Tips på bottenvrid

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
FilleBrannmark
Elmoped

Tips på bottenvrid

Inlägg av FilleBrannmark »

Har en yamaha aerox 02, hur kan man få den så rapp som möjligt men ändå en toppfart på ca 65, 70 utan att köpa 70cc, har på ett leo vince ZX rör, vad kan man göra så den får så mycket botten vrid som möjligt? (utan 70cc)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street

Inlägg av ValoPallo »

Lättare vikter, mindre däck, lätta den, andra membran(tror jag?), banta....
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Plana toppen :roll:
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
kjelle
Kinaraket

Inlägg av kjelle »

mera kompression och mera slaglängd! :)
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres

Inlägg av aerox-sami »

variator, koppling, membran sen får du ställa in den bra med rätt vikter osv
Mura Got Blunt?
Användarens profilbild
draclover
Svårstartad skrothög

Inlägg av draclover »

annat membran och och andra reeds som är lite tunnare men inte för tunna och större insug samt större förgasare! lättare vikter mer komp längre slaglängd och ett hyfsat lågvarvit rör rekomenderar starkt detta http://www.twostroke.se/product.asp?product=12090 ! ger bra i låg och mellan register samt nya fjädrar som slår ut ungefär när varvet ur röret kommer när det ger mest effekt samt anan tryckfjäder den får du prova lite olika men typ 30% starkare kanske 45% en bra sak till är porta på bredden :-) detta hade blivit sjukt bra vrid om man får det rätt!

p.s ändra för att jag såg en sak du skrivit ditt rör funkar nog hyffsat bra med vrid men starkt rekomenderar gianelli
behåll stavfelen jag behöver ej dom!
agresiv ,glad och ibland lite dum i huvudet :roll:
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

draclover skrev:annat membran och och andra reeds som är lite tunnare men inte för tunna och större insug samt större förgasare! lättare vikter mer komp längre slaglängd och ett hyfsat lågvarvit rör rekomenderar starkt detta http://www.twostroke.se/product.asp?product=12090 ! ger bra i låg och mellan register samt nya fjädrar som slår ut ungefär när varvet ur röret kommer när det ger mest effekt samt anan tryckfjäder den får du prova lite olika men typ 30% starkare kanske 45% en bra sak till är porta på bredden :-) detta hade blivit sjukt bra vrid om man får det rätt!

p.s ändra för att jag såg en sak du skrivit ditt rör funkar nog hyffsat bra med vrid men starkt rekomenderar gianelli

tycker du att det är vrid i dedär röret? :roll: jag tycker det jävligt högvarvigt och klent på låga varven :roll:
Användarens profilbild
draclover
Svårstartad skrothög

Inlägg av draclover »

demmuus95 skrev:
draclover skrev:annat membran och och andra reeds som är lite tunnare men inte för tunna och större insug samt större förgasare! lättare vikter mer komp längre slaglängd och ett hyfsat lågvarvit rör rekomenderar starkt detta http://www.twostroke.se/product.asp?product=12090 ! ger bra i låg och mellan register samt nya fjädrar som slår ut ungefär när varvet ur röret kommer när det ger mest effekt samt anan tryckfjäder den får du prova lite olika men typ 30% starkare kanske 45% en bra sak till är porta på bredden :-) detta hade blivit sjukt bra vrid om man får det rätt!

tycker du att det är vrid i dedär röret? :roll: jag tycker det jävligt högvarvigt och klent på låga varven :roll:
ja min polare satte det på sin kymoco o ja jävlar vilket acc den fick ! men vet inte det är stående motor o kan va anorlunda vet inte men det va sjukt ! :-)
behåll stavfelen jag behöver ej dom!
agresiv ,glad och ibland lite dum i huvudet :roll:
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

draclover skrev:
demmuus95 skrev:

ja min polare satte det på sin kymoco o ja jävlar vilket acc den fick ! men vet inte det är stående motor o kan va anorlunda vet inte men det va sjukt ! :-)
Körde mitt Gianelli extra på 3.5g vikter :) Så lågt vettefan...

OnT: Som tidigare skrivbenter, skaffa mer komp. Nya kolvringar är en bra början!
FilleBrannmark
Elmoped

Inlägg av FilleBrannmark »

kjelle skrev:mera kompression och mera slaglängd! :)
hur får man det? :)
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew

Inlägg av Roxxen96 »

FilleBrannmark skrev:
kjelle skrev:mera kompression och mera slaglängd! :)
hur får man det? :)
Plana toppen till att börja med ;)

Hade satt på en 17.5 mm fögg.
Skriv svar