draclover skrev:e det möjligt att du skulle bygga ett rör för matrial pengar ? om du nu kan för det ska ju vara till en stående peugeot motor ? betalar givetvis frakt också o kanske om du vill ha lite pengar för jobbet skulle bli glad om det gick och ordna kan man kanske ta ditt mobilnummer o smsa ? ps grymt projekt bästa på länge suttit varje dag o kollat o hoppats på update anars har jag kollat på det om o om igen !
Kan bara bygga till mopeder med liggande minarelli, andra motorer så måste jag låna mopeden så det passar. Och sen tänker jag verkligen inte bygga ett rör för bara materialkostnaden, så kul är det inte..
draclover skrev:e det möjligt att du skulle bygga ett rör för matrial pengar ? om du nu kan för det ska ju vara till en stående peugeot motor ? betalar givetvis frakt också o kanske om du vill ha lite pengar för jobbet skulle bli glad om det gick och ordna kan man kanske ta ditt mobilnummer o smsa ? ps grymt projekt bästa på länge suttit varje dag o kollat o hoppats på update anars har jag kollat på det om o om igen !
Kan bara bygga till mopeder med liggande minarelli, andra motorer så måste jag låna mopeden så det passar. Och sen tänker jag verkligen inte bygga ett rör för bara materialkostnaden, så kul är det inte..
det finnes som som har det som yrke att bygga avstämt ....
du har gjort detbara för detta projektet och du erbjuder dig inte att bytta till vem som
lär man få se denna på meet i år kanske ?
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
givetvis hade du fått för jobb osså vidare men det e lite kompliserat med tanke på stående motor men kanske kan pm:a när jag ska ha ett rör till en hyper cross moppe som ska ha underliggande ?
behåll stavfelen jag behöver ej dom!
agresiv ,glad och ibland lite dum i huvudet
fy faan att plocka ner allt sen och lacka och få allt snyggt. byta fäljar (ett måste) och dra dit en större bromsskiva och ok och så i fram ^^ kommer bli fet sen när allting på den är klart
illegalJocke skrev:fy faan att plocka ner allt sen och lacka och få allt snyggt. byta fäljar (ett måste) och dra dit en större bromsskiva och ok och så i fram ^^ kommer bli fet sen när allting på den är klart
tror han inte bygger denna hoj för att vara cool utanför korvmojen med...
illegalJocke skrev:fy faan att plocka ner allt sen och lacka och få allt snyggt. byta fäljar (ett måste) och dra dit en större bromsskiva och ok och så i fram ^^ kommer bli fet sen när allting på den är klart
tror han inte bygger denna hoj för att vara cool utanför korvmojen med...
Hahahaha bästa kommentaren idag jarken.
Du måste filma denna helgen, annars jävlar blir de smisk
neeh men han ska väll ändå inte köra runt i olackad stålram och saker med massa svetsning som kommer börja rosta så fort lite fukt kommer. och han måste ha ett par rediga bromsar eller va säger du ?
illegalJocke skrev:neeh men han ska väll ändå inte köra runt i olackad stålram och saker med massa svetsning som kommer börja rosta så fort lite fukt kommer. och han måste ha ett par rediga bromsar eller va säger du ?
vrf skulle han behöver oroa sig över rost? och tror han kan fixa allt det efter han har fått motorn att gå, blir så jävla irriterad på folk som säger att allt måste vara "fint" ingen rost , tycker man bara ska bry sig om att ska hålla och funka....
och vad man kan se på bilderna sitter det redan skrivbroms fram och trumbroms bak
illegalJocke skrev:neeh men han ska väll ändå inte köra runt i olackad stålram och saker med massa svetsning som kommer börja rosta så fort lite fukt kommer. och han måste ha ett par rediga bromsar eller va säger du ?
vrf skulle han behöver oroa sig över rost? och tror han kan fixa allt det efter han har fått motorn att gå, blir så jävla irriterad på folk som säger att allt måste vara "fint" ingen rost , tycker man bara ska bry sig om att ska hålla och funka....
och vad man kan se på bilderna sitter det redan skrivbroms fram och trumbroms bak
Hahaha trodde han skojade .. Nu så inser jag att han täncker som en TJEJ....
meen det var ju det ja menade ! om du läser vad ja skrev innan så kanske kanske du har förstått när ja skrev ( fyfaan att plocka ner allt "sen") att han skulle fixa det när allt var klart motorn och det !
ligger alltid lite fukt i luften/marken och sen om det kommer någon vatten droppe eller något när den står i verkstan eller något ? jaa det sitter redan bromsar på men den kommer ju inte gå lixom typ 30-60 ! kanske är bra att kunna bromsa in snabbare när man kommer upp i en hög hastighet.
om du lixom kollar på en sport hoj eller bil eller något så kommer du se att bromskivan/ok är betydligt mycket större än när du kollar på en renault clio tex. han har lagt ner mycket tid och pengar på moppen så tror inte han vill att den ska vara rostig och se allmänt skabb ut. självklart ja håller med dig men tänkt dig själv bygga något helt unikt som ingen annan har gjort, som har tagit tid och kostat en heldel och sen bara låta den stå och rosta och ruttna ihop totalt och bara bry sig om att den går framåt.
bara bort slösat med tid. när det inte är så svårt att slänga på en lack.
Den ska allt lackas så man slipper tänka på vädret. Tanken var ju att bromsa den redan förra helgen men det regnade ute så fick hoppa över det, annars hade ramen sett ut som fan efteråt.
Bromsarna ska allt räcka till, nya belägg i. Varför ska jag byta fälgar? Den lämnar ju inte mer effekt bara för att fälgarna är snygga.