skolprojekt ideér digitalt skapande.

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

skolprojekt ideér digitalt skapande.

Inlägg av PK »

Ska göra ett slutprojekt nu i digitalt skapande-kursen år 1. behöver lite tips :)

Kan programmen dugligt som vi ska använda men det är krav på att alla ska användas. kommer dock inte på något bra att göra :(

Följande program ska användas till slutprojektet:
• Photoshop
• InDesign
• Premiere Pro
• After Effect

Tex en egen musikvideo (premiere och after effects) med tillhörande planch(?) (photoshop och InDesign)

men vill helst göra något roligt med fordon eller så :)

valde att jobba själv så ingen sinkar mig och jag får jobba på mitt eget sätt. men vi har rätt fritt bygge.

Ja, denna tråden passar fint i läx-tråden men detta är ett lite större projekt än en läxa som tom kommer bli ett projekt här på tsr :)

så den får en egen tråd...

LANGA TIPS! :D
DerbiDrdLimitedEdition
Elmoped

Inlägg av DerbiDrdLimitedEdition »

Gör något liknande detta, fast en lågbudgetvariant :lol: http://www.twostrokerider.se/ice-drifti ... onomareff/
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

DerbiDrdLimitedEdition skrev:Gör något liknande detta, fast en lågbudgetvariant :lol: http://www.twostrokerider.se/ice-drifti ... onomareff/
Men snälla lilla oscar.. några problem med det där..

Har en ciao med 0,00001 hk,
vi har ingen is i stan,
vi har ingen snö,
är själv och jobbar,
kan inte stunta,
kan inte drifta.

så gärna mer ideer <3
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

oavsett lär du väl jaga tag på någon som kan köra, eftersom du inte kan filma dig själv. Om du nu ska filma något fordon in action så att säga.

Men alltså, det kan vara vad som helst. Du kan ju i princip göra en film om en soptunna om du vill de. Man kan göra film av allt, gäller bara att man får upp lite visioner och schyssta vinklar i skallen.

Fråga om du får komma in i någon verkstad och gör en musikvideo där man tillverkar något kanske.

Gör en skitsorglig film om en bilskrot med massa döda bilar kanske, med

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XOykCYDMKBs[/youtube]

Med riktigt snygga vinklar, mycket närbilder på bilarnas skador. Sen kanske dra en parallell till människor, alltså typ någon sjuk människa, så man liksom sätter sig in i .

Typ svep över en karosssida, tona över till typ en gravsten eller något...

Fan de är en bra idé... Jag skulle fan börja gråta om du gjorde en sådan film riktigt bra ;) Börjar nästa gråta av bara låten :lol:

Då får du mvg garanterat ;)
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

BENSINSKALLE FIXAR BIFFEN!

bensin kommer med lysande ideér som vanligt :) ska nog försöka köra på det :) frågan är hur jag får in photoshop och inDesign?

Men ska fundera på det :) Tänkte förövrigt fixa en fin slider (kameraslider) och ett stativ. filma med iphone 4s?

sen på med lite effekter och det.

men ska fixa slider och stativ först och främst!

Tack!

Men kom gärna med mer förslag grappar <3
Skriv svar