Tjenare!
Idag skulle jag byta växellådsolja och jag börjar med att tömma ur den gamla såklart.
Efter det så börjar jag fylla i den nya med en oljespruta och efter ca 0.3 liter så börjar det rimma ur hålet på sidan!
Jag har läst att det ska fyllas på ca 0.8 liter så jag undrar självklart varför jag inte får i mera?
EDIT : Glömde skriva vilken moped jag har! Jag har alltså en Gilera smt 07
MVH torskad
Citat "Sportluftsfilter... den är vätskekyld, så det går väl inte. Eller har jag fattat det fel?" SÄLJES MASSOR AV AEROX/NEOS DELAR! SKICKA PM
Ja, som tidigare skrivit, har du tappat ur från båda pluggarna?
Och det underlättar om oljan är lite varm, då rinner det lättare, men nu är det inte läge för dig att starta....
Och sen, ska du använda nivåpluggen på kopplingskåpan som riktmärke måste mopeden stå rakt, den kan inte stå på stödet för då får du säkert i ett par deciliter mer än vad som ska vara i.
Mät upp ca 0,65 beroende på hur mycket du får ut och häll i. De blir alltid kvar lite olja om man bara tappar ur, så du kanske ska dra bort några cl.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Var nyss ute och gjorde om de! Hittade den andra pluggen å satan va olja det va där!
Jag fyllde på 650 ml men när jag fyllt på så rinner det fortfarande inte ut genom hålet? Tar det en stund att det rinner ner eller?
Använder förövrigt castrol 10w 40 twostroke transmission oil.
Citat "Sportluftsfilter... den är vätskekyld, så det går väl inte. Eller har jag fattat det fel?" SÄLJES MASSOR AV AEROX/NEOS DELAR! SKICKA PM
torskad skrev:Var nyss ute och gjorde om de! Hittade den andra pluggen å satan va olja det va där!
Jag fyllde på 650 ml men när jag fyllt på så rinner det fortfarande inte ut genom hålet? Tar det en stund att det rinner ner eller?
Använder förövrigt castrol 10w 40 twostroke transmission oil.
Tömt helt med mopeden ståendes lodrätt? Fyllt 650 ml ny olja? Ställt mopeden lodrätt och lossat skruven?
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever