Tacksam för svar

skillnad gör detDerbiTobbe skrev:Tjena har fått ett erbjudande av en snubbe att köpa 17,5mm förgasare. Har en 14mm på min och det sitter original 65 huvudmunstycke och 33 i lågfart. Han säger att det sitter 53 i är det original? Samt vad är lågfart original? Kör med 78 i min med trimrör och köpt 100 munstycke för att köra etanol samt ett 45 lågfart. Redan kollat på twostroke och mina munstycken jag köpt ska passa i hans dellerto 17,5 men kommer inte mina munstycken bli alldeles förstora i hans förgasare? Skulle gärna vilja veta om det blir någon skillnad över huvud taget att gå till en 17,5mm från en 14 med enbart trimrör på?
Tacksam för svar
= större munstycke vilket gör att moppen drar mer och det blir dyrare.draclover skrev:skillnad gör detDerbiTobbe skrev:Tjena har fått ett erbjudande av en snubbe att köpa 17,5mm förgasare. Har en 14mm på min och det sitter original 65 huvudmunstycke och 33 i lågfart. Han säger att det sitter 53 i är det original? Samt vad är lågfart original? Kör med 78 i min med trimrör och köpt 100 munstycke för att köra etanol samt ett 45 lågfart. Redan kollat på twostroke och mina munstycken jag köpt ska passa i hans dellerto 17,5 men kommer inte mina munstycken bli alldeles förstora i hans förgasare? Skulle gärna vilja veta om det blir någon skillnad över huvud taget att gå till en 17,5mm från en 14 med enbart trimrör på?
Tacksam för svarstööre förgasare mer luft stöör munstycke för att få mer bensin!
njaaadraclover skrev:man känar vrid med större förgasareDerbiTobbe skrev:Ingen fara att det drar mer bensin tror knappast den drar mer än en 28mm görMen vill veta om den gör nån skillnad i axx och top istället för min 14mm