt fram så ska man ju inte behöva blinka höger när man kör ut ur rondellenVar så jag menade
Deras förklaring var ju så jävla ostig så man vill ju inte tro att de menar allvar:SnyggaDerbin skrev:Tänkte på hur det blir för uttrycksningsfordon? T.ex. en man har fallit från ett hus och fått allvarliga skallskador & så kommer ambulansen och hämtar honom och kör snabbt med blå ljusen iväg och sen pang ner i ett sånt här "farthinder" lär ju bli bättre för den drabbade då.. Suck.. Min pappa är politiker och säger att detta är det sjukaste han sett på länge.
Jävligt mycket onödiga pengar enligt mig, som skulle behöva läggas på annatT.ex. sjukvård m.m
Vilken tur att vissa av oss kommer att skaffa 125:a och kanske ännu tyngreAprilia-Mx skrev:Tur att dem flesta av oss har vuxit ur moppeåldern vid det laget!DiNozzan skrev:Denna sak kommer döda många moppeförare. Och vad kommer då regeringen göra? Jo, Eu-mopederna kommer inte få gå i mer än 20, och 30 mopparna får inte gå mer än 10....
HAHAZ-K skrev:kommer dock inte våga sitta på toa i bussen hemifrån stor partaj jag då,
"storpartaj" = sitta i ett litet rum med massa pojkar som lökar och dricka monster ?Z-K skrev:kommer dock inte våga sitta på toa i bussen hemifrån stor partaj jag då,
sjukhus personalen kommer ju ha jävligt kul. å gravgården kommer att fyllas till max direkt.
Santwidell skrev:"storpartaj" = sitta i ett litet rum med massa pojkar som lökar och dricka monster ?Z-K skrev:kommer dock inte våga sitta på toa i bussen hemifrån stor partaj jag då,
sjukhus personalen kommer ju ha jävligt kul. å gravgården kommer att fyllas till max direkt.