varför proppa igen förgasaren? :l det spelar ju ingen roll? jag kör ju min förgasare på AC å jag har då inte pluggat igen den bara för det2stroke skrev:Bort med kylaren, byt till luftkyld cylinder, proppa igen hålen för förgasar-uppvärmning från topplocket ifall det finnes, ersätt vattenpumpskåpan med en fläkt och på med en fläktkåpa
Din är AC från standard, originala LC har 2 slangar från toppen till förgasaren för att värma upp förgasaren.potog skrev:varför proppa igen förgasaren? :l det spelar ju ingen roll? jag kör ju min förgasare på AC å jag har då inte pluggat igen den bara för det2stroke skrev:Bort med kylaren, byt till luftkyld cylinder, proppa igen hålen för förgasar-uppvärmning från topplocket ifall det finnes, ersätt vattenpumpskåpan med en fläkt och på med en fläktkåpa
De flesta original förgasare till vattenkylda motorer har förvärmning ifrån kylarsystemet, o den förvärmningen kommer ifrån två slangar ifrån toppen och in i förgasaren, o detta går runt i en cirkel hela tiden medans kylarvattnet rör på sig. Bla Aerox och AM6 har denna funktionen, Derbi har el-uppvärmd förgasare.potog skrev:varför proppa igen förgasaren? :l det spelar ju ingen roll? jag kör ju min förgasare på AC å jag har då inte pluggat igen den bara för det2stroke skrev:Bort med kylaren, byt till luftkyld cylinder, proppa igen hålen för förgasar-uppvärmning från topplocket ifall det finnes, ersätt vattenpumpskåpan med en fläkt och på med en fläktkåpa
Varför det?bönagbg skrev:ska jag ja byta svänghjul ????