hjälp

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
gilera ice<3
Elmoped

hjälp

Inlägg av gilera ice<3 »

hej jag har en gilera ice som jag köpte för ett tag sen har bytt kolv o förgasare har Dellorto 17,5 mm förgasare me 80 munstycke i och har satt i 8.5 grams vikter i den med andra fjädrar och sitter på ett Yasuni - Avgassystem (Scooter Z) Black Edition :) fast den går typ i 80-90 ibland me ett riktigt bra axx men enligt faktan om röret ska de va som Hebo o dem är ju högvarviga. och mitt e ju långt ifrån högvarvigt när ja gasar så känner man att den vill resa sej o axxet kommer direkt e det nåt fel på avgasröret då? eller är det bara jag som har ställt in den bra? :o och en fråga till vet att den ej ska vara här vad e det för fel om den e seg startad tar typ 5-6 kickar innan den går igång lite men sen dör den sen när du startar den igen så kan du köra? :o
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Vilka problem man kan ha, moppen går för bra...
Nej det är inget fel på röret.
Din rubrik suger, alla här på forumet vill ha hjälp.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Låser den här tråden och ber dig återkomma när du läst FAQ-tråden, särskilt det kapitlet om rubriksättning.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Låst