jag har dragit åt allt och jag vet inte riktigt med tändkablen, ska den glappa lite? och jag tror där kommer in skit i den för varje gång jag kör när de regnat elelr regnar så blir den såhär, fast de konstiga är att de blev såhär efter jag hade pluggat ur den :/
friberg skrev:jag har dragit åt allt och jag vet inte riktigt med tändkablen, ska den glappa lite? och jag tror där kommer in skit i den för varje gång jag kör när de regnat elelr regnar så blir den såhär, fast de konstiga är att de blev såhär efter jag hade pluggat ur den :/
Du kan sätta lite eljept runt det vita på stiftet, sen smackar du på tändhatten, då sitter det lite tajtare och kommer in lite mindre skit och vatten förhoppningsvis Kolla tändkablen ifall det inte har rivits upp eller så.
Har du satt i större munstycke? Ändrat nålen efter du pluggat ur?
friberg skrev:jag har dragit åt allt och jag vet inte riktigt med tändkablen, ska den glappa lite? och jag tror där kommer in skit i den för varje gång jag kör när de regnat elelr regnar så blir den såhär, fast de konstiga är att de blev såhär efter jag hade pluggat ur den :/
Du kan sätta lite eljept runt det vita på stiftet, sen smackar du på tändhatten, då sitter det lite tajtare och kommer in lite mindre skit och vatten förhoppningsvis Kolla tändkablen ifall det inte har rivits upp eller så.
Har du satt i större munstycke? Ändrat nålen efter du pluggat ur?
nej jag har inte behövt det för de va för stort innan jag pluggade ur röret, ska jag prova byta tändstift med? an de göra något om de e lite roltigt?
Jag vet att detta är en dubbelpost men jag vet inte hur jag ska fråga annars, nu när jag bytade ett tändstift och tejpade runt de och så, men den har blivigt riktigt svårstartad! varför det?
friberg skrev:Jag vet att detta är en dubbelpost men jag vet inte hur jag ska fråga annars, nu när jag bytade ett tändstift och tejpade runt de och så, men den har blivigt riktigt svårstartad! varför det?
Dubbelpost är dubbelpost.
Tejpade du på det vita? Tror inte du tryckt ner den ordentligt, varför den inte trycktes ner ordentligt är nog pga att du tog för tjockt lager tejp.
friberg skrev:Jag vet att detta är en dubbelpost men jag vet inte hur jag ska fråga annars, nu när jag bytade ett tändstift och tejpade runt de och så, men den har blivigt riktigt svårstartad! varför det?
Dubbelpost är dubbelpost.
Tejpade du på det vita? Tror inte du tryckt ner den ordentligt, varför den inte trycktes ner ordentligt är nog pga att du tog för tjockt lager tejp.
den har varåt såhär sen igår efter den hade stått stilla lite, den blev helt konstig..
friberg skrev:Jag vet att detta är en dubbelpost men jag vet inte hur jag ska fråga annars, nu när jag bytade ett tändstift och tejpade runt de och så, men den har blivigt riktigt svårstartad! varför det?
Dubbelpost är dubbelpost.
Tejpade du på det vita? Tror inte du tryckt ner den ordentligt, varför den inte trycktes ner ordentligt är nog pga att du tog för tjockt lager tejp.
den har varåt såhär sen igår efter den hade stått stilla lite, den blev helt konstig..
Du lär svara på frågor du får om du vill ha hjälp.
ONT: vatten i luftburken?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
friberg skrev:hej nu var jag ute och körde igen och kom bara 100 meter innan skitet dog? vet någon vad det kan vara? skrotar skiten snart..
Som sagt, vatten i luftburken? Eller glapp runt tändkabeln/hatten/stiftet?
Hur ser stiftet ut på det vita? inga svarta sträck riktade neråt? Finns det så har gnistan slagit utanför.
har helt nytt stift så de är inget fel på de, där va glapp i den men provade tejpa runt den och det dunkade endå inte, jag har inte kollat luftburken men ska göra det imorgon
Hade likadant på min då det var blött ute, dog diverse gånger osv osv lät som en kossa ibland... Tejpade runt det vita sen gick det bra, kör dock inte då det regnar/är slaskigt ute så jag slipper dedär nu. Ställ den i ett värmerum, torka stift osv sen ska det nog gå bra
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!
jag hadde EXAKT samma problem det slår gnistor typ överallt. jag provade att byta stift tändkabel hatt, inget funkade men det borde vara en pluskabel som ligger emot ramen nånstans. jag hittade en sockerbit som var under/bakom tanken som inte gick till nått, jag satte fast den så att den inte kunde komma emot ram/kablar osv kolla vad din går till om du har någon. socker bitan har 2 kablar grön/svart strömbrytare till motorn/jord.
Edit: dra ur den gröna kabeln ifrån cdiboxen borde fungera.
friberg skrev:Jag vet att detta är en dubbelpost men jag vet inte hur jag ska fråga annars, nu när jag bytade ett tändstift och tejpade runt de och så, men den har blivigt riktigt svårstartad! varför det?
Det heter inte "bytade" eller "byttat, det heter för i helvete BYTT!
friberg skrev:Jag vet att detta är en dubbelpost men jag vet inte hur jag ska fråga annars, nu när jag bytade ett tändstift och tejpade runt de och så, men den har blivigt riktigt svårstartad! varför det?
Det heter inte "bytade" eller "byttat, det heter för i helvete BYTT!
Håller fullständigt med, hatar när folk skriver bytade...
Skyliner34 skrev:
joar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
friberg skrev:Jag vet att detta är en dubbelpost men jag vet inte hur jag ska fråga annars, nu när jag bytade ett tändstift och tejpade runt de och så, men den har blivigt riktigt svårstartad! varför det?
Det heter inte "bytade" eller "byttat, det heter för i helvete BYTT!
Håller fullständigt med, hatar när folk skriver bytade...
jaha så ni ska börja klaga på min stavning nu och sånt men visst ni kanske tycker att det är skitkul när folk har läs och skrivsvårig heter men visst mobba på nu då om det ska vara så jävla kul.