stunt 4 life skrev:tycker som willemedDERBIN jag sätt dit en pinne bakom pedalen så den inte kommer nå längre sen kan du bara dra bort den lätt och köra fort
jag tänkte mer svetsa gas spjället då men okej (Y)
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
stunt 4 life skrev:tycker som willemedDERBIN jag sätt dit en pinne bakom pedalen så den inte kommer nå längre sen kan du bara dra bort den lätt och köra fort
jag tänkte mer svetsa gas spjället då men okej (Y)
Hahah, men okej då
Lånar tråden lite, det lär nog ska gå bra då det inte är någon avancerad fråga och gäller dubbla lådor...
Någon som kan förklara hur en så kallad backspärr och en ryckspärr fungerar? Har förstått det som att då man blir stoppad så lägger man bara i 1an eller 2an och rycker en pinne eller liknande och då kan man inte få i nå mer än r, 1 och 2... Men är inte säker, någon som vet det och kan förklara?
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!
740Johansson skrev:Har dubbellåda på 740in men mellangången rasade i helgen värt att fixa det eller sätta dit en enkel? Är jävligt rädd att få ombes bara :/
det bästa e att köra lagligt men det är ju helt upp till dig om du kör olagligt så gäller det att du har en jäkla tur om du blir stoppad så att du inte åker på ombes och indraget körkort osv.
Kör dubbel , pappa lovade mig en vanlig 740 tills jag ska övningsköra Värt att köra en effektrörstrimmad moppe ? när jag har tralla jag lagt nästan 30 k på och ett halvår till 16
740Johansson skrev:Kör dubbel , pappa lovade mig en vanlig 740 tills jag ska övningsköra Värt att köra en effektrörstrimmad moppe ? när jag har tralla jag lagt nästan 30 k på och ett halvår till 16
om du åker fast med trimmad moped får du troligtvis den beslagtagen och sen så blire indraget lämp och körkort i ett halvår
en ny växellåda är inte så dyr om man räknar med vad man kan förlora på att inte fixa en ny eller om det går att fixa den så gör det eller lämna in den på någon verkstad är det inte för mkt arbete går det nog inte på så många hundralappar
dubbla låder för fan, eller det beror på hur man bor igentligen (där det finns poliser eller inte) , kompisen har kört med dubbla på sin 740 ett jävla tag , han rasa 4 bakre lådor(m40) sen så byggde han ett mer serriöst mellan del å då håller bakre lådan betydligt mer. Ryckspärr på sin främre låda (m47) och crone på bakre, innan hade han så han kunde växla på bakre..
Bergsten skrev:
Lånar tråden lite, det lär nog ska gå bra då det inte är någon avancerad fråga och gäller dubbla lådor...
Någon som kan förklara hur en så kallad backspärr och en ryckspärr fungerar? Har förstått det som att då man blir stoppad så lägger man bara i 1an eller 2an och rycker en pinne eller liknande och då kan man inte få i nå mer än r, 1 och 2... Men är inte säker, någon som vet det och kan förklara?
Anyone?
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!
Är du bered på att ta risken med att åka fast? - Då är det "värt" med enkellåda.
Om inte, skaffa moppe.
Tips om du blir stoppad (med a-traktor)
Var trevlig, kaxa inte.
Tänk att det är en bil du kör (på så sätt blir man faktiskt mindre nervös, det funkade för mig iaf..
Kanske de funkade för mig, då jag tänkte varje dag "det är en bil jag kör")
Bergsten skrev:
willemedDERBIN skrev:det är att du har mätt ut ett ställe i vxl lådan som du sätter en bult med en låsning och en stark fjäder
så i opåverkat läge så strävar bulten att åka IN i vxl lådan
när bulten är inne i lådan är lådan spärrad på 2 vxlar och backen
när bulten är ute är det avstrypt
så du drar bara upp bulten och låser den med en genomgående låsclips
när farbror blå kmr så drar du lås clipsen och bulten faller ner
spärrar lådan
går göras på fler sätt men detta är det enklaste !
Aha Backspärr då?
Antar du menar "omvänd backspärr"? Den hittar polisen alldes för lätt.
Det är TYST, Det är SORG, Det är HELSINGBORG!