Vad ska du göra efter nian?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
smTimpA
Elmoped
Inlägg: 90
Blev medlem: 21 april 2011, 22:06
Ort: Upplands Väsby

Inlägg av smTimpA »

För mig blir det fordons linjen i Vallentuna :) eller Arlanda, får se vart jag kommer in :P
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

MrAndersson skrev:
Jävlagubbe skrev:
potog skrev: Alla babes :lol: då får man ju plugga natur eller ekonomi vilket är... :roll:

Industri-tekniska som jag e fett fett ballt :D svetsa programera osv dock har vi ju bara 3-5 tjejer i varje klass :evil:
ja det är klart vi du se tuttar så får du plugga samhäll eller natur!
Eller så får du frisör, eller stylist! Då hamnar du i en klass med typ 2 killar o 25 tjejer, killarna är bögar o 25% av tjejerna är helt okej medans 10% är heta! ^^
Pratar ur egna erfarenheter ;)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW
Inlägg: 652
Blev medlem: 4 februari 2012, 20:38
Ort: Skövde

Inlägg av StylizhRazer »

går redan på gymnasiet men jag kan la dela med mig ändå :P går Fordon- transport med inriktning transport på Kavelbrogymnasiet i Skövde :)
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Användarens profilbild
JurpanS
Svårstartad skrothög
Inlägg: 178
Blev medlem: 7 februari 2012, 17:28
Ort: Ljusterö

Inlägg av JurpanS »

Jag ska gå marinteknik Me inriktning på motorer å starta feta båtvarvet när ja slutar gymnasiet :D
Tystanden som uppstår när man får kärringstopp -.-
Användarens profilbild
Boomer
Något annat
Inlägg: 344
Blev medlem: 18 juni 2010, 14:20
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Inlägg av Boomer »

Går första året på ekonomi :)
U suck dick and eat butt..! butt eating duck... suck fucker! - Tom DeLonge
"Erik är ett nordiskt mansnamn av germaner germanskt/fornnordiskt ursprung, ursprungligen Airikr som betyder "härskare, kung" eller "stor, mäktig"."
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

Blir att gå Fordon med inriktning Lastbil och mobila maskiner.

Vilket innebär att jag kommer meka lastbilar och andra större maskiner, såsom lastmaskiner och dumprar, och även pyssla med hydrauliska och pneumatiska system. ;)

Kommer gå i Alléskolan Hallsberg. =)
Ser fram emot det så inni! :)
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Blir antingen Fordon-inriktning personbil eller El-programmet för min del... Vet dock inte vilket :roll:
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Inlägg av Nutbreaker »

jag har valt bygg som första (ska sen inrikta mej på husbyggnad) och ifall jag inte kommer inte där så får det bli fordon som jag har valt som andra val :)
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

MrAndersson skrev:
Jävlagubbe skrev:
potog skrev: Alla babes :lol: då får man ju plugga natur eller ekonomi vilket är... :roll:

Industri-tekniska som jag e fett fett ballt :D svetsa programera osv dock har vi ju bara 3-5 tjejer i varje klass :evil:
ja det är klart vi du se tuttar så får du plugga samhäll eller natur!
Eller så får du frisör, eller stylist! Då hamnar du i en klass med typ 2 killar o 25 tjejer, killarna är bögar o 25% av tjejerna är helt okej medans 10% är heta! ^^
jag har några lektioner med nästan bara tjejer och det är verkligen inget att eftersträva! Man får typ huvudvärk av allt jävla prat!! Helt sjukt
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Tuta skrev:
MrAndersson skrev:
Jävlagubbe skrev:ja det är klart vi du se tuttar så får du plugga samhäll eller natur!
Eller så får du frisör, eller stylist! Då hamnar du i en klass med typ 2 killar o 25 tjejer, killarna är bögar o 25% av tjejerna är helt okej medans 10% är heta! ^^
jag har några lektioner med nästan bara tjejer och det är verkligen inget att eftersträva! Man får typ huvudvärk av allt jävla prat!! Helt sjukt
du borde få mycket fitta? :D
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

MrAndersson skrev:
Tuta skrev:
MrAndersson skrev: Eller så får du frisör, eller stylist! Då hamnar du i en klass med typ 2 killar o 25 tjejer, killarna är bögar o 25% av tjejerna är helt okej medans 10% är heta! ^^
jag har några lektioner med nästan bara tjejer och det är verkligen inget att eftersträva! Man får typ huvudvärk av allt jävla prat!! Helt sjukt
du borde få mycket fitta? :D
hahaha :D
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Tuta skrev:
MrAndersson skrev:
Jävlagubbe skrev:ja det är klart vi du se tuttar så får du plugga samhäll eller natur!
Eller så får du frisör, eller stylist! Då hamnar du i en klass med typ 2 killar o 25 tjejer, killarna är bögar o 25% av tjejerna är helt okej medans 10% är heta! ^^
jag har några lektioner med nästan bara tjejer och det är verkligen inget att eftersträva! Man får typ huvudvärk av allt jävla prat!! Helt sjukt
Känner igen mig där. Går 4 killar i min klass inklusive mig och 12 tjejer. De är fanimej inte lite hyperaktiva när de är många x)
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Jag valde att gå el-programmetpå Vimmerby Gymnasium (inget bra gymnasie enligt mig). Efter första året valde jag att inrikta mig mot automation.
Jag är långt ifrån säker att jag valde rätt linje efter 9:an, men nu har jag gått mina 3 år på gymnasiet (student till sommaren) och då öppnad det ju flera vägar. Så jag ska plugga vidare till antigen vindkrafttekniker/automationstekniker/distributionselektriker.

Jag skulle ha velat gå bygg, men "man gör sina val och ser inte tillbaka".

Så dom som har sökt gymnasie till hösten vill jag tipsa er om att byta om det inte känns helt rätt, dom 3 åren på gymnasiet ska vara dom 3 solklart roligaste åren i grundskolan.
Man ska inte vara rädd för att välja en linje man inte kan någonting om! Är man inte så bra på motorer (exempelvis) var inte rädda för att välja fordonslinjen. Det är meningen att man ska lära sig det på programmet, visst det underlättar om man har vissa förkunskaper.

Tänk på att skilja på hobby och intresse, detta ärtroligtvis er framtid inom den branch ni väljer. Misstänker att många går/har sökt till fordonsprogrammet i.o.m. sidan vi skriver på. Då ska ni brinna för det också, det blir lätt så att det blir för mycket. Många bilmekaniker pillar inte så mycket på fritiden längre. Men jag har inga fördomar, hoppas att ni väljer/valt rätt och gör det till dom 3 roligaste åren i skolan! :)
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

DEA!! skrev:Tänk på att skilja på hobby och intresse, detta ärtroligtvis er framtid inom den branch ni väljer. Misstänker att många går/har sökt till fordonsprogrammet i.o.m. sidan vi skriver på. Då ska ni brinna för det också, det blir lätt så att det blir för mycket. Många bilmekaniker pillar inte så mycket på fritiden längre. Men jag har inga fördomar, hoppas att ni väljer/valt rätt och gör det till dom 3 roligaste åren i skolan! :)
Väldigt sant, jag spenderar lätt 9 timmar per dag framför datorn, men jag skulle ha väldigt svårt att jobba med det
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Inlägg: 7262
Blev medlem: 18 maj 2008, 12:25
Ort: Hemma hos Mille
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

För er som är lite skoltrötta kan jag ju rekommendera er att ta nån linje med mycket praktik, även om det är bra mycket jobbigare att jobba 7-4 så är det otroligt gött att som vi haft det de sista att jobba varannan månad och kunna koppla bort skolan nästan helt när man jobbar, sjukt gött och i bästa fall tjänar man lite pengar :)
Tillhör mille!
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

Teknikprogrammet i Furulund helt klart! :)

Efteråt , kanske ta ett sabbatsår på Volvo personbilar i Olofström, och senare läsa vidare högst 2 år på högskola o sen börja kamma hem lite cash! Maskiningenjör är en sak jag viljat bli, annars finns det mycket annat kul inom teknik... Motorutveckling ifall man hade orkat. :D
bibapeolola
Skriv svar